Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Word wil een werkende link niet toevoegen (afbeelding)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb weer een leuke kwestie! Een collega wil graag een afbeelding invoegen in Word. Hij zoekt op internet een link op van een afbeelding en deze kopieert hij. Dan openen we Word en willen we via de link een afbeelding toevoegen. Zoals bekend, invoegen -> afbeelding -> bestandsnaam doen we dan de link.

een voorbeeld:
https://www.google.nl/images/nav_logo242.png

als je de link kopieert in een webpagina zie je de afbeelding.

Nu is het rare, wanneer we de afbeelding willen koppelen aan het bestand, herkend Word de afbeelding niet en kan ik hem niet toevoegen.

Weet iemand hoe dit zit en waarom ik hem niet kan invoegen??

Het gaat om Microsoft Word 2010 64bit

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik heb dit even getest... Word 2016 op een W10 machine...ook 64 bits'.

Insert -> Pictures... ik krijg een overzicht van mijn Pictures-folder, waar ik me niets van aan trek, en ik plak de bestandsnaam. Na een enter (afbeelding is NIET in beeld gekomen) staat de afbeeldinng in mijn document. Save, en heropenen... Afbeelding staat er nog steeds.

Krijg jij iets als foutmeldingen??

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Topicstarter
Foutmelding die we kregen was kan pad niet vinden en daarna konden we het niet koppelen.

MAAAARRRRRR!

Ik zei kregen! Want mijn collega heeft alle / vervangen door \ en dan kan die versie van Word wel het pad vinden en zet hij de afbeelding in Word. En als je kijkt naar de source dan heeft hij van alle \ weer een / gemaakt. Waarom deze situatie alleen zo werkt op die bepaalde computer met die Microsoft Word is ons een raadsel.

Idee?