Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 21:55
Sinds een week tijd heeft 1 fan in mijn server de neiging om op 18.000 toeren te zitten om de paar minuten. Ik heb geen idee waarom dit gebeurd en is ook zeer vervelend om dit aan te horen door 2 verdiepingen. Normaal draaien de fans op 7.500 toeren en is dit niet te horen.

De server betreft een Dell PowerEdge R210.

Zelf heb ik al de server en fans compleet stofvrij gemaakt met luchtdruk, dit terwijl er amper stof te vinden was. En heb ik ook de fans eruit gehaald en opnieuw geïnstalleerd. In de bios staan de fans op minimaal en heb ik ook al een bios reset gedaan. Momenteel draai ik esxi 6.0 op de server en stond hij ongeveer al 100 dagen en van de een op de andere dag is hij sinds de nacht dit gaan doen.

Hier een foto van de fan speed in vsphere:

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/57febf76cf9b94623de211a815e36817.png

Heeft iemand enig idee hoe ik de fan weer op normale snelheid kan verkrijgen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 14:30
Firmware update van bios/firmware enzo? Fan verplaatsen naar een andere plek?
Omruilen met een andere server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Fan verplaatsten helaas al geprobeerd en werkte niet, omruilen voor een ander is ook niet echt een handige aangezien ik hem van mijn werk gehad hebt.

Is een bios update echt nodig aangezien hij voor die tijd al 100 dagen aan stond en niet uit is geweest voor hij dit deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 14:30
Geen idee of het helpt, maar het zou zomaar kunnen dat het de sensor bijvoorbeeld daarmee softwarematig een reset enzo krijg en het daarna weer goed doet.

Hoe zijn de temperaturen in de server? Wel redelijk normaal?(als in, geen uitschieter ofzo) Ik ken drac van Dell niet bij iLO in HP servers laat ie het mooi per zone/sensor/component zien wat de temperatuur is.

Misschien is het fannetje gewoon aan het stukgaan, hoe oud is de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-10 16:21

Barreljan

...Zoom-Zoom...

MrTre schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:41:
Geen idee of het helpt, maar het zou zomaar kunnen dat het de sensor bijvoorbeeld daarmee softwarematig een reset enzo krijg en het daarna weer goed doet.

Hoe zijn de temperaturen in de server? Wel redelijk normaal?(als in, geen uitschieter ofzo) Ik ken drac van Dell niet bij iLO in HP servers laat ie het mooi per zone/sensor/component zien wat de temperatuur is.

Misschien is het fannetje gewoon aan het stukgaan, hoe oud is de server?
Dell R210, ik gok nu al 5-6 jaar?

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Nog een kleine update,

In mijn bios heb ik zojuist power management op OS Control gezet en alles lijkt nu zo ver goed te gaan. Ik zal hier nog op terug komen. En ja zou best kunnen dat hij 4 jaar oud is ongeveer.

Met de temperaturen in de server is niks mis mee altijd rond de 20 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorel
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:43
Hey ik heb zelf ook R210 vind geluid vet storend nu heb ik op YouTube een gast gezien die nocta NF-A4x20 heeft geinstaleerd,
Ik ga dit ook doen mischien iets voor jouw?

YouTube: Silencing A 1U Server: Dell Poweredge R210 Fan Replacement

[ Voor 28% gewijzigd door Jorel op 23-02-2018 20:20 ]

Pagina: 1