Hier voor me liggen wat HD platters uit een harde schijf. Twee ervan zijn dikker dan de andere drie. De dikke zijn zo'n 1 mm dik, de andere zijn beduidend dunner. Iemand enig idee waarom dit zo is? Is het gewoon generatie verschil of capaciteit?
Vraag
Alle reacties
Heb je typenummers waar ze uitkomen etc etc?
Waarom heb je in godsnaam een HDD losopengemaakt?
Waarom heb je in godsnaam een HDD losopengemaakt?
[ Voor 5% gewijzigd door Leeghoofd21 op 17-11-2016 11:31 ]
HANDTEKENING!!!
Was een oude HD of meerdere oude HD's. Geen idee welk type. Vroeg me gewoon af waarom er verschil in dikte is.
Ik ben geen expert in HDDs, maar ik meen me te herinneren dat over de jaren heen de platter uit verschillende materialen werd gemaakt over de jaren heen. Aluminium, soms zelfs glas (waar ze dan een laagje opzetten natuurlijk) en misschien nog andere.
Ik vermoed dat dit wel verschillen in dikte van de platter zal opleveren.
Ik vermoed dat dit wel verschillen in dikte van de platter zal opleveren.
Hoogstwaarschijnlijk is het toch generatie van de harde schijf. Oud type harde schijf -> dikker.
Verwijderd
Beste be3a18,
Ik mis de discussiewaarde van dit topic; wat wil je precies voor reacties bij ons teweegbrengen? Mocht je je topic open willen houden, kun je me altijd proberen te overtuigen van het nut daarvan.
Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT
Ik mis de discussiewaarde van dit topic; wat wil je precies voor reacties bij ons teweegbrengen? Mocht je je topic open willen houden, kun je me altijd proberen te overtuigen van het nut daarvan.
Vriendelijke groet,
CiPHER
Moderator OT
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()