Familiekamers bij hotels

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-05 07:17
Kleine vraag, wij willen een hotel boeken voor ons gezin (met zn drietjes in totaal).
De kleine is 1,5 jr en gaat/moet om 19:00 naar bed.

Nu heb ik geen idee hoe ik een hotel ga vinden dat naast een master bedroom, ook een gescheiden kinderslaapkamer heeft.

We hebben eerder in een normale, ruime, hotelkamer gezeten maarja dan moeten wij dus alle activiteiten staken om 19:00.

Als zoiets niet bestaat gaan we waarschijnlijk via AirBNB een appartementje zien te scoren oid.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:17

St@m

@ Your Service

Hier de familiesuite: https://www.bilderberg.nl...el-de-buunderkamp/kamers/

Wellicht is het handiger als je vertelt waar je een hotel wilt, waarom je persé een hotel wilt ipv een appartement (niet eens via AirBNB). En om het af te maken het budget en de duur van het verblijf.

Maar als ik gewoon zoek op 2 kamer hotelkamers kom ik al zat tegen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-02 09:49
Die van mijn zijn al wat ouder maar ik nam altijd een logeerbedje mee. Stil zijn met kleine kinderen hoort er eenmaal bij. Vond de kosten te hoog voor extra kamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:28

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Hotelkamers met aparte slaapkamers bestaan nauwelijks, als je geluk hebt vind je een familiekamer, maar die is meestal niet voor 2+1 te boeken (meestal is dat dan minimaal 4 volwassenen). Voor baby's is er gewoon een babybedje normaliter, maar geen aparte kamer.

Je zou een 2 of 3-kamer appartement kunnen proberen, maar hotelkamers wordt een moeilijke opgave.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:51

m0nk

16-09-2003 15.15

Wij gaan regelmatig een nachtje naar Holiday Inn in Leiden. Die hebben een Family room waar twee 2 persoonsbedden in staan. Anders een logeerbedje oid.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:34
zelde dilemma hier: reis boeken met 2 tieners. Offerte is op basis van 3 weken in familiekamers (het is een rondreis). Optionele offerte op basis van 2x2persoonskamers is bijna 5000€ hoger :(

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-04 19:51
Veel hotels hebben wel een paar 'connected' kamers met een tussendeur; je moet dan wel twee aparte kamers boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Was ik al bang voor. Gaat om een overnachting ivm een tussenstop in Duitsland voor de zomervakantie 2017 :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Eén overnachting? Daar zou ik de moeite niet eens voor doen. Pa en ma een goed boek mee, of een telefoon/tablet/laptop met koptelefoon, en lekker op tijd de lamp uit. Zo deden en doen wij het ook op doorreis. Lekker uitgerust aankomen op bestemming.

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:46

Speedmaster

Make my day...

Bra-Jo schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:56:
Eén overnachting? Daar zou ik de moeite niet eens voor doen. Pa en ma een goed boek mee, of een telefoon/tablet/laptop met koptelefoon, en lekker op tijd de lamp uit. Zo deden en doen wij het ook op doorreis. Lekker uitgerust aankomen op bestemming.
Dat dus, en niet perse willen "sporten" in een hotelkamer.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 699209

Speedmaster schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:58:
[...]

Dat dus, en niet perse willen "sporten" in een hotelkamer.... O-)
De nood moet toch wel hoog zijn als je dit al inplant voor de zomer van 2017 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Dat zijn jullie woorden :')
Het ging gewoon om de praktisch dingen van samen kunnen praten, TV kijken etc ipv om 19:00 al plat te moeten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kan die niet gewoon een keer in dezelfde kamer slapen? Er zijn best wel wat hotels waar je met drie mensen op een kamer mag, een kind lijkt me al helemaal geen probleem. En slapen terwijl jullie nog wat tv kijken, praten en practische dingen doen dat doen kinderen toch wel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tering-jantje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:37
Wat misschien een optie voor je is zijn de B&B hotels. Hier hebben wij in het verleden ook gebruik van gemaakt op doorreis naar Oostenrijk. Hier hebben ze familiekamers (tweepersoonsbed met twee stapelbedden) maar ook meerpersoonskamers met een tweepersoonsbed en een eenpersoonsbed.
Wij hebben hier met z'n vijven overnacht (gebruik van campingbedje voor de kleinste).

Let op, dit zijn GEEN gescheiden kamers. Voor ons geen probleem omdat vrouwlief ook graag op tijd naar bed gaat, ik ging in dat geval naar beneden met m'n laptop om te internetten/film te kijken.
Of dat voor jou een probleem is kun je alleen zelf beoordelen.

De boven opgenomen URL verwijst naar de Duitse hotels, ze hebben ook hotels in andere landen. De 'hoofdpagina' is hier te vinden.

Prijzen kunnen variëren van activiteiten in de buurt. Ze hebben veel zakenlieden als gast dus met een congres in de buurt kunnen de prijzen omhoog gaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:23
Aangezien het maar om 1 nacht gaat, een kamer met balkon oid boeken en daar nog iets drinken en kletsen als je kind naar bed gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:08

Barrycade

Through the...

Lensent schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:50:
Was ik al bang voor. Gaat om een overnachting ivm een tussenstop in Duitsland voor de zomervakantie 2017 :)
http://www.ibis.com/nl/ho...les-stuttgart/index.shtml

Hebben kamers ensuite dus met schuifdeuren tussen de 2 kamers. Nu 2x al geboekt onderweg naar Oostenrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PindaUnited
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:02
Tijdens onze recente vakantie (met kleintje van <1jr) hadden wij vaak een hotel met bar, lobby of lounge waar wij de avond samen doorbrachten onder het genot van een drankje, spelletje oid :) De kleine lag dan lekker te slapen in de kamer en wij namen de babyfoon mee naar de bar/lobby/lounge.

Bij plotselinge paniek waren we vrij snel weer op de kamer. Je hebt alleen wel een kamer nodig welke zich op redelijke afstand bevindt zodat je genoeg bereik hebt.

*denkt na over goede signature*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Barrycade schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:09:
[...]
http://www.ibis.com/nl/ho...les-stuttgart/index.shtml

Hebben kamers ensuite dus met schuifdeuren tussen de 2 kamers. Nu 2x al geboekt onderweg naar Oostenrijk
Daarnaast heb je ook NH, Mercure en Best Western.

Betaalt sowieso iets meer, maar relatief veilige keus met veel verschillende en grotere kamers.
Kijk dan ook naar 'zakelijke' kamers die vaak wat groter zijn en soms een eigen slaapkamer hebben.

Als het maar voor een nachtje is om op adem te komen is er veel keus en met een beetje geluk vis je er een aanbieding uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:16

chem

Reist de wereld rond

Lensent schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:46:
Kleine vraag, wij willen een hotel boeken voor ons gezin (met zn drietjes in totaal).
De kleine is 1,5 jr en gaat/moet om 19:00 naar bed.

Nu heb ik geen idee hoe ik een hotel ga vinden dat naast een master bedroom, ook een gescheiden kinderslaapkamer heeft.

We hebben eerder in een normale, ruime, hotelkamer gezeten maarja dan moeten wij dus alle activiteiten staken om 19:00.

Als zoiets niet bestaat gaan we waarschijnlijk via AirBNB een appartementje zien te scoren oid.
Ik reis op het moment een jaar lang de wereld rond (nog 1 maand te gaan) met vrouw en een 3 jarige. We hebben vrijwel alleen hostels/guesthouses/airbnb's geboekt (meer dan honderd, inmiddels).

Nergens hebben wij aparte kamers gehad voor de kleine.

Ik denk dat je onderschat hoe diep kinderen slapen, als ze eenmaal slapen. Rond de 1,5j is het vaak nog een hele toer om ze *in* slaap te krijgen, maar daarna kan je rustig de TV aanklatsen en kletsen met elkaar.

Wat wij doen is de kleine op bed leggen, half uurtje oid wachten in een andere ruimte (lobby, gang, balkon etc) tot-ie slaapt en de kamer weer in. Wel letten we op de hoeveelheid licht (niet pikkedonker, maar ook geen felle lampen aan). Oh, en en 3 jarige die niet kan slapen breekt de hele boel af. Een webcam/babycam is handig :P

En hey, wellicht valt de kleine in de auto al in slaap, til je hem in bed en is er niks aan de hand. Kinderen, je weet het nooit :P

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639074

PindaUnited schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:09:
Tijdens onze recente vakantie (met kleintje van <1jr) hadden wij vaak een hotel met bar, lobby of lounge waar wij de avond samen doorbrachten onder het genot van een drankje, spelletje oid :) De kleine lag dan lekker te slapen in de kamer en wij namen de babyfoon mee naar de bar/lobby/lounge.
Bij plotselinge paniek waren we vrij snel weer op de kamer. Je hebt alleen wel een kamer nodig welke zich op redelijke afstand bevindt zodat je genoeg bereik hebt.
Van dit soort oplossingen in vreemde omgevingen die je als ouder niet goed kunt inschatten krijg ik instant bad vibes.
Denk aan de vermissing van Madeleine McCann in een min of meer vergelijkbare situatie.

Als ik dit zo lang van te voren zou moeten organiseren dan zou ik een van onze kindvriendelijke honden meenemen die als mobiel luchtalarm op oorlogssterkte uitstekend voor dit soort waakzame taken is toegerust.
Desnoods in een uitklapbare bench voor wie ook dat niet helemaal vertrouwt. ;)
Zonder betrouwbare oppas laat ik mijn kind niet alleen op een vreemde hotelkamer achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:53

Rannasha

Does not compute.

De definitie van het begrip "familiekamer" verschilt per hotel. In sommige hotels is het een minimaal grotere kamer (vergeleken met een reguliere 2-persoon-kamer) waar een slaapbank bij geplaatst is. In andere hotels heb je een grotere kamer met iets van een tussenwand, die al dan niet afsluitbaar is. Soms heb je zelfs twee min of meer gescheiden kamers.

Het is vantevoren vaak lastig om in te schatten wat je krijgt als er geen duidelijke foto's of beschrijving te vinden is.

Gezien het slechts om 1 nachtje gaat, zou ik me er niet zo druk om maken. Neem een tablet/laptop mee met een filmpje of twee en wat earphones en je kunt prima met de kleine op een kamer een nachtje doorbrengen. Of een babyfoon gebruiken en lekker in de bar hangen :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-05 16:12
Meeste hotelkamers hebben wel een badkamer of halletje. Bedje daarin zetten en 's nachts over tillen de grote kamer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 17:16
In Etap hotels heb je een 3persoonskamer , een dubbel bed beneden, en daarboven een 1 persoons hoogslaper, En je kunt er nog een logeerbedje naast zetten al is de kamer dan wel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:01

aap

Slaapt dat kind van jullie zo licht dan?
Wij hebben een zoon van inmiddels 5. Slaapt altijd bij ons op de kamer, tegenwoordig in een extra bed. Dan moeten we even een halfuurtje stil zijn en lichten dimmen, zodat hij in kan slapen. Als hij eenmaal slaapt kunnen de leeslampjes aan en kunnen gedempte gesprekken prima.

Zeker als het voor maar één nacht op doorreis is, zie ik het probleem niet zo. Het hoeft dan toch geen wilde feestavond te worden?

"Junior-suite" is nog een keyword voor je zoektocht. Zijn vaak wat grotere kamers waar je dan het kinderbed in een verre hoek kan zetten.

Voor onderweg huren wij vaak een Ibis-Budget of Etap-hotel. Die hebben kamers met een derde bed (stapelbed) boven het ouderbed. Maar voor 1.5 jaar lijkt me dat nog een beetje te link i.v.m. uit bed vallen.

[ Voor 14% gewijzigd door aap op 16-11-2016 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Waar ik meestal tegenaan loop is dat de babyfoon geen bereik heeft tot bv een bar (en dat bv een Ibis Budget typisch geen bar heeft :+).

Ach, kwartiertje op de gang tot de meute slaapt en er dan ook maar in (op doorreis). Op vakantie zelf zorg ik altijd voor een aparte kamer voor de kinderen. Ik offer onder geen beding nachtrust op voor een paar euro. Daarentegen boek ik nooit hotelvakanties aangezien dat zo ongeveer de meest verschrikkelijke verblijfvorm is die ik maar kan bedenken.
Anoniem: 639074 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:48:
[...]

Van dit soort oplossingen in vreemde omgevingen die je als ouder niet goed kunt inschatten krijg ik instant bad vibes.
Denk aan de vermissing van Madeleine McCann in een min of meer vergelijkbare situatie.

Als ik dit zo lang van te voren zou moeten organiseren dan zou ik een van onze kindvriendelijke honden meenemen die als mobiel luchtalarm op oorlogssterkte uitstekend voor dit soort waakzame taken is toegerust.
Desnoods in een uitklapbare bench voor wie ook dat niet helemaal vertrouwt. ;)
Zonder betrouwbare oppas laat ik mijn kind niet alleen op een vreemde hotelkamer achter.
Met een leven vol angst - angst gebaseerd op anekdotes in plaats van verwachtingswaarde - op die manier ben je beter af zonder kinderen. Dat heeft namelijk niets meer te maken met voorzichtig zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 16-11-2016 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Lensent schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:15:
Het ging gewoon om de praktisch dingen van samen kunnen praten, TV kijken etc ipv om 19:00 al plat te moeten ;)
Is dit de eerste keer met de kleine op vakantie?
Wij gaan hier vrij ontspannen mee om. Een beetje hotel kan wel een kinderbed op de kamer zetten. Verder is het vakantie dus is het een probleem als hij/ze een keertje om 21:00 of 22:00 slaapt? Lekker Cartoon Network kijken of laten spelen en slaapt de volgende dag in de auto wel weer bij.
Rukapul schreef op woensdag 16 november 2016 @ 18:05: Daarentegen boek ik nooit hotelvakanties aangezien dat zo ongeveer de meest verschrikkelijke verblijfvorm is die ik maar kan bedenken.

[...]
Comfortabel bed, goede douche/badkamer, roomservice, zwem- en spafaciliteiten, allerlei personeel wat 24/7 klaar staat om whatever voor je te doen om jouw verblijf te veraangenamen in een mooie omgeving. The horror :')
Het ene hotel is het andere niet. Voor het gemiddelde all-in toeristenkot heb je misschien gelijk maar een fatsoenlijk 4/5* hotel/resort is zeer aangenaam verpozen en w.m.b. de standaard op vakantie.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 00:18
Even andersom denken ;)

naar ik aanneem heb je dan al een dagje autorijden achter de rug.
waarschijnlijk val je kleine nog in de auto in slaap en merkt er niks van dat het langzaam van ochtend middag wordt en wordt op plaats van overnachting pas weer wakker.
even lekker de beentjes strekken eten en nog paar uur laten rond huppelen er zit waarschijnlijk na zo'n dag autorijden nog te veel energie in om al 7 uur weer te gaan slapen.

lekker nog minimaal 2 uurtjes rekken het is zomer dus nog voldoende licht.

jullie iets vroeger in bed kleine nu wel voldoende moe (hopelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lensent schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:50:
Zeg dat dan meteen.
http://www.bierkulturhote...mium-hotel-rooms/?lang=en
Stukje voorbij Stuttgart. Deze suite is iets duurder dan een normale kamer maar heeft twee verdiepingen. Kinderbedje is gratis. Kleine ligt boven en jij zit beneden op de bank TV te kijken. Ideaal, ook geen gedonder met babyfoons enzo.
Verdomd goed restaurant en eigen bierbrouwerij. Ligt ook lekker rustig. Aanrader

Sowieso, als je er eenmaal bent wil je ws toch alleen maar tukken ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:22

Galois

1811 - 1832

Wij hebben jaren geleden op Sicilië de laatste dag een hotelkamer genomen dichtbij het vliegveld (rest vd vakantie zaten we in huisje met aparte kamer).

Twee aparte kamers was te duur, dus zochten we een hotelkamer met balkon :)
Kinderen op bed en wij op het balkon nog een wijntje drinken.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:16

chem

Reist de wereld rond

Rukapul schreef op woensdag 16 november 2016 @ 18:05:
Waar ik meestal tegenaan loop is dat de babyfoon geen bereik heeft tot bv een bar (en dat bv een Ibis Budget typisch geen bar heeft :+).
Beetje OT, maar dit ding heeft wel de beste bereik die je kan willen: https://www.dreambaby.be/...o-babyfoon-dbx-82-2294175

Wij haalden bij gewone vakanties er honderden meters mee, zelfs bij een resort met vele huisjes ertussen.

Maar een IBIS Budget is wel weer ernstig veel beton met staal, dat blijft lastig...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:00

vhal

ಠ_ಠ

Wat is je eindbestemming eigenlijk? Met een 1,5 jaar oud kind ben je wellicht flexibeler om in 1 keer naar plek van bestemming te rijden, wellicht dat je het rijden kan afwisselen. Een tussenstop in een 1 of andere afwerkhotel is wel het laatste wat je wil, de betere alternatieven zijn gelijk duurder en liggen meestal niet op de route

[ Voor 33% gewijzigd door vhal op 17-11-2016 09:40 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 639074

[...]
Met een leven vol angst - angst gebaseerd op anekdotes in plaats van verwachtingswaarde - op die manier ben je beter af zonder kinderen. Dat heeft namelijk niets meer te maken met voorzichtig zijn.
Tja anekdotisch of niet, als het goed is maak je hier als ouder een hopelijk realistische inschatting van de situatie en de afwezigheid van een gezonde en basale dosis angst lijkt mij hier niet echt aan te raden.
Gezonde angst is niet per se een slechte raadgever voor het voortbestaan van de soort en ik begrijp niet goed waarom een gezonde angst hier ineens muteert naar een leven "vol" angst. ;)

Ik heb zelf ons rationele laveren tussen ingebeelde en reële angsten nooit als een bijzondere handicap ervaren, laat staan dat ik in die overwegingen "beter af zou zijn geweest zonder kinderen". |:(

Dat is best een pittige en onverantwoorde uitspraak die je hier doet. :+

Wat je meest kostbare bezit aangaat is het voor mij in ieder geval "better safe than sorry" en ondanks dat gaat het al meer dan eens fout als ik de dagelijkse headlines lees.
Dat lijkt mij voor nagenoeg alle ouders die ik ken eerder een dure plicht dan een onderhandelbaar punt met mogelijk knagende wroeging als gevolg. ;)

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:37
In welke regio van Duitsland zoek je iets? En inderdaad, wat is de eindbestemming?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
Omgeving Stuttgart, eindbestemming is het Como-meer.

Overigens had ik het er vandaag nog over met mn vrouw, dat tegen de tijd dat het zover is de kleine 2 jaar is en dat de situatie dan natuurlijk ook niet meer is zoals die op dit moment is. Dus we komen eigenlijk tot de conclusie dat een ruimte hotelkamer tegen die tijd voldoende is, en dat met zn allen om 20:30 plat gaan vanwege de autorit dan prima en acceptabel is.

Overigens zijn leuke hoteltips natuurlijk nog steeds welkom ;)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 17:22

Croga

The Unreasonable Man

Radison Blue heeft een soort "motel" concept. In hun "Park Inn" hotels kun je een "appartement" huren met 1 of 2 slaapkamers. Ik kan je vertellen; als je langere tijd in een hotel zit is dat ideaal! Zeker omdat er ook een "volledige" keuken in zit terwijl je ook gewoon gebruik kunt maken van het restaurant, ontbijt en room service.

Daarnaast kan ik ook AirBNB van harte aanraden. Het is vaak even zoeken maar er zitten wat pareltjes tussen.....

• Rannasha
  • Laatst online: 10:53

Rannasha

Does not compute.

Daarom gebruik ik een app die op een telefoon draait die bij de kids op de kamer ligt en zodra er meer geluid is dan een instelbaar drempelniveau, belt hij een vooraf ingesteld nummer (mijn telefoon). Beide kids slapen normaalgesproken behoorlijk diep en rustig, dus als er lawaai geproduceerd wordt, dan is er meestal iets aan de hand. Bereik is effectief onbeperkt zolang je een mobiel netwerk hebt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• -tom-562
  • Laatst online: 19:14

-tom-562

Oliesjeik

Lensent schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:39:

Overigens had ik het er vandaag nog over met mn vrouw, dat tegen de tijd dat het zover is de kleine 2 jaar is en dat de situatie dan natuurlijk ook niet meer is zoals die op dit moment is. Dus we komen eigenlijk tot de conclusie dat een ruimte hotelkamer tegen die tijd voldoende is, en dat met zn allen om 20:30 plat gaan vanwege de autorit dan prima en acceptabel is.

Zou je niet wat verder gaan zitten dan Stuttgart? Stuttgart is vanuit midden Nederland 5,5 uur rijden (bron: ikzelf, ik rij er bijna wekelijks nog geen 5 uur over vanuit Arnhem :P)

Vaak bu'j te bang!

• Lensent
Google Maps geeft as we speak aan dat het vanuit mijn woonplaats 6u30m rijden is :) Lang zat voor 1 dag op die leeftijd. Je moet ook een paar keer stoppen tenslotte. Wederom voor de kleine, niet voor mij.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 17:16
Mijn ervaring met kinderen zo klein is dat ze in de auto vaak al slapen en in de avond juist weer wakker zijn. Dus je kunt je in het motel best tot een uur of 10 wakker houden en dan met zijn allen gaan slapen. Dan is een normale kamer prima.

Of je rijdt van 17 uur tot 12 uur en dan slapen ze ook wel in het motel

[ Voor 13% gewijzigd door Bigfoot op 17-11-2016 11:34 ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:37
Duitsland heeft volgens mij best veel van die "Appartement hotels" Wellicht is dat een zoekterm om te gebruiken. De omgeving van Stuttgart ken ik niet zo goed helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 19:14

-tom-562

Oliesjeik

Lensent schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:27:
Google Maps geeft as we speak aan dat het vanuit mijn woonplaats 6u30m rijden is :) Lang zat voor 1 dag op die leeftijd. Je moet ook een paar keer stoppen tenslotte. Wederom voor de kleine, niet voor mij.
Ok.
Ik zit bijna om de week in het Best Western hotel in Ditzingen, een stadje vlakbij Stuttgart. Ben er erg te spreken over (vriendelijk, netjes en schoon). Ik weet dat ze daar ook kamers hebben met 2 slaapkamers, misschien is dat iets? Restaurant in het hotel is redelijk ok. Er zitten een hoop goede restaurants vlakbij (ook op loopafstand).
Edit:
Via booking.com kost een 2-kamer kamer (:P) rond de 117 euro excl. ontbijt

[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 17-11-2016 16:00 ]

Vaak bu'j te bang!

Anoniem: 454358

Die van ons slaapt gewoon in een buggy als wij nog even kletsen en een wijntje doen in de hotel bar. Een een keer later naar bed is toch ook geen probleem? Kinderen passen zich supersnel aan aan nieuwe omstandigheden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55

paQ

wat een boel rare reacties zeg...

TS, de meeste hotels hebben hier prima oplossingen voor. Hetzij een 'suite' met een apart vertrek met een uitklapbank bijv, een heuse familiekamer, of inderdaad aaneengesloten kamers.

Zoeken via trivago, voer bij zoeken desnoods 2 kinderen in ipv 1.
En als je een hotel hebt waarvan je denkt OE! maar je ziet een dergelijke kamer niet bij de resultaten, bel ze gewoon en vraag naar zo'n kamer.

Ik doe het al jaren zo met enige regelmaat, en het lukt tot nu toe altijd.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:07
Wij hebben drie kids en dan wordt het vaak wat passen en meten. Meeste hotels staan meer dan vier personen niet toe op 1 kamer ivm verzekering. Onze truc is kids lekker afpeigeren na de lange rit en dan met zijn allen vroeg naar bed. En maak er een feestje van voor iedereen!

Maar ik heb hier genoeg tips voorbij zien komen om deze stopover tot een succes te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Lensent schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:39:

Ik weet niet hoe makkelijk die kleine slaapt natuurlijk maar je kunt best om 20:30 plat en nog wat TV of interwebz kijken als je zelf nog niet aan slapen toe bent.
Regel wel een kinderbed, zoals ik al zei is mijn ervaring dat een fatsoenlijk hotel dat kunnen verzorgen (in Azië in ieder geval maar waarom zou dat in DE anders zijn?

Hoteltips heb ik niet voor je, ik heb nooit in DE overnacht, meestal zitten wij in Azië (hoewel we in december een weekendje naar DE of Wenen gaan), maar trivago is een goed startpunt.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:21

sapphire

Die-hard pruts0r

Slaapt de kleine zo licht dat je niet eens kunt praten?
Kom regelmatig bij vrienden die kinderen hebben (2 van 2,5jen 1 van 5) en dan taan we regelmatig met 8 man in de gang te praten onderaan de trap zonder dat ze wakker worden. En al meerdere keren bij de kids in de kamer gestaan omdat vaders even wat wilde showen in de kamer (hadden daar geklust maar eindresultaat nog niet gezien) maar die slapen overal door heen :?

Gabriël AM5

Pagina: 1