[Hans Anders] Achterlaten naw gegevens voor brilgarantie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-04 17:39
Een aantal maanden geleden een bril gekocht bij Hans Anders. Ik betaal elke maand 3 euro en mag om de twee jaar een bril uitzoeken. Het ding raakt altijd beschadigd of kwijt dus die twee jaar haal ik nooit. Nu kon ik voor 25,- "garantie" kopen waardoor ik maar 20% of 30% van de aanschafprijs hoefde te betalen bij verlies/diefstal/schade.

Nu ben ik hem al een paar maanden kwijt dus vorige week even langs gegaan om een nieuwe te bestellen. Netjes 30% betaald en voor een paar tientjes was ik al klaar. Nu moest ik nog wel even mijn bril aanmelden bij http://verlorenofgevonden.nl. Bij het aanmelden op de website moet ik ook mijn adresgegevens invullen en daar ben ik minder blij mee.
Aangezien ik bij de aanschaf hier niet over ben geinformeerd en ik het onwenselijk vind om mijn privegegevens bij een 3e partij achter te laten wil ik graag weten of ik mijn recht op garantie kan behouden zonder te voldoen aan de eis.

"1. Bril gestolen of kwijt?
Als je bril gestolen is, doe dan aangifte bij de politie en neem een kopie van de aangifte mee naar je Hans Anders winkel. Als je bril kwijt is, neem dan een afschrift mee van je melding bij verlorenofgevonden.nl. We zoeken dan samen een gelijkwaardige nieuwe bril uit en dat kost je slechts 30% van de oorspronkelijke aankoopprijs van je bril."

https://www.hansanders.nl/service/garanties/bgp/

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Beste antwoord (via battler op 17-11-2016 10:36)

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:34
5. Verplichtingen van verzekerde bij een schadegeval
Verzekerde is verplicht:
a. in geval van schade die zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk te melden in een
Nederlandse Hans Anders vestiging, indien mogelijk in de vestiging waar de bril is
gekocht, op vertoon van de factuur van de bril (of glazen). Als de verzekerde bril is
gestolen, moet hiervan binnen 48 uur aangifte bij de politie ter plaatse worden gedaan.
Als de verzekerde bril is verloren, moet dit binnen 48 op www.verlorenofgevonden.nl
uur worden gemeld. Het rapport van de aangifte of de melding dient aan Hans Anders
te worden overgelegd;

b. alle redelijkerwijs te verlangen medewerking en informatie aan verzekeraar te verlenen
en verstrekken voor de behandeling van de schade;
c. zodra een verloren of vermiste verzekerde bril is teruggevonden, dit aan Hans Anders
te melden;
d. medewerking te verlenen bij verhaal op een derde, eventueel door overdracht van
aanspraken.
Met name bij verzekeringsproducten is het verstandig om de voorwaarden even door te nemen; als je dit niet hebt gedaan kun je weinig anders dan je erbij neerleggen; op zich is dit geen onredelijke voorwaarde.

Het niet-nakomen van deze verplichting kan tot resultaat hebben dat er geen vergoeding wordt verstrekt. Ook dit is niet onredelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door nescafe op 17-11-2016 09:56 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Alle reacties

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-04 08:15
Het staat toch echt in de voorwaarden zoals je zelf linked?
Als je bril kwijt is, neem dan een afschrift mee van je melding bij verlorenofgevonden.nl
Dus dit had je zelf vooraf ook kunnen nakijken, of uitzoeken. En hoe moeten ze anders contact met je opnemen? wiggelroede? Regendans?

Dat je zelf geen onderzoek doet is niet te wijten aan Hans Anders, alleen aan jezelf. Je kan al die gegevens gewoon van internet plukken en doorlezen.

[ Voor 33% gewijzigd door corset op 17-11-2016 09:55 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

verlorenofgevonden.nl is trouwens gewoon van de overheid dus niet zomaar "een 3e partij". Aangifte doen bij de politie voor verloren voorwerpen nu al een poosje achterhaald.

[ Voor 32% gewijzigd door naitsoezn op 17-11-2016 09:56 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:34
5. Verplichtingen van verzekerde bij een schadegeval
Verzekerde is verplicht:
a. in geval van schade die zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk te melden in een
Nederlandse Hans Anders vestiging, indien mogelijk in de vestiging waar de bril is
gekocht, op vertoon van de factuur van de bril (of glazen). Als de verzekerde bril is
gestolen, moet hiervan binnen 48 uur aangifte bij de politie ter plaatse worden gedaan.
Als de verzekerde bril is verloren, moet dit binnen 48 op www.verlorenofgevonden.nl
uur worden gemeld. Het rapport van de aangifte of de melding dient aan Hans Anders
te worden overgelegd;

b. alle redelijkerwijs te verlangen medewerking en informatie aan verzekeraar te verlenen
en verstrekken voor de behandeling van de schade;
c. zodra een verloren of vermiste verzekerde bril is teruggevonden, dit aan Hans Anders
te melden;
d. medewerking te verlenen bij verhaal op een derde, eventueel door overdracht van
aanspraken.
Met name bij verzekeringsproducten is het verstandig om de voorwaarden even door te nemen; als je dit niet hebt gedaan kun je weinig anders dan je erbij neerleggen; op zich is dit geen onredelijke voorwaarde.

Het niet-nakomen van deze verplichting kan tot resultaat hebben dat er geen vergoeding wordt verstrekt. Ook dit is niet onredelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door nescafe op 17-11-2016 09:56 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 11:50

Barrycade

Through the...

Tja wel de lusten niet de "lasten". Je hebt gewoon een verzekeringsproduct afgesloten. Niet zo gek dat ze de kosten en valse aangiften willen drukken door je aan een aantal niet geheel onredelijke voorwaarden te laten voldoen toch?

• battler
Had voor de aanschaf iets meer onderzoek moeten doen. Ik had het dan alsnog aangeschaft maar dan had ik geweten dat mijn contactgegevens bij een website van overheid aangemeld moesten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Om je wettelijke garantie te kunnen claimen, mag het afstaan van persoongegevens geen voorwaarde zijn. Echter gaat het hier om een vorm van aanvullende garantie, en die zijn eigen keuze met dus eigen voorwaarden die daar aan mogen hangen.

Zoals vermeld is het dan nog aardig netjes geregeld omdat ze niet zelf de persoonsgegevens vragen, maar verlangen dat je die op een overheidssite achterlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Uiteindelijk hebben ze nooit om een verificatie gevraagd. :/

Pagina: 1