Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Object color edit in Acrobat Pro

Pagina: 1
Acties:

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09 01:08
Ha,

Ivm klusje voor anderen moet ik wat aanpassingen doen aan een opgemaakte nieuwsbrief in PDF format. Tekstueel alles gedaan, maar er zitten ook wat randjes en gekleurde vlakken in die ik graag een andere kleur wil geven. Kan dat in Acrobat? Zelf kan ik het niet vinden, enkel de kleur van het font en de background kan ik wijzigen, niet de kleur van objects zelf. Beetje een gemis eigenlijk. Heb op deze pc geen indesign of illustrator dus weet ook niet wat het handigste is om het te regelen.

Graag advies :)

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a Teapot”

Heya,

Kun je misschien hier wat mee?

Verder kwam mijn postduif hiermee:
You'll need to edit the object with an external editor like Adobe Illustrator (if the objects are vector) to change the color.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:22
Dat gaat niet in Acrobat zelf, daar is het de software ook niet voor... je zal daar een externe tool voor moeten gebruiken. Als je geen illustrator hebt zou je een freeware bewerker kunnen gebruiken... paint.net gaat niet werken kan ik je uit ervaring vertellen, maar Krita werkt wel en met Gimp gaat het volgens mij ook.

• MuFFIN 007
Oké, duidelijk. Dat color conversion is alleen om te converteren naar een ander palet (RGB < > CYMK) niet om individuele kleur van objecten aan te passen. Ik heb geen Illustrator inderdaad, ga even kijken naar die andere tools die je noemde.

• MuFFIN 007
Hm, lijkt erop dat ik dan alle objecten één voor één moet openen in Krita? Kan ik niet gewoon het hele PDF daar openen en dan een color swap uitvoeren (bijv. al het blauw vervangen door rood)? Zou me erg veel tijd schelen, maar weet niet waar die instelling te vinden is

Ah wacht, ik kan de hele PDF per pagina in Krita openen en dan similar color selection kiezen. Hoe apply ik dan vervolgens de kleur die ik er overheen wil hebben?

EDIT: Blijkbaar is het juiste commando SHIFT-BACKSPACE.

Loop wel een probleem tegen, want PDFs hebben een zelfscherpstellend vermogen in Acrobat, waardoor als je inzoomt de scherpte behouden blijft. Zodra de PDFs door Krita heen geweest zijn is de resolutie echter veel lager! Is er een commando om dat PDF effect te behouden?<solved>

EDIT2: Zie dat ik bij de import aan kan geven dat ik bijv in 300 dpi wil openen, dat zou het probleem oplossen. Enige probleem is wel dat als ik na aanpassingen weer exporteer als PDF Acrobat de structuur niet meer herkent..Kan de verschillende tekst en image elementen niet meer heen en weer slepen en dergelijke, wordt gezien als één object. Weet niet hoe dat komt?

[ Voor 72% gewijzigd door MuFFIN 007 op 16-11-2016 23:30 ]

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-10 13:46
Je hebt Enfocus Pitstop nodig. Je kan een trial downloaden op hun site.

Houdoe

Pagina: 1