Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Intel demonstreert Broadwell-EP-Xeon met geïntegreerde FPGA

Pagina: 1
Acties:

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 14:28
In het nieuwsitem: nieuws: Intel demonstreert Broadwell-EP-Xeon met geïntegreerde fpga

Staat deze zin:
Het gaat om een on-package-integratie van de fpga op de Xeon E5-chip en de processor is op de Broadwell-EP-architectuur gebaseerd, bevestigde Intel tegen Servethehome.
Dit is een zin die zichzelf tegen spreekt; het is een on-package integratie, niet een on-chip integratie (en ik lees in de reacties eronder dat er ook wat verwarring over ontstaat). Dat kan je ook duidelijk zien op de 2e foto, waar de x86 CPU chip en FPGA chip naast elkaar zitten en via de package verbonden zijn. Het is dus wel een "unit" die in een socket zit, maar het zijn twee losse chips. Eigenlijk net zoals de eerste Pentium 4 dual core CPUs twee chips op een package waren, of de 48-core AMD 'Magny Cours' chip 2x 24 core chips bevatte op een package.

Verder wilde ik ook graag suggereren om FPGA altijd in hoofdletters te schrijven; het is immers een afkorting van Field Programmable Gate Array.

Dank! :)

Please do not contact me telepathically.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Dat is onhandig verwoord zo inderdaad. Ik heb de zin aangepast waarmee hopelijk de onduidelijkheden zijn verdwenen: nieuws: Intel demonstreert Broadwell-EP-Xeon met geïntegreerde fpga