• jerjer
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-08 11:04
Goedemiddag allemaal.

Ik heb hier een surface tablet met windows RT liggen. Als je hem opstart gaat hij aan en dergelijke maar als die bolletjes gaan draaien om windows te laden en dergelijke loopt hij naar 1 / 1.5 rondje vast er reageert hij alleen nog maar op de aan en uit knop. Als ik deze dan een tijdje ingedrukt houdt gaan hij uit.

Nu heb ik al op internet gezocht en kwam daar tegen dat windows dan opnieuw geinstalleerd moet worden. Dit is geen probleem. Zoals ze op internet zeiden een herstel usb gemaakt en windows rt daarop gezet. USB in de surface gedaan maar nu wil hij niet opstarten vanaf de usb :( Elke knoppen combinatie geprobeerd die ze bij microsoft aangeven maar dit wil helaas niet werken.

Al contact geprobeerd te maken met de microsoft helpdesk maar na een hele dag in de wachtrij te hebben gestaan voor de chat en de telefoon functie niet werkt geen contact kunnen hebben met ze.

Hebben jullie nog enig idee wat het zou kunnen zijn of wat ik nog kan proberen?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 13:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerjer
Ja, dat heb ik al geprobeerd helaas werkt dit niet bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Bij Microsoft kun je ook een terugbelverzoek achterlaten. Dan hoef je niet urenlang in de wacht te staan. Eventueel kun je ook telefonisch een RMA indienen. Houd wel je creditcard gereed, zodat je een Advanced-replacement kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Weet je zeker dat de USB bootable is? Stop de USB eens in een andere machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Squ1zZy schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 21:58:
Weet je zeker dat de USB bootable is? Stop de USB eens in een andere machine.
Surface tablets (zowel RT als amd64) zijn UEFI-only. USB stick hoeft dus niet bootable te zijn, want het is niet de bootsector die een bootprogramma bevat. Wel moet de USB stick FAT12, FAT16 of FAT32 geformatteerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerjer
Sorry voor de late reactie, ik had een erg druk weekje.

Ik had bij microsoft een terugbelverzoek ingediend maar als je dan inderdaad wordt teruggebeld werkt geen enkele knop om uit het keuzemenu te komen.

De usb was inderdaad FAT32. Alleen hij boot hier nog steeds niet van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerjer
Zojuist gebeld door microsoft omdat ze deze topic zagen. Omdat ik de surface niet bij microsoft zelf had gekocht geven ze aan:
Omdat hij niet via ons is gekocht kunnen wij niks voor u doen. Ook al was hij vanaf 2015 gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Dit is raar. ze moeten jou toch gewoon garantie geven ...
Ieder geval.
Is hij gekocht in een web shop? zo ja. neem ff contact met hun op.
Zo kun je het wel oplossen kwa garantie.
2 jaar garantie is 2 jaar.
Maakt geen fluit uit als hij een nieuwe eigenaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 12:51
jerjer schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:22:
Zojuist gebeld door microsoft omdat ze deze topic zagen. Omdat ik de surface niet bij microsoft zelf had gekocht geven ze aan:
Omdat hij niet via ons is gekocht kunnen wij niks voor u doen. Ook al was hij vanaf 2015 gekocht
Wat een onzin begint Microsoft nu ook al, hun aftersale was normaal gesproken geweldig en garantie was dan ook gewoon gebaseerd aan de hand van de serienummer indien er geen aankoopbon aanwezig was.

Had je de Suface niet geregistreerd online zodat het onder je apparaten staat en hier krijg je ook gelijk automatisch aangegeven of je garantie hebt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 13:38
jerjer schreef op maandag 28 november 2016 @ 12:22:
Waar staat je telefoonnummer dan? Ik ben sceptisch.. :-) (of hebben ze je terugbelverzoek opgelepeld?)

Volgens mij kan je via deze link chatten en op basis van serienummer kunnen ze een garantie-case aanmaken enzo:

https://www.microsoft.com/surface/nl-nl/support/contact-us

Met mijn horloge heb ik dit via een dergelijke manier al een paar keer gedaan. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerjer
Ik denk dat ze mijn account hebben opzich, heb hem namelijk gekoppeld aan mijn account. Bij het serienummer chat zeggen ze precies hetzelfde. Als dat is doorgezegd door de telefoon kunnen wij niks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Ze hebben overigens wel gelijk. De fabrikant heeft niet de verantwoordelijkheid over de garantie. De hele termijn moet je het spelen via het punt waar je het apparaat hebt gekocht. Als de fabrikant wel accepteert is dat coulance.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1