Toon posts:

2 netwerken met een ADSL lijn

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik beschik nu over twee netwerken bestaande uit: een server met 2 NIC en een USB ADSL modem, en 2 ander pc's aangesloten op de server. Ik zou graag zonder gebruik te maken van een HUB de internet verbinding op beide netwerken delen, op een netwerk tegelijk is geen probleem! maar 2 lukt niet met internet sharing van win2k (alle smot onder win2k prof!)

Mogelijk met winroute ofzo, maar wel uitleg erbij!

• Qman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2021

Qman

Tha Lup

Okay dit is dus de bedoeling?

PC1
|
Win2k Server - USB - ADSL
|
PC2

Configureer je win2k server mbv een proxy of internet sharing pakketje zo, dat hij de ADSL conn deelt.

Vervolgens zet je de DHCP functie van de Win2k server aan, laat je alles blank in de TCP/IP properties van PC1 en PC2 en klaar is kees...

Meer uitleg nodig? Mail me ff op netwerkjes@lpquartel.nl

GRoetjes en sterkte

Verwijderd

Topicstarter
is Qman de enige die hier meer over weet? want het lukt nog steeds niet! In winroute lijkt alles goed, alleen alle pc's hebben nog geen inet

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Wat heb je nog niet kun je wel gewoon pingen. Kan je je usb modem pingen kan je de dns pingen (alleen ip adressen).
Probeer het anders eens door de netwerken op een ander kaartje te prikken gewoon omwisselen dus. Het probleem is nu een beetje onduidelijk

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
neem geen winroot :) je shared gewoon je internet connection met de protocol van je usb modem en wijst aan alle twee de netwerk kaarten een ip b.v 192.168.0.1 en geef op pc 2 en 3 als gateway de ip adres van pc1

Verwijderd

Topicstarter
de netwerken werken goed, gewoon bestanden delen enzo alleen beide netwerken moeten de internet verbinding van de server gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
:O niemand?

Verwijderd

Topicstarter
nouw... ;(

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:27
Hebben je 3 NIC's wel een IP-adres in dezelfde range? zoals 10.0.0.xxx

Verwijderd

Topicstarter
kijk he, ADSL usb modem dus daar is geen NIC voor nodig

Verwijderd

Topicstarter
:O 3:24 en nog geen oplossing :z

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Shit man, ik zou willen dat ik het weet maar helaas.. ;(

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Verwijderd

Topicstarter
ja snik snik, ik vind het minstens eve jammer :'( nu mot ik toch maar hub gaan kope :'( dat kost me geld :'(

• Tonnes746
Momentje.. had wel interessante site gevonden laatst, ff zoeken..

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
als je een netwerk met meer dan 2 pc's hebt heb je zoiezo een hub of switch nodig...

dus wat jij wilt gaat echt niet werken denk ik.

Als je netwerk nu wel werkt zou ik dat zeer vaag vinden, maar waarschijnlijk kunnen je clients alleen de server zien en niet elkaar..

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Tonnes746
Misschien helpt dit of dit wat?

Verwijderd

Gewoon je inbelverbinding delen, toch?
(properties van je dial-up verbindig > tabblad sharing)

En 4of9, hij gebruikt zijn server als een soortement van Hub door twee nic's te gebruiken (izz mogelijk)

Verwijderd

Tja, wat je doet is allemaal erg moeilijk en moeizaam maar goed ik geef je de oplossing.
Neem AnalogX Proxy (bijvoorbeeld).
Install het progje op de internet verbindende PC (na het download > Tis overigens freeware) en zet een linkje in je opstarten (dt hij dus automatisch opstart als je PC opstart).

Als jij alle 3 PC's echt in je netwerkje kan zien dan geef je bij de LAN settings de PC naam of het IP adres op van de PC waar dus die USB modem aan zit (naar mijn idee een niet zo slimme keuze dat USB modem want nu moet jij als je een hogere snelhied wil hebben, je zal nu een basic abo hebben, alsnog een netwerkkaart voor je ADSL verbinding moeten kopen maar goed.. dat even terzijde) ... je kan zelf mailaccounts instellen en noem maar op .. echt een super makkelijk progje met een goede handleinding!

JA het is laat ik weet het maar ik heb zelf de boel draaien en ik heb inmiddels 4 huisgenoten ook aangesloten (welmidels een hub van 100,= maar dat was goedkoper dan een netwerk kaart van 3c) .. alles werkt perfect hierroo..

Voorts wens ik u sterkte .. (www.analogx.com)

M vr gr

Wim@ikbenmoe.naarbed.nu.nl

• Manis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-12-2023

Manis

a4

Je kunt ook MS-ISA Server installeren (Internet Security & Acceleration Server). Met de wizard kom je een heel eind...

Er is een evaluatie versie te downen op:
http://www.microsoft.com/isaserver/

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 juli 2001 04:06 schreef ]NTT[ het volgende:
Gewoon je inbelverbinding delen, toch?
(properties van je dial-up verbindig > tabblad sharing)

En 4of9, hij gebruikt zijn server als een soortement van Hub door twee nic's te gebruiken (izz mogelijk)
Dat werkt maar op een netwerk tegelijk, toch thanxs voor de moeite

Verwijderd

Topicstarter
okeej dan niet he :'(

Verwijderd

Topicstarter
Werkt al bedankt voor de moeite (winroute pro) *D

Verwijderd

Toch weer Winroute he

Winroute Rulez!!!! >:)

(Alleen vergeten er toch weer een hele zooi de defaultgateway e.d. op de clients in te stellen.) :Z :Z
Pagina: 1