Toon posts:

HD LED samen op IDE en SCSI?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn systeem zowel IDE en SCSI-schijven hangen in ik wil graag de controle-LED op beide controlers aansluiten. Zowel mijn mobo MSI K7T Pro2 (natuurlijk >:) ) als mijn SCSI-contoler (Tekram DC395UW) hebben hiervoor een aansluiting. Kan ik gewoon een 2e draad afsplitsen zonder dat dit gevolgen heeft voor het LED-tje of voor 1 van beide controlers?

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03

Engineer

Software

Het lijkt me dat dat wel werkt.
kzou er wel een diode tussen zetten :)

edit: Of een optokoppeler nogwa moest ertussen,
nah beschouw deez post maar als niet geplaatst :)
Strax mol ik de boel nog :P

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:30
Logische AND poort ertussen moet de truuk doen :)

En tot zo ver gaat mijn kennis over verkrijgbaarheid van zo'n ding. ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Ik zou er een OR poort van maken, anders moeten beide controlers tegelijk het ledje aansturen voor hij gaan branden. met een or gaat hij branden als 1 van de twee of beide met de HDD bezig is.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:30
Op zaterdag 30 juni 2001 07:01 schreef Wingman25 het volgende:
Ik zou er een OR poort van maken, anders moeten beide controlers tegelijk het ledje aansturen voor hij gaan branden. met een or gaat hij branden als 1 van de twee of beide met de HDD bezig is.
* Ronald slaat zich voor de kop
dat had ik ook uitgedacht in me hoofd maar dan moek het wel goed opschrijven :)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thanx.
Ik kan dus gewoon naar een electronica-zaak en vragen naar een OR-poort en deze er tussen zetten (ik ben niet al te technisch)?
Of moet ik zoiets zelf bouwen (dan laat ik het maar zitten).
Pagina: 1