Windows opnieuw geinstalleerd, moet nu weer activeren.

Pagina: 1
Acties:

• Sigurdar
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-04-2021
Hoi,

Gisteren heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd met de hoop wat problemen met mijn computer op te lossen. Nu had ik windows 10 direct gedownload en geïnstalleerd, terwijl mijn code voor windows 8 met een upgrade naar 10 was. Ik ging er vanuit 8)7 dat dit goed zou zijn, maar nu krijg ik de melding om mijn windows te activeren. Mijn oude code wordt niet geaccepteerd. Bij de installatie had ik niks ingevoerd omdat er de melding werd gegeven dat als windows eerder geinstalleerd was je niets moest invoeren.

Nu mijn vraag, kan ik mijn huidige code nog voor deze Windows gebruiken? Zo niet, als ik weer opnieuw ga installeren moet ik dan weer windows 8 installeren en krijg ik daar dan weer een upgrade voor?

Alvast bedankt :)

Sigurdar

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:51
Had je W8 naar W10 geupgrade?
Zoja dan zou hij automatich weer moeten activeren als je op internet zit
heb je dan missc iets aan de Hardware veranderd?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:22
Normaal hoef je dat niet te doen. Vorige week nog iets soortgelijks gedaan - dat ging als een zonnetje.

-Had je een microsoft account op je oude installatie, en ben je daar nu weer op ingelogd?
-Ben je verbonden met internet?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Sigurdar
Ja, ik ben ingelogd op dezelfde microsoft account. En ik had W8 inderdaad al geupgrade naar windows 10. Verder niks veranderd aan de hardware en ik zit ook op internet.

Ik vraag me nu af of ik misschien de verkeerde versie geïnstalleerd heb. Ik had windows 10 pro gedownload (ik dacht dat ik die had), maar er staat niets op de installatie cds of het Pro of Home is oid.

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Sigurdar schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:33:
Ik vraag me nu af of ik misschien de verkeerde versie geïnstalleerd heb. Ik had windows 10 pro gedownload (ik dacht dat ik die had), maar er staat niets op de installatie cds of het Pro of Home is oid.
Kun je eenvoudig achterhalen door gelijktijdig op de Windowstoers + Pause te drukken. :) Misschien de volgende keer vanuit Windows 10 de hersteloptie gebruiken voor een schone installatie?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• Sigurdar
Ja achteraf was dat inderdaad handiger geweest :+ Ik heb inderdaad windows pro 10 gedownload nu, maar ik weet dus niet of ik dat ook eerst had. Op de installatie cds staat alleen Windows 8.1 for OEM :/ Misschien dat ik nog een keer opnieuw moet installeren maar dan Windows 10 Home?

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:39
Sigurdar schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:02:
Ja achteraf was dat inderdaad handiger geweest :+ Ik heb inderdaad windows pro 10 gedownload nu, maar ik weet dus niet of ik dat ook eerst had. Op de installatie cds staat alleen Windows 8.1 for OEM :/ Misschien dat ik nog een keer opnieuw moet installeren maar dan Windows 10 Home?
grote kans van wel ja..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:22
Ja, dat lost waarschijnlijk je probleem dan wel op :)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Meg
  • Niet online

Meg

Misschien dat ik nog een keer opnieuw moet installeren maar dan Windows 10 Home?
Lijkt me inderdaad het beste, maar kan je eens kijken wat het volgende aangeeft.

Ga naar de instellingen (Windowstoets + I) klik hier vervolgens op Systeem klik vervolgens links op Info klik hierna op Productcode wijzigen of uw versie van Windows upgraden.

Wat wordt daar weergeven? Dat je een Windows 10 Home licentie hebt en een Pro versie draait o.i.d.?
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/slcH8/f9cb569b7c.png

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-09 16:48
100% zeker dat je gewoon windows 10 (Niet pro) moet installeren en dat hij dan automatisch zal activeren.

• Sigurdar
@Markimoo, hij geeft het volgende aan: "We kunnen Windows niet op dit apparaat activeren, omdat u geen geldige digitale licentie of productcode hebt. Ga naar de Store om een legitieme versie van Windows aan te schaffen. Foutcode: 0x803F7001"

Ik hoop dus maar dat hij mijn code bij Windows 10 Home nog wel herkent dan..

Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/ceff40694272427346f270ee7ae024f0

[ Voor 9% gewijzigd door Sigurdar op 17-11-2016 12:36 ]

• Meg
  • Niet online

Meg

Sigurdar schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:32:
@Markimoo, hij geeft het volgende aan: "We kunnen Windows niet op dit apparaat activeren, omdat u geen geldige digitale licentie of productcode hebt. Ga naar de Store om een legitieme versie van Windows aan te schaffen. Foutcode: 0x803F7001"

Ik hoop dus maar dat hij mijn code bij Windows 10 Home nog wel herkent dan..

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/ceff40694272427346f270ee7ae024f0.png
Heb de afbeelding even werkend gemaakt voor je.

Ik vermoed dat je inderdaad voorheen Windows 8.1 hebt gedraaid en daarom nu de Home versie moet gebruiken. Een herinstallatie is inderdaad het beste nu, laat even weten of je daarna wel geactiveerd bent.

[ Voor 0% gewijzigd door Meg op 17-11-2016 12:41 . Reden: FYI: [img]https://i.gyazo.com/ceff40694272427346f270ee7ae024f0.png[/img] ]

• Sigurdar
Oké ga ik doen! Bedankt :)

• Sigurdar
Hji doet het :D Bedankt voor de hulp! _/-\o_

Topic mag gesloten :)

• Meg
  • Niet online

Meg

Sigurdar schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:52:
Hji doet het :D Bedankt voor de hulp! _/-\o_
Super om te lezen, veel plezier ermee.
Topic mag gesloten :)
Topics worden hier niet gesloten , hij zal vanzelf wegzakken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb laatst een laptop gehaald en er stond al windows home op , als ik met de key voor home activeert doet hij het gewoon maar als ik bijvoorbeeld deze key doe voor pro , VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T dat krijg ik goedkeuring dus druk daarna dan op activeren en dan krijg ik ook die melding van we kunnen niet activeren omdat een geen geldige licensie heeft , begrijp er niks van , misschien inderdaad dan dat er voor 8.1 er op stond ofzo echt raat als ik de key voor pro doe gaat die naar het scherm van activeren dus die sleutel is dan al goed en alsnog krijg ik die melding maar goed hahaha :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:42:
ik heb laatst een laptop gehaald en er stond al windows home op , als ik met de key voor home activeert doet hij het gewoon maar als ik bijvoorbeeld deze key doe voor pro , VK7JG-NPHTM-C97JM-9MPGT-3V66T dat krijg ik goedkeuring dus druk daarna dan op activeren en dan krijg ik ook die melding van we kunnen niet activeren omdat een geen geldige licensie heeft , begrijp er niks van , misschien inderdaad dan dat er voor 8.1 er op stond ofzo echt raat als ik de key voor pro doe gaat die naar het scherm van activeren dus die sleutel is dan al goed en alsnog krijg ik die melding maar goed hahaha :*)
Als het voor jou normaal is om je licentiecodes op forums te posten kan ik wel begrijpen dat je Windows niet meer kan activeren. Je reageert overigens op een jaren oud topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 18:00:
[...]

Als het voor jou normaal is om je licentiecodes op forums te posten kan ik wel begrijpen dat je Windows niet meer kan activeren. Je reageert overigens op een jaren oud topic
Het betreft een officiële generieke key, die staat overal op internet en wordt zelfs door MS zelf gegeven ;)
Zie ook https://social.technet.mi...sue?forum=win10itprosetup

@Verwijderd Let even op je posts, aub. Interpunctie maakt tekst een stuk beter te lezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 01-10-2018 18:13 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die code kent iedereen , ten tweede maakt het niet uit hoe lang geleden die topic is zo lang er iemand mij kan helpen die sleutel gebruiken miljoenen mensen haha iedereen kan op die sleutel dat is niet het probleem maar ik vind het raar dat hij die melding nog geeft nadat die is goedgekeurd ik zoek hulp voor dit probleem en toen kwam ik hier terecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke thanks ga eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xD

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2018 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48
Maar ff voor mijn beeldvorming, of ik het goed begrijp:
Je vind het dus vreemd dat met die generieke key die iedereen kan opzoeken, je je eigen Windows installatie niet kan activeren bij Microsoft als zijnde "geldige licentie, oftwel, betaald voor de licentiecode" ????
(of met een vergelijkbare actie zou kunnen upgraden van Home naar Pro)
Ben je nou serieus?

[ Voor 10% gewijzigd door BrainCrash op 01-10-2018 18:21 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee ik heb er wel 1 die key is maar een voorbeeld he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er 1 maar als ik die neer zet krijg ik die melding maar hoe kan ik weten als er voor 8.1 er heeft op gestaan ik kocht hem kant en klaar bij mediamarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb home maar ik kan met die pro key niet naar pro dan krijg ik die melding kort samengevat ik kan niet eens eigenlijk zien welke key ik heb voor home maar ik kon die met belarc opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe kan het dan zo zijn dat ik mijn de pc wel met die key die hier boven wordt genoemd pro kan activeren ???vind ik ook maar vreemd op mijn pc doet die het wel als ik van 7 naar 10 ga op doe generiek key maja ik hou het wel bij home haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48
Volgens mij kun je gewoon Home installeren, en dan het veld voor de key leeglaten en op volgende klikken.
De key zit geprogrammeerd in de Bios, die blijft dus behouden als je windows herinstalleert.
Als je hem kant en klaar gekocht hebt bij de mediamarkt dan zit er 99% gegarandeerd gewoon Home op geïnstalleerd, nooit Pro. Dan moet je dus geen Pro key invullen, en ook geen Pro installatie erop zetten

PS: volgende keer graag gewoon je laaste reactie editen, niet 4x opnieuw posten als je zelf de laatste poster bent, dat wordt hier wel gewaardeerd.

[ Voor 15% gewijzigd door BrainCrash op 01-10-2018 18:32 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Pagina: 1