speakerset/home cinema 2.1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nynkeee
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05-11-2024
Ik zoek een?
Ik zoek een 2.1 home cinema-set voor mijn 32 inch full HD tv.

Wat is je budget?
€500,-, mag net iets meer zijn als het moet.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb nu geen speakers op mijn tv en vind het tv geluid niet geweldig. Heb een kleine kamer, dus vandaar op zoek naar een 2.1 set. Wil het vooral gebruiken voor films/series, muziek is een bijzaak.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb even gezocht maar kon niet veel vinden dat bij mijn budget past. Of het is een stuk goedkoper (LG BH7240C (€245) , Philips HTB3280 (€230,-) of het ligt wat ver buiten mijn budget (Harman Kardon BDS 335 (€800,-))

Iemand suggesties voor een goede set? En is de Harman Kardon echt veel beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen van allen aan beginnen. Die setjes klinken blikkerig en dat wil je niet. HK wil je sowieso niet, was ooit een goede naam maar tegenwoordig ook budget meuk voor een te hoge prijs.

Wat ik zou doen is een instap home cinema receiver kopen en twee speakers. Vloerstaanders als het kan, bookshelves als het moet. Klinkt veel beter dan die simpele setjes, en je kunt altijd uitbreiden. Sub dr later bij, center en rears.

Genoeg losse receivers en speakers te vinden. Voor 500 euro zit je wel aan een relatief budget, maar moet te doen zijn. Weet niet of je evt bezwaar tegen tweedehands hebt, maar zo ja is er echt wel wat goeds te krijgen voor dat geld :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Nynkeee
The Eagle schreef op woensdag 16 november 2016 @ 20:32:
Geen van allen aan beginnen. Die setjes klinken blikkerig en dat wil je niet. HK wil je sowieso niet, was ooit een goede naam maar tegenwoordig ook budget meuk voor een te hoge prijs.

Wat ik zou doen is een instap home cinema receiver kopen en twee speakers. Vloerstaanders als het kan, bookshelves als het moet. Klinkt veel beter dan die simpele setjes, en je kunt altijd uitbreiden. Sub dr later bij, center en rears.

Genoeg losse receivers en speakers te vinden. Voor 500 euro zit je wel aan een relatief budget, maar moet te doen zijn. Weet niet of je evt bezwaar tegen tweedehands hebt, maar zo ja is er echt wel wat goeds te krijgen voor dat geld :)
Raad je mij dan een 2.1 of een 5.1 receiver aan? Kun je überhaupt wel 2 speakers op een 5.1 receiver aansluiten, of moeten het er 5 zijn? En wat is een goede prijsverhouding van speakers/receiver, 50/50? Of juist een duurdere/goedkopere receiver?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

5.1, anders wordt uitbreiden wat lastig he ;) En ja, daar kun je ook prima slechts twee speakers op aansluiten. Kwestie van instellen.
Sowieso zijn die er veel meer te vinden dan 2.1. Bij die laatste zoek je eigenlijk een stereoversterker met subwoofer pre-out. Zijn er niet zo veel. Zeker niet binnen jouw budget.

Qua budgetverdeling: 30/70 receiver/speakers is wel redelijk. Kijk ook vooral naar receivers die zichzelf in kunnen regelen qua geluid (audissey, MCACC en andere gelijkwaardige technieken).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nynkeee
The Eagle schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:54:
5.1, anders wordt uitbreiden wat lastig he ;) En ja, daar kun je ook prima slechts twee speakers op aansluiten. Kwestie van instellen.
Sowieso zijn die er veel meer te vinden dan 2.1. Bij die laatste zoek je eigenlijk een stereoversterker met subwoofer pre-out. Zijn er niet zo veel. Zeker niet binnen jouw budget.

Qua budgetverdeling: 30/70 receiver/speakers is wel redelijk. Kijk ook vooral naar receivers die zichzelf in kunnen regelen qua geluid (audissey, MCACC en andere gelijkwaardige technieken).
Oke, ik kom uit op een Yamaha HTR-4068 (RX-V479) receiver, en Dali Zensor 1 speakers. Is wel een budgetverdeling van 50/50. Is dat wat? En ik gok dat het verstandig is om er een subwoofer bij te kopen? Maar dat moet dan nog wel even wachten ;p.