Windows 8.1 & SD kaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een HP X2 210 Tablet die standaard wordt geleverd met W10. Het apparaat draait hier opzich goed mee, maar het kan beter... daarom besloot ik W8.1 te installeren. Dit komt de performance ten goede, tablet werkt een stukje beter.

Ik heb voor deze tablet een MicroSd van 128Gb welke met W10 altijd perfect heeft gewerkt, maar nu in W8.1 niet wordt herkend; geen geluid bij insteken, niets te zien in verkenner of disk management. een 32GB SD kaart werkt ook prima!

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Het 128GB kaartje werkt wel goed in mijn andere (normale) laptop.

Om de proef op de som te nemen heb ik wederom W10 op de X2-210 tablet geinstalleerd, incl. de drivers van de HP site. Wat blijkt; het 128GB sd kaartje werkt prima!!

Ik heb al gegoogled op maximale SD kaart grootte voor W8.1, maar kan geen concreet antwoord vinden.

Iemand tips om e.e.a. werkend te krijgen?

Alle reacties

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-08 14:22
Vreemd. Op alle apparaten werkt Windows 10 tot nu toe sneller dan wat Windown 8.1 deed (>50 apparaten). Maargoed, dat is niet je vraag.

Ik gok dat je een stuurprogramma nodig hebt voor de ingebouwde SD kaartlezer. Gezien hij met Windows 10 geleverd werd kan ik mij voorstellen dat Windows 8.1 het stuurprogramma niet zelf aan boord heeft. Je zal moeten zoeken op de HP pagina bij de ondersteuning voor jouw type apparaat. Daar kijken of er een stuurprogramma aangeboden wordt. Wil dat niet, dan zal je met de eigenschappen van het (nu waarschijnlijk driver loze) apparaat gaan zoeken of er elders stuurprogramma's te vinden zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Shaggy,

Er worden op de HP site ook drivers voor windows 8.1 aangeboden, welke ik ook heb gebruikt.
Ik kan niet echt achterhalen wat het merk/type van de cardreader is. deze wordt getoond als Intel Sd cardreader. De driver van HP zit binnen het pakket van de chipset, ook als ik de inhoud bekijk niet direct de specifieke driver zien.
Daar werkt het dus niet mee. een 32gb kaartje werkt dan overigens wel prima in W8.1. Daarom begon ik te denken aan een max size voor sd cards bij W8.1. De tablet kan immers het 128Gb kaartje prima lezen met W10.

dankjewel, maar ik wacht nog even wat antwoorden af.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2016 12:40 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:35:
dankjewel, maar ik wacht nog even wat antwoorden af.
Waar ik zelf aan zit te denken is niet dat Windows 8.1 de beperking geeft, maar de driver die je installeert in Windows 8.1.

Het kan zijn dat je Windows 8.1 driver 'gelimiteerd' is tot SDHC en de Windows 10 driver wel SDXC ondersteund.

Probeer in Windows 8.1 dezelfde drivers eens te installeren die je ook in Windows 10 gebruikt.

Overigens is ook mijn ervaring dan Windows 10 sneller, beter en makkelijker werkt dan Windows 8.1.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je al eens in de logboeken gekeken? Mogelijk dat je een melding ziet hierover.

Commandline FTW | Tweakt met mate