Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Connectie met internet valt elk uur 10 seconden weg

Pagina: 1
Acties:

• Joeran
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-01-2024
Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik word er gek van..

Mijn Internet verbinding valt elk uur zo'n 10 seconden uit. Het gebeurd niet altijd maar als het eenmaal begint is het elk uur op de minuut precies.

Ik heb dit probleem al heel lang. Heb inmiddels een andere pc en een ander modem maar het probleem blijft zich voor doen. Bij ziggo begrijpen ze er ook niks van.

Heeft iemand enig idee waardoor dit gebeurd en hoe ik het kan oplossen?

Het gaat om een bekabelde verbinding en alle lampjes op het modem blijven branden terwijl het gebeurd.

Ik heb al andere kabels geprobeerd.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:16

lier

MikroTik nerd

Kan je op dat moment:

- de gateway pingen?
- de "next hop" pingen?
- een willekeurige DNS server pingen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-11 13:04
geef de output van ipconfig /all eens en doe dat nog eens op het moment dat het niet werkt.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Heb je er ook last van via WiFi? En op andere apparaten?
Heb je al eens gekeken wat de docsis waarden zijn in het modem als dit gebeurd?

Ik had dit probleem toen ik nog bij Ziggo zat, alleen wat erger. Soms enkel een paar seconden full packet loss. Maar meestal ergens tussen 12 en 2 's nachts dat het hele internet tussen de 5 en 60 minuten plat ging.
Volgens Ziggo was er niets aan 't handje want "het werkt nu toch?", fijn zulke idioten bij de KS.

Uiteindelijk bleek dat de centrale gewoon ruk was.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)