[Windows 10] Inloggen met PIN code uitgeschakeld

Pagina: 1
Acties:
  • 2.074 views

Vraag

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:57

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Ik wil op mijn laptop (domain joined, thuis netwerk) op mijn account een PIN code instellen. Echter zodra ik naar de account instellingen ga krijg ik bovenin al een melding dat een aantal zaken via netwerk beleid ingesteld worden. Het instellen van een PIN code is grayed out.

Op mijn desktop computer, zelfde domein, zelfde user, kan ik wél een PIN code instellen. Er zijn geen WMI filters en beide computers zitten in dezelfde container. Zelfde Windows versie, geen insider, enz.

Ik heb al van alles geprobeerd, zelfs met alle policies uit blijft de PIN code uit staan.

Ik zag dat de ADMX bestanden van de 1607 versie van Windows 10 afwijken van de vorige Windows versies, maar die heb ik inmiddels ook op mijn (2012 R2) server staan.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Oplossing inmiddels gevonden.

Via de lokale danwel netwerk policy editor het volgende aanzetten:

computer configuration / administrative templates / system / logon

"Turn on PIN signin" aanzetten.

Er staat wel bij dat dit een policy is voor Windows 8(.1) maar het werkt blijkbaar ook in 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

TheVMaster

Moderator WOS
CAP-Team schreef op Thursday 19 January 2017 @ 10:33:
Oplossing inmiddels gevonden.

Via de lokale danwel netwerk policy editor het volgende aanzetten:

computer configuration / administrative templates / system / logon

"Turn on PIN signin" aanzetten.

Er staat wel bij dat dit een policy is voor Windows 8(.1) maar het werkt blijkbaar ook in 10.
Klopt...by default staat deze specifieke optie uitgeschakeld. Op een domeinomgeving zul je hem dus in de GPO moeten configureren, anders is de optie greyed out :+ Eh..maar zeg je nu dat het op je desktop wel werkt? Andere OU of misschien andere set met GPO's?

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 19-01-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team

CAP-Team

Topicstarter
Ja maar ik weet niet hoe dat kon. Misschien had die de policy die de pincode uitschakelt nog niet opgepakt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ik ga deze toch kicken, ondanks de ouderdom. Ik heb hetzelfde probleem. Ik kan alleen niet in de localpolicy of group policy iets editten.

Overigens is een wachtwoord pas vereist sinds gisteren, ik denk na de laatste update die windows heeft gedaan. Eigenlijk wil ik helemaal geen wachtwoord of pin, net zoals in het afgelopen jaar gewoon het geval was.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:53

TheVMaster

Moderator WOS
Niet kicken, maar gewoon even een nieuw topic aan :+

Daarnaast zijn we twee Windows 10 releases verder na de voorlaatste topic reactie.....met mogelijk andere policies etc.?

Dus deze gaat op slot, maak svp even een nieuw topic aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.