Topic Mobile/Android groeperen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 22:53
Ik volg een aantal topics in het Android mobile forum, en constateer dat de mods daar hun handen vol moeten hebben aan het verplaatsen/samenvoegen/verwijderen/modbreaker voor alle offtopic gerelateerde zaken: Het komt erg veel voor dat zaken over prijzen/levertijden opduiken in het topic voor ervaringen/discussies of rooten/mods en vice-versa.

Nu staat er onderaan een dergelijk notoir cross-post topic wel een rood/roze kadertje met een disclaimer, maar dit blijkt in mijn bescheiden mening nog niet afdoende.

Wat ik daarom voorstel:
Een optioneel 'submenu', afhankelijk van het al dan niet aanwezig zijn van alternatieve discussies over hetzelfde toestel, waarin de verschillende topics die aan dat toestel gerelateerd zijn, zijn weergegeven.

Een schematisch voorbeeldje hoe het nu is:
Tablets & Telefoons (hoofdgroep)
> Smartphones
> > Android
> > > [telefoontype 1] Prijzen & Levertijden
> > > [telefoontype 1] Ervaringen & discussie
> > > [telefoontype 1] Rooten & custom rom's
> > Windows Phone
> > Blackberry & overige
> > Apple iPhone
> Tablets & E-readers
> Overige

En wat ik voorstel:
Tablets & Telefoons (hoofdgroep)
> Smartphones
> > Android
> > > [Telefoontype 1] Verzamelmenu
> > > > [telefoontype 1] Prijzen & Levertijden
> > > > [telefoontype 1] Ervaringen & discussie
> > > > [telefoontype 1] Rooten & custom rom's
> > Windows Phone
> > Blackberry & overige
> > Apple iPhone
> Tablets & E-readers
> Overige

Optisch zou een dergelijk verzamel menuutje er niet anders uit moeten zien dan een regulier topic, en ook niet anders moeten reageren wanneer er in een van de sub-topics gepost is. Het zorgt er echter wel voor dat mensen zich bewuster zijn van het topic waar ze nu in bezig zijn, waardoor de draadjes niet constant vervuild worden met offtopic berichten of de leesbaarheid wegvalt door ofwel verschenen/verdwenen verplaatste berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik vind het een goed idee. De uitwerking lijkt me alleen nog niet helemaal de oplossing. Aangezien verschillende topics horen in verschillende secties:
  • Ervaringen & Discussie topics horen thuis in AND
  • Rooten & Custom Rom topics horen thuis in AND
  • Accessoires topics horen thuis in Wearables, Accessoires & Overig (WAO)
  • Levertijd & Prijzen topics horen thuis in Telecomproviders & Levering (TPL)
Verder vraag ik me af hoe de meeste users bij een topic uitkomen. Ik verwacht / denk dat dit namelijk niet gebeurd vanuit de forumindex, maar dat ze vanuit de search komen. Je kan de topics dan nog zo mooi groeperen, maar als ze vervolgens het verkeerde topic aanklikken vanuit de search ben je net zo ver van huis.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 16-11-2016 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:13:
Verder vraag ik me af hoe de meeste users bij een topic uitkomen.
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar als ik een levertijden-/accessoire-/rom-topic voor een bepaalde telefoon zoek, dan ga ik naar AND, zoek het telefoontopic, scroll naar de topicwarning en ga vanuit daar naar het desbetreffende topic.

Wat dat betreft gebruikt ik dus de topicwarning als index :+
Maar ik ben vast niet de gemiddelde gebruiker :P

Maar ik ben het eens dat een verduidelijking heel welkom is!

Het staat vast ook wel in de topicstarts, maar dat zijn meestal zulke grote lappen tekst dat je gewoon geen zin hebt om daartussen te gaan zoeken.

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 16-11-2016 10:27 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
anandus schreef op woensdag 16 november 2016 @ 10:18:
[...]
Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar als ik een levertijden-/accessoire-/rom-topic voor een bepaalde telefoon zoek, dan ga ik naar AND, zoek het telefoontopic, scroll naar de topicwarning en ga vanuit daar naar het desbetreffende topic.
Ben ik blij dat ik de topicwarning tegenwoordig goed wordt bijgehouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixxel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 22:53
Ik moet eerlijk bekennen dat ik inderdaad ben uitgegaan van mijn eigen gebruikerservaring: Ik ben meer geïnteresseerd in nieuwe toestellen en die staan simpelweg meestal op de eerste of tweede pagina. De zoekfunctie gebruik ik dan ook zeer zelden...