Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik me een platenspeler en een set speakers aangekocht, maar nu ben ik nog op zoek naar de ideale versterker voor deze hifiset.

Ik heb een Pro-ject platenspeler gekocht, zonder voorversterker, die dus op een phono aansluiting aangesloten moet worden.
De speakers zijn van het merk Q-accoustics, namelijk de 3020 reeks. (Max 75W)

Nu ben ik op zoek naar een goede versterker voor deze combinatie, en er lijken 2 kampen te onstaan.

Enerzijds zijn er mensen die me de Denon PMA-720AE proberen aan de man te doen.

pricewatch: Denon PMA-720AE Zwart

En anderzijds zijn er een hoop mensen die me aanraden een Rotel A10 aan te schaffen.

http://www.rotel.com/en-gb/product/a10

Heeft iemand van jullie ervaring met een van beide versterkers?, en welke heeft jullie voorkeur?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 12:13
En de Marantz Pm5005? Heb ik zelf. Erg fijn versterkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Aankoopadvies dus verhuizing naar Consumentenelektronica Aankoopadvies.

AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 21:27
Bij een dergelijke vraag zullen veel mensen zeggen dat je moet gaan luisteren. Mijn inziens spelen ook features een rol. Ik heb destijds voor een versterker met sp/dif ingang gekozen. Hierdoor kon ik goedkoop middels een Chromecast Audio een streaming optie toevoegen aan mijn systeem. Dit kan ook met een 3.5 mm naar 2 keer tulp kabel, maar dan verlies je bij de Chromecast Audio de optie om hogere definitie audiobestanden af te spelen. Daarom heb ik gekozen voor de Marantz PM6005.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, bedankt voor je respons.

Ik ben recent reeds gaan luisteren naar de rotel, met dezelfde speakers als diegene die ik reeds gekocht heb, en ik moet zeggen dat de rotel een fantastisch geluid produceert.
Het enige nadeel aan dit toestel is de hogere prijs en de afwezigheid van een afstandsbediening, maar dat went wel (voor je plaat moet je ook rechtstaan hé)

De denon en de marantz heb ik echter nog niet gehoord.

Ik heb inderdaad ook een chromecast audio staan, maar ik heb er geen probleem mee die met een tulp kabel aan te sluiten op de auxingang. Ik zou de installatie voornamelijk gebruiken voor het afspelen van platen en cd's.

Voor digitale muziek heb ik reeds genoeg apparatuur staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 21:27
Rotel staat volgens mij ook goed aangeschreven als merk. Als je die goed vond klinken en hij voldoet aan je eisen, dan lijkt dat me een prima keuze. Hier staat in een review van Whathifi dat zij de Marantz PM6005 wel een betere keuze vinden: http://www.whathifi.com/rotel/ra-10/review, ook qua geluid. Zo' n review is natuurlijk ook deels subjectief. De 6005 is ook weer een stukje duurder. Misschien inderdaad nog een keer de PM5005 (255 euro) en de Denon beluisteren en dan gewoon de knoop doorhakken. Succes!
Pagina: 1