Vraag

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-03 00:01
het is misschien een aparte vraag :? , maar:

door Dash charge laad hij op in 55min met telefoon op standby en in 25min met telefoon uit. maar ik heb vaak dat me telefoon niet helemaal vol is. en het is een soort taboe om je telefoon maar half opteladen.

ik laad met telefoon in de avond altijd tot 50% op en dan ga ik slapen. en in de ochtend laad ik hem van 35% naar rond de 95% op.

bij mijn oude telefoon(geen snellader) ging mijn batterij duur duidelijk achteruit.

gaat zo mijn batterij leven sneller achteruit. of is dat niet te merken. na 4 maanden ging de batterij nog maar 10u mee in plaats van 24u wat hij eerst was

ik wil dit toch wel graag weten, omdat bij de telefoons van tegenwoordig je niet zelf de batterij kan veranderen

en me 2e vraag :? :
welke functies zuigen aan je batterij duur?
ik heb aanstaan dat me scherm met dubbel klikken ontwaakt,
en dat ik kan tekenen op mijn scherm voor camera, zaklamp en muziek.

ik heb namelijk een weddenschap dat ik tot 2020 met me OP3 rondloop. en dan is een lange batterij duur wel handig

en op internet word er weinig over gesproken. ze zeggen dat je je telefoon gewoon helemaal leeg moet laten lopen en dan weer helemaal opladen.

[ Voor 9% gewijzigd door Derekboy2000 op 17-11-2016 09:17 ]

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

Beste antwoord (via Derekboy2000 op 17-11-2016 10:36)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Derekboy2000 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 09:16:
en op internet word er weinig over gesproken. ze zeggen dat je je telefoon gewoon helemaal leeg moet laten lopen en dan weer helemaal opladen.
Geen idee waar je dit hebt gelezen. Maar het is erg slecht voor een accu om deze compleet op te laden en compleet te ontladen. Het ideale 'werk' percentage zit tussen de 20 en 80%. Hou je de accu tussen die twee waardes dan heb je kans op de meeste levensduur.

Verder is het een ongeschreven praktijk regel dat een accu na ongeveer 600 keer laden gewoon flink achteruit gegaan is. De meeste telefoon accu's zijn na 2 jaar dus gewoon 'op'.
Die functies die jij noemt doen wel iets met de accu, maar dat is echt niet noemenswaardig. Wat 'zuigt' aan je accu is het scherm, 3G/4G, GPS en wifi.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 17-11-2016 10:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Geen idee waar je dit hebt gelezen. Maar het is erg slecht voor een accu om deze compleet op te laden en compleet te ontladen. Het ideale 'werk' percentage zit tussen de 20 en 80%. Hou je de accu tussen die twee waardes dan heb je kans op de meeste levensduur.

Verder is het een ongeschreven praktijk regel dat een accu na ongeveer 600 keer laden gewoon flink achteruit gegaan is. De meeste telefoon accu's zijn na 2 jaar dus gewoon 'op'.
Die functies die jij noemt doen wel iets met de accu, maar dat is echt niet noemenswaardig. Wat 'zuigt' aan je accu is het scherm, 3G/4G, GPS en wifi.

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 17-11-2016 10:31 ]

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Je eerste vraag snap ik niet. Je typt een heel verhaal en dan vraag je of je batterij achteruit zal gaan? Ja, een lithium accu zal altijd slechter worden, zelfs al gebruik je hem überhaupt niet. Maar zo te zien doe je er weinig geks mee.

Je 2e vraag kun je gewoon zelf beantwoorden door even bij instellingen -> accu te kijken.

• Derekboy2000
rens-br schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:15:
[...]

[...]

Aha, Oké
Bedankt _/-\o_

• Derekboy2000
mcDavid schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:25:
Je eerste vraag snap ik niet. Je typt een heel verhaal en dan vraag je of je batterij achteruit zal gaan? Ja, een lithium accu zal altijd slechter worden, zelfs al gebruik je hem überhaupt niet. Maar zo te zien doe je er weinig geks mee.

Je 2e vraag kun je gewoon zelf beantwoorden door even bij instellingen -> accu te kijken.
Ik had het er over dat of mijn batterij sneller achteruit gaat na die manier van gebruik

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee reacties achter elkaar plaatsen is niet toegestaan.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 17-11-2016 10:40 ]

• rens-br

rens-br

Derekboy2000 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:36:
Ik had het er over dat of mijn batterij sneller achteruit gaat na die manier van gebruik
Ja je accu gaat achteruit als je meer functies ingeschakeld. Maar wil je nu alle functies uitzetten om de accu maar te ontzien?

Geniet gewoon van je telefoon en merk je dat de accu achteruit gaat, lever het toestel dan in voor reparatie of vervang de accu zelf.

• Derekboy2000
rens-br schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:39:
[...]

Ja je accu gaat achteruit als je meer functies ingeschakeld. Maar wil je nu alle functies uitzetten om de accu maar te ontzien?

Geniet gewoon van je telefoon en merk je dat de accu achteruit gaat, lever het toestel dan in voor reparatie of vervang de accu zelf.
Ik ga nog niet alles uitzetten. Nu kan ik nog dingen laten zien die de gemiddelde iPhone niet heeft

offtopic:
ik vergeet dat 2 quotes in 1 bericht kan met knippen en plakken. Op me telefoon gaat dat niet simpel

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:08
ik laad met telefoon in de avond altijd tot 50% op en dan ga ik slapen. en in de ochtend laad ik hem van 35% naar rond de 95% op.
Waarom laat je hem niet aan de lader hangen 's avonds tot de volgende ochtend? Nu moet ie 2 keer laden en gaan je aantal laadcycli dus sneller. Waarom niet in de avond eraan, heb je 's ochtends een volle batterij, het batterij management van de telefoon regelt dan wel dat je batterij goed wordt geladen.

(los daarvan vind ik 15% lading minder in de nacht wel veel, mijn android doet maar 1 a 2 procent, wel in de vliegtuigstand, maar als ik hem standby laat is het ook maar een paar procent).

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Derekboy2000 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:43:
[...]

Ik ga nog niet alles uitzetten. Nu kan ik nog dingen laten zien die de gemiddelde iPhone niet heeft

offtopic:
ik vergeet dat 2 quotes in 1 bericht kan met knippen en plakken. Op me telefoon gaat dat niet simpel
Als je hier echt een ding van wilt maken, is het wel aan te raden om zo zuinig mogelijk met je accu om te gaan. Hoe minder je hem (nu al) gebruikt, hoe minder vaak (of minder lang) je hoeft op te laden, dus hoe minder hij slijt.

Persoonlijk beschouw ik het gewoon als een gebruiksartikel. Je weet dat de accu slijt en je weet dat je telefoon niet het eeuwige leven heeft. Meestal zijn die twee wel in balans, zonder dat je rare capriolen hoeft uit te halen.

2020 halen vind ik overigens wel een mooi streven, met mijn vorige telefoon heb ik 3 jaar gedaan dus een goeie 3 jaar met de OP3 moet hopelijk ook wel te halen zijn.

offtopic:
en je kunt óók op je telefoon je reactie wijzigen, en daarna omlaag scrollen om een extra quote toe te voegen
jongetje schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:46:
[...]

Waarom laat je hem niet aan de lader hangen 's avonds tot de volgende ochtend? Nu moet ie 2 keer laden en gaan je aantal laadcycli dus sneller. Waarom niet in de avond eraan, heb je 's ochtends een volle batterij, het batterij management van de telefoon regelt dan wel dat je batterij goed wordt geladen.

(los daarvan vind ik 15% lading minder in de nacht wel veel, mijn android doet maar 1 a 2 procent, wel in de vliegtuigstand, maar als ik hem standby laat is het ook maar een paar procent).
Zo werkt dat niet. Je telefoon slijt van het opladen. 2x een half uur opladen staat daarbij gelijk aan 1x een heel uur. Het is niet zo dat er X levenduur afgaat voor iedere keer dat je de stekker inplugt.

Daarnaast zit de OP3 met een goed half uur wel vol. Zou je hem de hele nacht aan de lader laten hangen, dan zit je telefoon dus de hele nacht op 100%. Het is gezeur in de marge, maar theoretisch is dat suboptimaal.

[ Voor 37% gewijzigd door mcDavid op 17-11-2016 10:55 ]

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:53
Hoe meer je laad hoe meer je accu achteruit gaat. Niks om zorgen over te maken gewoon genieten van je smartphone. Daarnaast kan daar charge ook geen kwaad er is simpel weg geen hitte ontwikkeling tijdens het laden vergeleken met Quick charge en dergelijke.

• rens-br

rens-br

jongetje schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:46:
Waarom laat je hem niet aan de lader hangen 's avonds tot de volgende ochtend?
De OnePlus 3 ondersteund dash charge, de telefoon is binnen 1,5 uur volgeladen. Bij een nacht van 8 hangt de telefoon dan dus 6,5 uur nutteloos aan de lader.

Dit is meestal wel goed geregeld door de batterij management, maar het is toch beter om het toestel alleen in de lader te hangen wanneer deze opgeladen moet worden.
Nu moet ie 2 keer laden en gaan je aantal laadcycli dus sneller.
Het is niet het aantal keer dat je het toestel oplaad, maar het aantal keer dat je het toestel volledig oplaad.

Als je jou gedachte zou volgen zou je een telefoon zo min mogelijk in de computer moeten stoppen, zo min mogelijk in de auto en zo min mogelijk in de lader, want elke keer is volgens jou één laadcycli.

Je kan dan dus je accu slopen als je het toestel 600 keer verbind met de oplader achter elkaar, maar zo werkt het dus niet.
Daar heb je dus al je grote verschil te pakken. 15% is wel veel, maar 1 à 2 procent zonder vliegtuigstand is weer extreem weinig. Zo'n 5 tot 7% verliezen in de nacht is niet meer dan normaal.

Verder hangt het ook af van je wifi / 3G, 4G bereik. in mijn geval heb ik op mijn slaapkamer heel slecht 3G bereik, waardoor het toestel een waardeloze standby tijd heeft.
offtopic:
offtopic:
Dat hoeft ook niet. Bij het maken van een reactie kan je naar beneden scrollen en op 'quote' drukken, de reactie wordt dan bij je huidige reactie bijgevoegd.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 17-11-2016 11:24 ]

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 15:49

PinusRigida

I put the p in pool.

rens-br schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:15:

Als je geluk hebt kan je het nog wel wat langer uithouden: ik gebruik al 3 en een half jaar een prehistorische S4 mini en die batterij gaat al even lang mee. natuurlijk niet zoals ze in het begin was maar nog steeds vlotjes een dag en meestal tegen 's avonds nog een goeie 30% over wanneer ik 'm uit zet... behalve dan op dagen zoals vandaag wanneer ik de ene melding na de andere krijg. 8)7

Ik moet wel toegeven dat ik het ding niet overdreven gebruik: bellen doe ik echt zelden, gebeld worden ook -poor me :*) - SMS dagelijks maar toch niet meer dan een 5-tal per dag en af en toe een afbeelding via WhatsApp ontvangen of doorsturen... speel nooit games en heb een kaal minimum aan apps draaien, gebruik ook energiebesparende (voor zover dit werkt) profielen in Nova Launcher.

[ Voor 22% gewijzigd door PinusRigida op 17-11-2016 13:06 ]

• rens-br

rens-br

PinusRigida schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:03:
Als je geluk hebt kan je het nog wel wat langer uithouden: ik gebruik al 3 en een half jaar een prehistorische S4 mini en die batterij gaat al even lang mee. natuurlijk niet zoals ze in het begin was
Je telefoonaccu is dus slechter geworden. Ik bedoelde met 'op' ook dat hij merkbaar minder lang mee gaat. Mijn vader heeft laatste zijn S2 vervangen voor iets nieuws, hij had ook nog steeds de originele accu en die werkte inderdaad ook nog. Maar ook daar was de accuduur merkbaar achteruit gegaan.

offtopic:
Gefeliciteerd overigens ;)

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 15:49

PinusRigida

I put the p in pool.

rens-br schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:12:
[...]

Je telefoonaccu is dus slechter geworden. Ik bedoelde met 'op' ook dat hij merkbaar minder lang mee gaat. Mijn vader heeft laatste zijn S2 vervangen voor iets nieuws, hij had ook nog steeds de originele accu en die werkte inderdaad ook nog. Maar ook daar was de accuduur merkbaar achteruit gegaan.

offtopic:
Gefeliciteerd overigens ;)
ja idd hij is sowieso achteruit gegaan maar zolang die nog minstens een halve dag meegaat op één lading, hou ik 'm.

Bedankt voor de felicitaties! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derekboy2000
Bedankt voor alle hulp 👍

Pagina: 1