Poging tot oplichting?

Pagina: 1
Acties:
  • 808 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:48
Beste Tweakers,

Ik heb vandaag mijn Macbook ter verkoop aangeboden op Marktplaats en in de V&A van Tweakers.
Vanuit het niets kreeg ik opeens een appje waarop ik gereageerd heb op zijn vragen. Dit was niet meer dan: wat is je minimale prijs en wil je ook verzenden. Kreeg al een beetje een naar onderbuikgevoel toen er werd aangedrongen op verzenden. Nadat ik had verteld welke bank ik had werd ik opeens geblokkeerd.

Nu is mijn vraag: Kan ik nu opgelicht worden? Beste persoon heeft mijn naam, email-adres, telefoonnummer en weet bij welke bank ik zit. Mij lijkt zelf van niet en het telefoonnummer door Google halen leverde allemaal Franse websites op.

MvG Stef

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 21:54
Dat kan, maar dat is nog te vroeg om te vertellen.

Check anders deze topic om te kijken waar je op moet letten:
Opgelicht via nep ING app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Zelfs al zou 'ie je rekeningnummer hebben, wat 'ie niet heeft (toch?), kan 'ie niks. Verder heeft hij jou geblokkeerd, dus er zal vast geen zaken meer gedaan worden. Lekker op zoek naar iemand anders dus.

Wel vind ik de opmerking 'vanuit het niets kreeg ik opeens een appje' een beetje apart. Je hebt je MacBook te koop staan en je 06-nummer vermeld, gok ik? Dan is het toch niet gek dat je een WhatsApp-bericht krijgt :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:48
Hahn schreef op woensdag 16 november 2016 @ 23:03:
Zelfs al zou 'ie je rekeningnummer hebben, wat 'ie niet heeft (toch?), kan 'ie niks. Verder heeft hij jou geblokkeerd, dus er zal vast geen zaken meer gedaan worden. Lekker op zoek naar iemand anders dus.

Wel vind ik de opmerking 'vanuit het niets kreeg ik opeens een appje' een beetje apart. Je hebt je MacBook te koop staan en je 06-nummer vermeld, gok ik? Dan is het toch niet gek dat je een WhatsApp-bericht krijgt :?
Met vanuit het niets bedoelde ik meer dat er niet eerst werd voorgesteld wie deze persoon was. Heel vreemd bericht, maar toch netjes uitgebreid op gereageerd. Heb gelukkig alleen verteld dat de laptop nog in reparatie is en dat ik zodra die weer terug was goede foto's zou sturen. en natuurlijk gezegd bij welke bank ik zat.

Het letterlijke bericht luidde: Hoi, ik zag dat je een macbook te koop aanbood, wat is je minimale prijs, kun je 'm opsturen, zoja wat je is bank?

[ Voor 8% gewijzigd door Lucky0wn op 16-11-2016 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ook dat vind ik niet zo'n gek bericht eigenlijk. Maar goed, vertrouw je het niet, dan moet je het vooral niet doen :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De vraag "wat is je bank" is in eerste instantie toch helemaal niet relevant voor de koop/verkoop van een laptop?

Zo'n vraag is al het eerste alarmbelletje wat zou moeten gaan rinkelen... O-)

Mooie Plaatjes   

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Enige wat ik me kan voorstellen is dat ze een nep screenshot van een andere bank zouden geven waarop ze laten zien dat ze 'betaalt' hebben maar dat het tot 24u duurt voordat het bij jou bank is bijgeschreven maar dat ze haast hebben (verjaardag oid...) en of je het gelijk kan versturen...

Fixing things to the breaking point...

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik gooi hier een slotje op. Je kan niet opgelicht worden als ze alleen je naam, bank en een paar andere dingen weten. Verder heeft het topic te veel overlap met Opgelicht via nep ING app, waar je ook de nodige informatie uit kan halen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.