Hitte meter bovenaan bij kop reacties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 20:45
Zag pas later dat ik er [Reacties] in de titel bij had moeten zetten, excuses!
Beste mensen,

Ik merk dat bij artikelen zoals over Windows of Apple, de meningen sterk verdeeld zijn, en dan ook de moderating erg uitleen loopt, of sneller op een +2 / +3 gaat, en door anderen weer op -1.

Zou het niet tof zijn als je een formule neemt, die kijkt naar de moderation van alle reacties, en per reactie berekent of iedereen dezelfde moderation heeft of niet.

Bijvoorbeeld iemand neemt een stelling en het zijn allemaal +2 reacties (hier en daar een +1 / +3), dan is er weinig meningsverschil door de moderators.

Heb je in een ander voorbeeld juist veel -1 op een reactie, maar door andere weer veel +2 / +3, dan is er dus meer verschil in mening door de moderators.

Dan tel je de verschillen van alle reacties bij elkaar op, en kom je uit of er veel verdeeldheid is, of juist meer een algemene mening.

Of het handig of gewenst is, is een tweede, maar ja we zijn Tweakers :D, het zou toch tof zijn om zo'n snelheids meter met aan de linker kant een 'rustig' en aan de rechter kant ' vurig' of iets dergelijks te hebben.

Dan kan je van te voren zien als je naar de reacties gaat wat je te wachten staat :+

Daarnaast, en misschien wel het sterkste punt, is dat reageerders bewust worden dat er verschillende meningen zijn en er soms (bij windows/mac artikelen) op los wordt gemod. Het stukje bewustwording dat iedereen een verschillende mening kan hebben en dat dat allemaal, ongeacht de mening, een +1 (bij wijze van) zou kunnen geven, zorgt dat de hitte meter weer laag uitvalt, wat positief kan zijn en mogelijk moderators motiveert om bewuster te modden! O+

Een voorbeeldje kan zijn:

Afbeeldingslocatie: https://s18.postimg.org/rkmfwd6p5/tweakershittemeter.jpg

Het is natuurlijk een idee, laten we niet op de details gaan schieten.

Er kunnen natuurlijk nog meer formules gebruikt worden, met marges, met verschillende aspecten die bekeken worden. En de tekst als vurig zou misschien een beetje de boel als agressief inkleuren. Het zou ook kunnen zijn 'verdeeld'. En i.p.v. hitte meter... klimaat, atmosfeer, sfeer, of een ander woord dat een beetje positief klinkt :)

Hoe dan ook het leek me een tof idee. Ik hoor graag van jullie! :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door Mic2000 op 16-11-2016 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Mic2000 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:44:
Bijvoorbeeld iemand neemt een stelling en het zijn allemaal +2 reacties (hier en daar een +1 / +3), dan is er weinig meningsverschil door de moderators.

Heb je in een ander voorbeeld juist veel -1 op een reactie, maar door andere weer veel +2 / +3, dan is er dus meer verschil in mening door de moderators.
Het idee van het moderatiesysteem is niet om met de +3, +2, +1, 0 en -1 aan te geven of je het eens bent met een stelling of niet. Het is juist om aan te geven hoe 'nuttig en waardevol' of juist hoe offtopic / ongewenst een reactie is. Zoals ook beschreven staat in de Moderatie FAQ.

Zo'n waardeoordeel verschilt natuurlijk een klein beetje, maar als iemand op +3 klikt en een ander weer op -1 heeft waarschijnlijk een van de twee de verkeerde waarde toegekend.

Een teller zoals jij voorstelt lijkt me dan ook helemaal geen (nuttige) toevoeging.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 16-11-2016 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
Het idee van het moderatiesysteem is niet om met de +3, +2, +1, 0 en -1 aan te geven of je het eens bent met een stelling of niet. Het is juist om aan te geven hoe 'nuttig en waardevol' of juist hoe offtopic / ongewenst een reactie is.
Ja mee eens en in die zin is mijn idee niet relevant, maar ik ervaar dat bij de wat gevoelige artikelen, het moderatiesysteem toch dergelijk anders wordt gebruikt. Vaak meer als waar mensen het mee eens mee zijn dan de nuttigheid aan te geven, met uitzonderingen daar gelaten.

Misschien is het idee niet heel nuttig nee, toch blijft ik het idee tof vinden als je wat meer kan halen uit de moderatie gegevens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:23

matroosoft

Lone Christian

Mic2000 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:18:
[...]

Ja mee eens en in die zin is mijn idee niet relevant, maar ik ervaar dat bij de wat gevoelige artikelen, het moderatiesysteem toch dergelijk anders wordt gebruikt. Vaak meer als waar mensen het mee eens mee zijn dan de nuttigheid aan te geven, met uitzonderingen daar gelaten.

Misschien is het idee niet heel nuttig nee, toch blijft ik het idee tof vinden als je wat meer kan halen uit de moderatie gegevens.
Hoewel een leuk idee, kan het polariserend werken. Als je laat zien dat er verdeelde meningen zijn suggereer je dat je mag meningmodden. Een nuttiger toepassing van het door jouw genoemde algoritme zou zijn om er een waarschuwing aan te koppelen. Als er dan veel op basis van mening gemod wordt, wordt de waarschuwing weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mic2000
Hoewel een leuk idee, kan het polariserend werken. Als je laat zien dat er verdeelde meningen zijn suggereer je dat je mag meningmodden. Een nuttiger toepassing van het door jouw genoemde algoritme zou zijn om er een waarschuwing aan te koppelen. Als er dan veel op basis van mening gemod wordt, wordt de waarschuwing weergegeven.
Hmm en waar zou je dan die waarschuwing neerzetten, in de grijze pop-up waar je een +1, +2, +3 etc kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:23

matroosoft

Lone Christian

Nee bovenaan de reactiethread. En dan een banner die qua design vergelijkbaar is met de banner die je ziet als je een adblocker hebt.

Edit: Lees deze reactie van mij in het meningmodden topic eens. Daarbij heb ik een plaatje van hoe het er uit zou kunnen zien.

[ Voor 44% gewijzigd door matroosoft op 21-11-2016 11:39 ]

Pagina: 1