Toon posts:

Fik probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb onderstaande config ->
IDE1 Primary Master = Maxtor 30GB U100
IDE1 Primary Slave = leeg
IDE2 Secondary Master = LiteOn 16x10x40
IDE2 Secondary Slave = LiteOn 52x

Van alle devices staat DMA aan.
VIA4in1 4.32
NERO 5.0.4.6
(op de achtergrond Mcafee 4.0.3 Sygate 4.0)

On the fly fikken gaat goed maar als ik van mn HD ga branden hangt mn systeem.
Ook vraagt NERO standaard om een leeg cdtje terwijl dat er al inzit -> gaat wel automatisch verder, maar toch irritant.
Is mijn manier van aansluiten de meest ideale voor mijn systeem?
Meningen zijn verdeeld over het aansluiten van je cdrom als primary slave naast je U100 primary master hdd -> hdd loopt dan op ATA33, vandaar dat ik mijn hdd alleen op IDE1 heb. Cdrom en fikker op dezelfde IDE kanaal -> niet goed voor on the fly (Ik heb het wel zo aangesloten want fikker is toch Burnproof).
Iemand oplossing voor mijn probleem?

Verwijderd

Ik zou sowieso je cdrom als slave aan jhe master hangen ze hangen nu allebij aan dezelfde kabel wat vertraging van data verkeer doet ontstaan en je dus een buffer krijgt. Verder word geadviseerd om alle proges dmv ctrl alt del af te sluiten behalve systray en explorer.
Maar is na mijn mening meestal niet nodig als je je cdrom aan IDE1 hangt moet alles goed gaan.

Ik weet niet wie er een andere mening over heeft zoals je schreef maar het gaat dus om het dataverkeer via de IDE kabel als dit via dezelfde gaat is het minste of geringste al voldoende om een vertraging te veroorzaken en er dus geen geheugen meer bijkomt en je de buffer krijgt