Ik volg een aantal topics in het Android mobile forum, en constateer dat de mods daar hun handen vol moeten hebben aan het verplaatsen/samenvoegen/verwijderen/modbreaker voor alle offtopic gerelateerde zaken: Het komt erg veel voor dat zaken over prijzen/levertijden opduiken in het topic voor ervaringen/discussies of rooten/mods en vice-versa.
Nu staat er onderaan een dergelijk notoir cross-post topic wel een rood/roze kadertje met een disclaimer, maar dit blijkt in mijn bescheiden mening nog niet afdoende.
Wat ik daarom voorstel:
Een optioneel 'submenu', afhankelijk van het al dan niet aanwezig zijn van alternatieve discussies over hetzelfde toestel, waarin de verschillende topics die aan dat toestel gerelateerd zijn, zijn weergegeven.
Een schematisch voorbeeldje hoe het nu is:
Tablets & Telefoons (hoofdgroep)
> Smartphones
> > Android
> > > [telefoontype 1] Prijzen & Levertijden
> > > [telefoontype 1] Ervaringen & discussie
> > > [telefoontype 1] Rooten & custom rom's
> > Windows Phone
> > Blackberry & overige
> > Apple iPhone
> Tablets & E-readers
> Overige
En wat ik voorstel:
> Smartphones
> > Android
> > > [Telefoontype 1] Verzamelmenu
> > > > [telefoontype 1] Prijzen & Levertijden
> > > > [telefoontype 1] Ervaringen & discussie
> > > > [telefoontype 1] Rooten & custom rom's
> > Windows Phone
> > Blackberry & overige
> > Apple iPhone
> Tablets & E-readers
> Overige
Optisch zou een dergelijk verzamel menuutje er niet anders uit moeten zien dan een regulier topic, en ook niet anders moeten reageren wanneer er in een van de sub-topics gepost is. Het zorgt er echter wel voor dat mensen zich bewuster zijn van het topic waar ze nu in bezig zijn, waardoor de draadjes niet constant vervuild worden met offtopic berichten of de leesbaarheid wegvalt door ofwel verschenen/verdwenen verplaatste berichten.
Nu staat er onderaan een dergelijk notoir cross-post topic wel een rood/roze kadertje met een disclaimer, maar dit blijkt in mijn bescheiden mening nog niet afdoende.
Wat ik daarom voorstel:
Een optioneel 'submenu', afhankelijk van het al dan niet aanwezig zijn van alternatieve discussies over hetzelfde toestel, waarin de verschillende topics die aan dat toestel gerelateerd zijn, zijn weergegeven.
Een schematisch voorbeeldje hoe het nu is:
> Smartphones
> > Android
> > > [telefoontype 1] Prijzen & Levertijden
> > > [telefoontype 1] Ervaringen & discussie
> > > [telefoontype 1] Rooten & custom rom's
> > Windows Phone
> > Blackberry & overige
> > Apple iPhone
> Tablets & E-readers
> Overige
En wat ik voorstel:
> Smartphones
> > Android
> > > [Telefoontype 1] Verzamelmenu
> > > > [telefoontype 1] Prijzen & Levertijden
> > > > [telefoontype 1] Ervaringen & discussie
> > > > [telefoontype 1] Rooten & custom rom's
> > Windows Phone
> > Blackberry & overige
> > Apple iPhone
> Tablets & E-readers
> Overige
Optisch zou een dergelijk verzamel menuutje er niet anders uit moeten zien dan een regulier topic, en ook niet anders moeten reageren wanneer er in een van de sub-topics gepost is. Het zorgt er echter wel voor dat mensen zich bewuster zijn van het topic waar ze nu in bezig zijn, waardoor de draadjes niet constant vervuild worden met offtopic berichten of de leesbaarheid wegvalt door ofwel verschenen/verdwenen verplaatste berichten.