Toon posts:

Hoe koe laten grazen tijdens defrag?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe krijg ik m'n }:O aan het grazen tijdens defrag? Hij gaat dan in pause-mode, en ik kan 'm daar ook niet uitkrijgen. Bij programma's die de }:O laten pauzeren staat niks ingevuld. Ook defrag niet.

Nu ben ik Partitie F:\ aan het defraggen, en dat duurt meer dan een uur. Ondertussen staat de }:O op partitie E:\ uit z'n neus te vreten terwijl hij 3.6 Mkeys kan doen. CPU load tijdens defraggen is nog geen 3% |:(

Verwijderd

Download newdefrag even van www.wilders.org

Verwijderd

Topicstarter
Nee .. ik heb de standaard Windows defrag. En ik wil dat de koe die negeert en gewoon doorgraast.

Verwijderd

Deze defrag staat ook ergens op de windows cdrom maar om de een of andere billreden komt ie niet standaard mee.
Kijk hier http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=27625 maar eens en op de link die ik (jimbo) erbij gaf

Verwijderd

Topicstarter
Jahaa .. ik kan er dan net zo goed Norton SpeedDisk op zetten. Maar ..

Ik WIL geen andere defrag. Ik wil dat die koe het gewoon blijft doen.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Bij Win2k heb ik nergens last van.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 juni 2001 06:19 schreef Mr_Atheist het volgende:
Bij Win2k heb ik nergens last van.
Ik ook niet. Daar gebruik in NDD. Maar ik dualboot met Win98SE. En daar wil ik absoluut geen extra software installen dan puur noodzakelijk voor games.

Vroegere versies van de }:O hadden schijt an defrag. Maar nu ineens moet ie zo nodig pauzeren. Da's niet erg .. maar het is niet uit te schakelen. En da's dus wel erg!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 20:05

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Ik heb hetzelfde probleem, maar dat kun je heel makkelijk oplossen hoor !

Gewoon niet defragmenteren 8-)

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kun je defrag.exe niet renamen naar blaat.exe zodat de koe het niet meer als defrag ziet?

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 19:40
Op zaterdag 30 juni 2001 10:50 schreef Wessie het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem, maar dat kun je heel makkelijk oplossen hoor !

Gewoon niet defragmenteren 8-)
Onzin !!!!

Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek dus eigenlijk een oplossing waarbij de koe gewoon doorgraast, ongeacht wat ik start. Defrag of wat dan ook. Dat kon vroeger gewoon. Is er niet een of andere ini-setting voor?

• JustMe
  • Laatst online: 06-11-2022

JustMe

#1 R@H

De naam veranderen helpt bij mij niet, en terugveranderen wil ook niet echt :?
Maar goed, ik formateer vaker dan dat ik defragmenteer, dus dat geeft niet :)

Cureseekers | There's something wrong with this yogurt

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kan de prio hoger zetten, zodat hij wel doorgraast. Maar of je dat wilt betwijfel ik...

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op zaterdag 30 juni 2001 15:00 schreef DSmarty het volgende:
Je kan de prio hoger zetten, zodat hij wel doorgraast. Maar of je dat wilt betwijfel ik...
Dit heeft niks met prioriteit van de koe te maken, dnetc pauseert gewoon automatisch als defrag draait.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dan zou het simpelweg renamen van defrag ook al kunnen werken. (weet niet precies wat de client checked)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 juni 2001 15:16 schreef Chaos het volgende:

[..]

Dit heeft niks met prioriteit van de koe te maken, dnetc pauseert gewoon automatisch als defrag draait.
Juist. En terwijl mijn koe met 3.5 Mkyes kan grazen staat ie nu uit z'n neus te vreten. Terwijl de }:O geen 1 bit aanraakt op de partities die gedefragged worden.

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
je kan het ook anders zien. telkens als d.net een checkpoint schrijft of een WU af heeft is er disk-io en begint defrag weer opnieuw.

je kan dus kiezen uit
a) de client pauzeren en defrag 1 in run zijn werk laten doen.
b) de client niet pauzeren en defrag 20 runs laten doen.
welke zou meer tijd kosten cq tijd overlaten voor de client?

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 juli 2001 00:47 schreef stappel_ het volgende:
je kan het ook anders zien. telkens als d.net een checkpoint schrijft of een WU af heeft is er disk-io en begint defrag weer opnieuw.

je kan dus kiezen uit
a) de client pauzeren en defrag 1 in run zijn werk laten doen.
b) de client niet pauzeren en defrag 20 runs laten doen.
welke zou meer tijd kosten cq tijd overlaten voor de client?
Geen van 2en. Want als je gelezen had dan weet je dat ik duidelijk zeg dat de }:O zich niet op de partitie bevindt die ik defrag.

• Wessie
  • Laatst online: 21-05 20:05

Wessie

Noizy Cows Crewmember

Op zaterdag 30 juni 2001 10:57 schreef mmxmmx het volgende:

[..]

Onzin !!!!
Vertel eens wat nieuws, maar zo hou ik mun koe terminste wel aan de praat.
Als ik ga defragmenteren (alles) dan heb ik op deze pc zo'n 2 dagen (denk ik) geen resultaten van mun koe.
Dan maar niet defragmenteren :)

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:43
waarom zo nodig het windows defragmentation proggie? is vrij sloom, Norton is sneller maar nog altijd niet snelst... VoptME is goed (werkt ook met Win2k en 98) snel en erg goed gedefragt. En je }:O kan je blijven draaien.

EDIT: Link is ook wel handig: vopt.com

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 17:45
Op zondag 01 juli 2001 09:45 schreef HlpDsK het volgende:

Geen van 2en. Want als je gelezen had dan weet je dat ik duidelijk zeg dat de }:O zich niet op de partitie bevindt die ik defrag.
dat kan je aan de buitenkant van het proces niet zien. de koe kan toch niet zien welke partitie defrag aan het doen is. dat zie je alleen op het scherm. de koe weet het dus niet en dus is er gezegt dan maar geheel niet lopen.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 juli 2001 10:40 schreef stappel_ het volgende:

[..]

dat kan je aan de buitenkant van het proces niet zien. de koe kan toch niet zien welke partitie defrag aan het doen is. dat zie je alleen op het scherm. de koe weet het dus niet en dus is er gezegt dan maar geheel niet lopen.
Juist. En omdat ik dat wel kan zien is het idioot dat het niet te overriden is!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 juli 2001 09:58 schreef Piepeltjes het volgende:
waarom zo nodig het windows defragmentation proggie? is vrij sloom, Norton is sneller maar nog altijd niet snelst... VoptME is goed (werkt ook met Win2k en 98) snel en erg goed gedefragt. En je }:O kan je blijven draaien.

EDIT: Link is ook wel handig: vopt.com
Nogmaals ... ik install in m'n Game OS niks dat niet nodzakelijk is. Bovendien defragged Norton de directorygegevens niet in mijn config.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 13:55
Op maandag 02 juli 2001 00:57 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Nogmaals ... ik install in m'n Game OS niks dat niet nodzakelijk is. Bovendien defragged Norton de directorygegevens niet in mijn config.
Tja, misschien is een extra defrag-progje voor Win98 blijkbaar gewoon onontbeerlijk en wel noodzakelijk :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
Een ouwe client kan wel gewoon doorgaan. Dus die optie is er uitgehaald. Dat is idioot.

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Op dinsdag 03 juli 2001 00:05 schreef HlpDsK het volgende:
Een ouwe client kan wel gewoon doorgaan. Dus die optie is er uitgehaald. Dat is idioot.
Volgens mij crashde de client vaak bij defraggen, daarom zit er volgens mij standaard pause bij defrag in.

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

Verwijderd

Topicstarter
Kijk .. dat er een optie in zit .. en dat ie standaard aan staat .. dat is me best. Maar dit is dus niet meer te overriden. En ik heb nu al 7 partities waarvan bij 6 er van de }:O onterecht staat te apengapen.

Trouwens .. die 7e partitie kan ik ook doorgrazen .. gewoon FF heel de }:O moven van partitie tijdelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het kan niet? ;(

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-04 16:25
de optie aanzetten dat ie alleen in geheugen buffert? Dit is ook handig voor als je de hele dag je pc aan laat staan, dan spinnen je harddisks down na een tijdje omdat er geen disk activiteit meer is.
Pagina: 1