• Xizzzz
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-04-2020
Ik zoek een?
Combinatie Reciever Speakers.

Wat is je budget?
900-1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben al geruime tijd aan het kijken naar een oplossing om het geluid van mijn TV/Kodi mediacenter/PS4 Console te versterken. Momenteel woon ik nog vrij krap maar ik ga het komende jaar flink groter wonen. Ik heb dus momenteel geen additionele speakers dan degene in mijn TV. Ik heb een geruime tijd gekeken naar een soundbar, maar ben door de informatie hier op tweakers er van overtuigd dat een Speaker/Versterker oplossing de betere oplossing is.

Wensen:
  • Ik wil in de toekomst indien nodig de set nog kunnen uitbreiden met een Subwoofer/CentreSpeaker. Mijn vriendin wil niet (in één keer) zo veel geld uitgeven
  • Ik wil in zekere mate een beetje future-proof zijn lees DTS:X en Dolby Atmos
  • Ik wil mijn apparaten op kunnen aansluiten
Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb op basis van de reviews en functionaliteit de reciever/versterker Denon AVR-X2200W gekozen. Ik heb een keer een demo gehoord van enkele Teufel producten en ik was erg gecharmeerd van het geluid en het design. Momenteel is daar ook een sale dus ik zou dat graag willen combineren. De daadwerkelijke producten van teufel waar ik nu naar kijk zijn de
Frontspeakers:Theater 500 S
Rearspeakers:Ultima_20
Het zou dus op dit moment gaan om een 4.0 Set.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn vraag is eigenlijk twee ledig

Hoofdvraag: Zijn deze Speakers geschikt voor deze Versterker ?Ik kom namelijk maar niet uit het impedantie/wattage vraagstuk Zou ik in te toekomst ook grotere/krachtigere speakers kunnen aansluiten?
Bijvraag: Ik heb nu gekozen voor een 4.0 oplossing omdat ik meer waarde hecht aan een surround gevoel dan aan een bassy feel. Is dit een juist uitgangspunt ? Ik vermoed dus dat ik einde volgend jaar toch een subwoofer en centerspeaker bijkoop,dus het gaat dus alleen om de overbruggings periode.

[ Voor 1% gewijzigd door FeaR op 17-11-2016 18:20 . Reden: UBB-code gefixt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08
Het verhaal over speakervermogen en receiververmogen heeft een simpele conclusie, doorgaans hoeft het niet op elkaar afgestemd te worden. Bij normaal gebruik zal je zelden boven de 0,1w - 1w komen. Ga je de speakers ook gebruiken voor feestjes/verjaardagen, dan zal je wel snel tegen de limiet van de speaker aanlopen.

Verder heb ik hetzelfde traject doorlopen.
Ik ben eerst met 4.0 begonnen en vond eigenlijk niet dat ik iets tekort kwam. Totdat ik bij wijze van test een subwoofer aan heb gesloten. Binnen 3 maanden had ik zelf een subwoofer gekocht. Idem voor de center speaker. Wanneer de twee front speakers redelijk dicht bij elkaar staan, kun je naar mijn mening best goed zonder center speaker. Wanneer je wat grotere speakers hebt (de door jou genoemde horen daar eigenlijk niet bij), kun je ook best zonder subwoofer. Uiteindelijk zijn dedicated speakers altijd beter.

Let er wel op dat je voor de subwoofer en center speaker, best even in de buidel mag tasten. Afhankelijk van de grootte van de kamer en plaatsingsmogelijkheden, zul je voor een subwoofer al snel €350,- kwijt zijn en waarschijnlijk zelfs €500,- of meer. Bij subwoofers geldt doorgaans dat een groter formaat en een zwaar gewicht gelijkstaan aan goede prestaties. Hier op het forum worden BK en SVS vaak genoemd als subwoofers met een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik heb zelf de BK xxls400 en ben er zeer over te spreken.

Mijn ervaring met de center speaker is dat deze ook van een degelijke kwaliteit moet zijn. Zo gauw je een center speaker aan het systeem toevoegt, wordt dit de belangrijkste speaker bij film/series. Ik dacht ooit gelezen te hebben dat 80-90% van alle audio via het centerkanaal wordt uitgestuurd. De overige speakers dragen bij aan het surround-effect.

Als je alles in huis hebt is het heel belangrijk dat je de speakers goed plaatst en vervolgens de meegeleverde (piramidevormige) microfoon gebruikt om het effect van kamerakoestiek te corrigeren. Hoe dit moet zal in de handleiding staan, maar het is van essentieel belang om het maximale uit de speakers te halen.