OEPS! Koelvloeistof over mobo heen.

Pagina: 1
Acties:

• plakpot
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07 10:17
Hoi Allen,

Ik gebruik een watergekoeld systeem waar ik gisteren onderhoud aan het plegen was. Dit betrof nieuwe ssd schijf erin en koelvloeistof vervangen. Het systeem bestaat uit Koelblokken voor GPU en CPU, een 3 fan koelstuk en pomp/reservoir in 1.

Nou zit er een fout in mijn ontwerp en is er geen aftap punt onderaan de closed loop. Bij het hervullen heb ik koelvloeistof geknoeid over mijn mobo heen. Dit is wel demi-water gebaseerd vloeistof maar is wel UV-reactief groen gemaakt. Ik heb zoveel mogelijk opgedaan maar ik ben bang voor residu op het mobo, kan dit kwaad?

TL;DR: Demi uv reactief vloeistof op mobo geknoeid, kan dit kwaad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Demiwater laat als het goed is geen residu achter en geleidt geen elektriciteit.

Je kunt het nog met wat kleurloos demi water naspoelen eventueel en goed laten drogen (accuwater) omdat ik niet weet wat de kleurstof doet qua geleiding, oxidatie etc.

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Ik neem aan dat je computer uit stond toen dit gebeurde en je deze nog niet ingeschakeld hebt? Dan is er niet zo veel aan de hand.

Zoals gezegd idd nog even met schoon demiwater naspoelen, droogdeppen en daarna op de verwarming laten drogen tot je zeker weet dat hij 100% droog is.
Eventueel zou je eerst met demiwater en daarna met schoonmaakalcohol (IPA) kunnen spoelen, dat verdampt een stuk sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

mcDavid schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:53:
Ik neem aan dat je computer uit stond toen dit gebeurde en je deze nog niet ingeschakeld hebt? Dan is er niet zo veel aan de hand.

Zoals gezegd idd nog even met schoon demiwater naspoelen, droogdeppen en daarna op de verwarming laten drogen tot je zeker weet dat hij 100% droog is.
Eventueel zou je eerst met demiwater en daarna met schoonmaakalcohol (IPA) kunnen spoelen, dat verdampt een stuk sneller.
Niet op de verwarming. Beetje verder, anders trekt het mobo krom!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Een normale radiator wordt hooguit een graad of 60, dat kan een printplaat makkelijk hebben hoor. De CPU die je erop klemt wordt bijvoorbeeld al een stuk warmer, en bij het solderen stoken ze het hele ding naar een graad of 300.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CPUBasS
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 14:18
Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/582d8d68e8eaf/582d8d68d737d-WP_20161003_21_22_50_Rich-thumb.jpg

Mijn pc viel uit toen ik deze uit mijn server rack schoof, ik denk doordat koelvloeistof op een verkeerde plek kwam.
Dit was mijn moederbord nadat ik hem met paniek uit mijn rack heb gehaald.
Ik gok dat die lekkage misschien wel dagen lang op het moederbord heeft gelegen, aangezien het heel langzaam langs de fitting aan het lekken was.
Het hele moederbord zat onder, van het stroomtoevoer tot pci sloten.

Na intensief schoonmaken met isopropyl alcohol, en ~5 uur ondergedompelt te zijn in dit spul werkte het weer _/-\o_

Ik denk dat jou demi + UV oplossing weinig schade kan veroorzaken, gewoon goed droog maken, eventueel vieze stukken schoon poetsen met isopropyl alcohol.

Vragen? Kom maar op!

• plakpot
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07 10:17
wow, bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik ben van plan mijn mobo goed te controleren nadat hij gedroogd is (hij staat 40 cm van de verwarming af). Indien ik nog wat groens zie ga ik dat schoonmaken met demi water/isopropyl!

Bedankt jonges!

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-09 12:58
moet goed komen zelf ook een keer gehad :P maar toen stond de pc zelfs aan! waarna er met 2 D5 pompen op vol vermogen een fitting knapte en het rode vloeistof op het plafond zat, En die leefde ook nog.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 16:15

Fordox

00101010

Niet met demi water afspoelen. Demi water zuigt gemakkelijk weer mineralen op van troep dat op je moederbord zit. Ik zou een microvezel doek pakken met alcohol om alle verkleuringen weg te poetsen, dan nog even laten staan en een schietgebedje plegen :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Pagina: 1