Sinds een week tijd heeft 1 fan in mijn server de neiging om op 18.000 toeren te zitten om de paar minuten. Ik heb geen idee waarom dit gebeurd en is ook zeer vervelend om dit aan te horen door 2 verdiepingen. Normaal draaien de fans op 7.500 toeren en is dit niet te horen.
De server betreft een Dell PowerEdge R210.
Zelf heb ik al de server en fans compleet stofvrij gemaakt met luchtdruk, dit terwijl er amper stof te vinden was. En heb ik ook de fans eruit gehaald en opnieuw geïnstalleerd. In de bios staan de fans op minimaal en heb ik ook al een bios reset gedaan. Momenteel draai ik esxi 6.0 op de server en stond hij ongeveer al 100 dagen en van de een op de andere dag is hij sinds de nacht dit gaan doen.
Hier een foto van de fan speed in vsphere:

Heeft iemand enig idee hoe ik de fan weer op normale snelheid kan verkrijgen?
De server betreft een Dell PowerEdge R210.
Zelf heb ik al de server en fans compleet stofvrij gemaakt met luchtdruk, dit terwijl er amper stof te vinden was. En heb ik ook de fans eruit gehaald en opnieuw geïnstalleerd. In de bios staan de fans op minimaal en heb ik ook al een bios reset gedaan. Momenteel draai ik esxi 6.0 op de server en stond hij ongeveer al 100 dagen en van de een op de andere dag is hij sinds de nacht dit gaan doen.
Hier een foto van de fan speed in vsphere:

Heeft iemand enig idee hoe ik de fan weer op normale snelheid kan verkrijgen?