Hoi,
Dit wordt mogelijk een vaag verhaal, maar ik ga het zo helder mogelijk uitleggen
Al lange tijd heb ik er last van dat mijn computer crashed op willekeurige momenten. In het begin was het misschien 1x per week, op het moment is het na 5 of 10 minuten. Dit doet mij vermoeden dat het een hardware probleem is. Ik heb er al vaak naar gekeken en ik ben er eigenlijk nooit uit gekomen wat het probleem is. Vandaag heb ik mijn windows opnieuw geinstalleerd en wat nieuwe inzichten gekregen.
Hij crashed op de volgende momenten:
- Met alleen chrome open met een YouTube video, maar niet met alleen microsoft edge met een YouTube video open.
- Eigenlijk op alle momenten dat ik niet een "zwaar proces" open heb. Als "oplossing" had ik langere tijd dat ik permanent World of Warcraft (op het inlogscherm) op de achtergrond liet lopen, dan had ik namelijk geen last van crashes.
- Edit: Op "clean" windows crashed hij dus niet. Maar bij vrijwel alles zodra ik iets begin te doen crashed hij, als ik niet WoW open heb in de achtergrond. Mijn nieuwe inzicht van het herinstalleren is dat dit niet het geval is bij Microsoft Edge (god knows why
)
Ik heb al geprobeerd:
- Hardware acceleration uitzetten in Chrome
- Memtest (alhoewel misschien niet lang genoeg)
- CPU tests
- videokaart stresstest
Omdat het dus juist niet voorkomt als ik game, is het geen overbelasting of slechte voeding lijkt mij. Mogelijk een specifiek proces wat een system crash veroorzaakt? Op sommige momenten maakt er iets ook een raar tikkend geluid, maar dit lijkt niet direct gerelateerd aan een crash.
Mijn specificaties:
Intel Core i5 4460
Asrock B85M pro4 moederbord
Antec VPF 550watt
Club 3D Radeon R9 290
Crucial Ballistix Tactical 8GB geheugen
Crucial BX100 250GB SSD (voor OS + sommige games en belangrijke applicaties)
WD Blue 1TB harde schijf (voor opslag en onbelangrijke games)
Windows 10
Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is, zo niet dan hoor ik het wel
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Sigurdar
Dit wordt mogelijk een vaag verhaal, maar ik ga het zo helder mogelijk uitleggen
Hij crashed op de volgende momenten:
- Met alleen chrome open met een YouTube video, maar niet met alleen microsoft edge met een YouTube video open.
- Eigenlijk op alle momenten dat ik niet een "zwaar proces" open heb. Als "oplossing" had ik langere tijd dat ik permanent World of Warcraft (op het inlogscherm) op de achtergrond liet lopen, dan had ik namelijk geen last van crashes.
- Edit: Op "clean" windows crashed hij dus niet. Maar bij vrijwel alles zodra ik iets begin te doen crashed hij, als ik niet WoW open heb in de achtergrond. Mijn nieuwe inzicht van het herinstalleren is dat dit niet het geval is bij Microsoft Edge (god knows why
Ik heb al geprobeerd:
- Hardware acceleration uitzetten in Chrome
- Memtest (alhoewel misschien niet lang genoeg)
- CPU tests
- videokaart stresstest
Omdat het dus juist niet voorkomt als ik game, is het geen overbelasting of slechte voeding lijkt mij. Mogelijk een specifiek proces wat een system crash veroorzaakt? Op sommige momenten maakt er iets ook een raar tikkend geluid, maar dit lijkt niet direct gerelateerd aan een crash.
Mijn specificaties:
Intel Core i5 4460
Asrock B85M pro4 moederbord
Antec VPF 550watt
Club 3D Radeon R9 290
Crucial Ballistix Tactical 8GB geheugen
Crucial BX100 250GB SSD (voor OS + sommige games en belangrijke applicaties)
WD Blue 1TB harde schijf (voor opslag en onbelangrijke games)
Windows 10
Ik hoop dat het zo duidelijk genoeg is, zo niet dan hoor ik het wel
Sigurdar
[ Voor 7% gewijzigd door Sigurdar op 16-11-2016 14:51 ]