CI+ module voor Canal Digitaal in het buitenland?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBrickALot
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 09:30
Sinds een paar jaar woon ik in zuid-Zweden. Hier heb ik momenteel een Zweeds Canal Digital abonnement met een satellietschotel en een CI+ module. Mijn televisie is een Samsung UE48H6475 die ik tevens hier in Zweden heb gekocht.

Nu kijken wij nauwelijks Zweedse televisie dus willen we toch graag Nederlandse televisie kunnen kijken.

De schotel staat al op het dak en ik ga een "TV overal" abonnement afsluiten bij de Nederlandse Canal Digitaal. Nu gaat mijn voorkeur uit naar het opnieuw gebruiken van een CI+ module om het aantal kastjes/afstandsbedieningen tot een minimum te beperken. Bovendien heb ik slecht twee HDMI ingangen in mijn surround set, beiden reeds bezet.

Rond de feestdagen zullen wij weer in Nederland zijn en dan zal ik ofwel een CI+ module of een losse decoder aanschaffen. Mijn vraag is dan ook of het waarschijnlijk is dat een Nederlandse CI+ module werkt op mijn in Zweden gekochte televisie of dat ik toch aan een losse decoder zal moeten.

Bedankt!

Beste antwoord (via MrBrickALot op 17-11-2016 17:58)

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
Er zijn een paar dingen waar je rekening mee moet houden. Canal Digital Nordic gebruikt Conax, terwijl Canal Digitaal Mediaguard gebruikt. Hiervoor ben je een Mediaguard CI+ module en smartcard nodig. Verder zitten de Zweedse zenders op de Thor 5/6/7 (0.8W) terwijl de Nederlandse zenders op de Astra 19.2E en voornamelijk op de Astra 23.5E zitten. Je zult je schotel dus opnieuw moeten uitrichten en afhankelijk van waar je in Zuid-Zweden woont moet je misschien ook een grotere schotel... ivm met de footprint.

Afbeeldingslocatie: https://sat.ses.com/webservice/images/7407034

Heb je op je TV de mogelijkheid om de fast scan zenderlijsten van Canal Digitaal te selecteren? Zo niet, dan is een losse M7 ontvanger wel zo handig, die laadt de zenderlijsten vanzelf in.

My favorite programming language is solder.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
Er zijn een paar dingen waar je rekening mee moet houden. Canal Digital Nordic gebruikt Conax, terwijl Canal Digitaal Mediaguard gebruikt. Hiervoor ben je een Mediaguard CI+ module en smartcard nodig. Verder zitten de Zweedse zenders op de Thor 5/6/7 (0.8W) terwijl de Nederlandse zenders op de Astra 19.2E en voornamelijk op de Astra 23.5E zitten. Je zult je schotel dus opnieuw moeten uitrichten en afhankelijk van waar je in Zuid-Zweden woont moet je misschien ook een grotere schotel... ivm met de footprint.

Afbeeldingslocatie: https://sat.ses.com/webservice/images/7407034

Heb je op je TV de mogelijkheid om de fast scan zenderlijsten van Canal Digitaal te selecteren? Zo niet, dan is een losse M7 ontvanger wel zo handig, die laadt de zenderlijsten vanzelf in.

My favorite programming language is solder.

• MrBrickALot
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-05 09:30
Bedankt! Ik woon in de '60' zone dus ik hoop dezelfde schotel te kunnen blijven gebruiken.

Wanneer ik naar kanalen zoeken ga op mijn televisie heb ik vier opties:
- Ant
- Kabel
- Satelliet
- Canal Digital Sat

Met de laatste optie kiest hij automatisch voor de Thor sat, degene waar ik nu op zit. Maar als ik kies voor Satelliet, selecteert hij de Astra 19.2. Hij staat er nu niet op gericht dus vind hij niks natuurlijk. Maar wellicht dat het wel kan werken?

Anders ga ik inderdaad gewoon voor een losse M7 decoder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:02
Omdat de zenders van CanalDigitaal op twee satellieten zitten de Astra1 op 19.2 oost en de Astra3 op 23.5 oost hebben ze daar een lnb voor met twee koppen dat is ook goed om te weten.
Je TV Samsung kan wel geschikt worden gemaakt voor de Nederlandse CanalDigitaal maar dan moet je in het service menu hem op benelux zetten maar als je daar iets verkeerd doet brick je het toestel en ook moet je achter de code proberen te komen eigenlijk is zoiets alleen voor de installateur.

Dan zou ik ook gaan voor een losse decoder zodat je de TV alleen als monitor gebruikt en uiteraard de duo lnb.
Of kiezen voor een extra schotel met duo lnb dan laat je alles intact en kun je kiezen om naar de Nederlandse zenders of de Zweedse te kijken anders heb je niets meer aan je Zweedse abo of je moet iedere keer het dak op om de schotel te verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
De dekkingskaart klopt niet, maar moet zijn:

Afbeeldingslocatie: https://sat.ses.com/webservice/images/7408887

[ Voor 9% gewijzigd door djmartyn op 22-11-2016 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeBee
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

FreeBee

The Sky is the limit

Ik heb canaldigitaal in Engeland. CI kaart is voldoende. Verder in het Samsung tv service menu land veranderen van Zweden naar Nederland en je kans de canaldigitaal fastscan gebruiken. Nederlandse erg. Succes!

Veni vidi volavi!!

Pagina: 1