Windows 7: Windows in het Engels na fresh install

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Mijn vraag
Ik heb zojuist mijn Windows computer met de herstel CD-Roms van de fabrikant compleet hersteld naar de fabrieksinstellingen. De PC draait goed; ik wilde deze simpelweg een keer helemaal opschonen. Onlangs dat ik in het setup-menu Nederlands als taal heb geselecteerd is de systeemtaal van Windows nu compleet in het Engels. Hoe ga ik deze terugzetten naar het Nederlands?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het betreft hier een oude Acer Aspire PC (~7 jaar oud) met Windows 7 Home Premium 64-bit. Computer is hersteld met het Acer eRecovery (de applicatie die standaard op de recovery CD-Roms staat). Het betreft hier een legitieme versie van Windows.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb zelf al in het Taal-menu in het configuratiescherm zitten kijken. Gek genoeg staat hier alles al op Nederlands ingesteld; datumnotatie, locatie, etc...
- Via Google gevonden dat de taalpaketten op te halen zijn via Windows Update, maar bij mij vindt Windows Update niks.
- Ik vind wel diverse taalpakketen op niet-windows sites, maar het lijkt mij geen goed idee hier mee te gaan rotzooien?

Alvast bedankt!

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Beste antwoord (via Daam op 19-11-2016 12:38)

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Hoi,

In Windows 7 Home Premium is het volgens mij standaard niet mogelijk vanuit Windows. Dat was enkel bestemt voor Enterprise (voor bedrijven) en Ultimate (voor thuis gebruik). Wel kun je het - zoals al werd aangeven - met een programma doen van een derde partij.

De tweede link die MAX3400 gaf is de enigste optie die ik je momenteel kan geven mocht je geen nieuwe installatie willen doen. Hier heb je hetzelfde stappen plan, in het Engels en met alle afbeeldingen werkend.

Indien je een nieuwe installatie wilt doen, kun je vanaf deze website een ISO bestand downloaden, welke je vervolgens op een DVD of USB kan zetten om Windows te installeren.
Zorg dat je je productcode bij de hand hebt, deze heb je nodig om de ISO te kunnen downloaden, verder is een USB stick van 4GB of meer nodig en zal alle data hiervan worden afgehaald.

Verder dien je de keuze te maken tussen de 32-bit of 64-bit versie. Dit kun je eenvoudig zien door gelijktijdig op de Windowstoets + Pause te drukken. Hier staat onder Type systeem of je een 32-bit of 64-bit Windows versie draait.
In mijn geval is het Windows 10 Pro, maar bij Windows 7 Home Premium is het hetzelfde.
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/skfCb/d9192eb477.png

Laat even weten of het wilt lukken, anders kunnen we verder kijken! :+

[ Voor 3% gewijzigd door Meg op 16-11-2016 17:14 . Reden: Klein stukje tekst toegevoegd m.b.t. de systeeminformatie. ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
Dankjewel voor je reactie; ik had zelf deze topics ook gevonden :) De eerste link is alleen relevant als je Windows 7 Ultimate hebt (ik heb zelf Home Premium, heb de TS aangepast). De tweede link is een goeie, alleen gebruiken ze hier een third party tool om extra taalpaketten te installeren. Kan dat niet vanuit Windows zelf?

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Daam schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:42:
Kan dat niet vanuit Windows zelf?
Er "was" ooit een optie dat het uit Windows kon. De link die ik er nog voor heb, komt tegenwoordig uit op een Windows 10 pagina dus niet meer relevant.

Als je een retail licentie hebt (dus zelf gekocht), kan je ook 020-5001500 bellen voor ondersteuning :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 19:18

r44

En als je een NL Windows 7 ISO download en deze installeert ?

44

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Hoi,

In Windows 7 Home Premium is het volgens mij standaard niet mogelijk vanuit Windows. Dat was enkel bestemt voor Enterprise (voor bedrijven) en Ultimate (voor thuis gebruik). Wel kun je het - zoals al werd aangeven - met een programma doen van een derde partij.

De tweede link die MAX3400 gaf is de enigste optie die ik je momenteel kan geven mocht je geen nieuwe installatie willen doen. Hier heb je hetzelfde stappen plan, in het Engels en met alle afbeeldingen werkend.

Indien je een nieuwe installatie wilt doen, kun je vanaf deze website een ISO bestand downloaden, welke je vervolgens op een DVD of USB kan zetten om Windows te installeren.
Zorg dat je je productcode bij de hand hebt, deze heb je nodig om de ISO te kunnen downloaden, verder is een USB stick van 4GB of meer nodig en zal alle data hiervan worden afgehaald.

Verder dien je de keuze te maken tussen de 32-bit of 64-bit versie. Dit kun je eenvoudig zien door gelijktijdig op de Windowstoets + Pause te drukken. Hier staat onder Type systeem of je een 32-bit of 64-bit Windows versie draait.
In mijn geval is het Windows 10 Pro, maar bij Windows 7 Home Premium is het hetzelfde.
Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/skfCb/d9192eb477.png

Laat even weten of het wilt lukken, anders kunnen we verder kijken! :+

[ Voor 3% gewijzigd door Meg op 16-11-2016 17:14 . Reden: Klein stukje tekst toegevoegd m.b.t. de systeeminformatie. ]

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
Dankjulliewel voor de reacties! Ik heb het probleem op kunnen lossen door de ISO van de Windows-website te installeren. Ik heb hier ook verder niks op aan hoeven geven: de setup was al ingesteld op Nederlands en ik heb weer netjes een Nederlandse versie van Windows op mijn PC staan. Nu is het nog even uitzoeken hoe ik aan de stuurprogramma's van een 7 jaar oude geluids- en grafische kaart ga komen (die waren bij de Acer recovery bij de installatie ingebakken), maar dat komt vast goed. Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Hoi,

Als je zoekt op het model van de laptop en drivers voor Windows 7 kom je vaak erg ver, eventueel via de website Acer.

Wat is het exacte model? Dan help ik even zoeken voor je.

[ Voor 19% gewijzigd door Meg op 19-11-2016 20:39 . Reden: Typfout verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
In principe werkt alles verder goed (ik kan gewoon 1920x1080 pixels op mijn scherm zetten), alleen de drivers installeren is misschien wel net zo handig.

Het betreft hier een NVIDIA GT-220 kaart en geluid is een onboard Realtek chipset.
De driver voor Realtek vind ik niet eens zo belangrijk, maar een driver voor de grafische kaart zou wel fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 00:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Daam schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:20:
In principe werkt alles verder goed (ik kan gewoon 1920x1080 pixels op mijn scherm zetten), alleen de drivers installeren is misschien wel net zo handig.

Het betreft hier een NVIDIA GT-220 kaart en geluid is een onboard Realtek chipset.
De driver voor Realtek vind ik niet eens zo belangrijk, maar een driver voor de grafische kaart zou wel fijn zijn.
Ik wil best even helpen om de juiste drivers te zoeken, zoals ik aangaf.
Markimoo schreef op zaterdag 19 november 2016 @ 14:21:
Wat is het exacte model? Dan help ik even zoeken voor je.
Hierbij bedoel ik het model van de laptop, anders is het zoeken naar een speld in een hooiberg. :+
^ Driver van videokaart is gepost, eventuele andere drivers wil ik je graag mee helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
Markimoo schreef op zondag 20 november 2016 @ 17:26:
[...]

Ik wil best even helpen om de juiste drivers te zoeken, zoals ik aangaf.

[...]

Hierbij bedoel ik het model van de laptop, anders is het zoeken naar een speld in een hooiberg. :+
^ Driver van videokaart is gepost, eventuele andere drivers wil ik je graag mee helpen.
Het gaat hier om een desktop :)
Het model is de Acer Aspire M5810

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Niet online

Meg

Daam schreef op zondag 20 november 2016 @ 18:50:
[...]

Het gaat hier om een desktop :)
Het model is de Acer Aspire M5810
Excuses! Ik gebruik de term laptop eigenlijk meestal, maar alle drivers kun je hier vinden. Mogelijk krijg je automatisch nieuwere via Windows Update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-08 15:22
je kan ook de tool Dit kan met het tooltje Vistalizator gebruiken±

http://www.froggie.sk/nl/index.html
Pagina: 1