Welke scsi controller

Pagina: 1
Acties:

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-04 14:37
Nu niet allemaal gaan roepen over de search maar ik vind eigenlijk niet wat ik wil hebben.

ik ben op zoek naar een nieuwe scsi controller die van nu geeft na twee jaar problemen :( zoals tijdens opstarten sponatne reboots.

Maar ja deze apparaten komen eraan te hangen plextor 40 X Plextor 32 X en een plexwriter 8/2/20

nu vroeg ik me af welke scsi comtroller ik moet kopen voor niet al te veel geld heb wat gehoord over de adaptec 2904 en de prijs van 125 piek bevalt me wel

Ik wi; het liefste van scsi cd-rom booten.

Verwijderd

Adaptec-controllers zijn hele goede kaarten en worden door de meeste fabrikanten ondersteund.
De Adaptec-2904 heeft geen eigen bios.
Als je wilt booten vanaf je cdrom, dan moet de kaart een eigen bios hebben. In de bios kan je kiezen vanaf welke device je wilt booten.
Welke Plextor-cdrom heb je? De UltraPlex?
Deze heeft een maximale doorvoersnelheid van 20MB/s, terwijl de Adaptec-2904 een maximale snelheid heeft van 10MB/s.

• jbcyber
ja ik heb een utraplex 40X en een uktraplex 32 X.

Welke kaart komt dan in aanmerking? En welke prijs is hier voor nodig. Of is het verschil bijna niet te merken tussen in snelheid.

Ik heb trouwens een msi k7t pro 2a moederbord

Ik heb nu trouwens een symbios logic 8100s PCI

• jbcyber
Ik ben eens gaan kijken en zag deze
kaart staan op de site van adaptec het is een 2930 ultra

Volgens mij voldoet deze aan de eisen en die kost 282 piek

Verwijderd

Als je minder geld hebt uit te geven, dan kan je voor een Tekram, Dawi, NCR, LSI gaan. Ze zijn even goed als een Adaptec, maar worden veel minder ondersteund door fabrikanten.
Voor prijzen kan je bij Pricewatch kijken.

Verwijderd

ik zou zeggen een 2e hand adaptec 2940uw
zeer mooie kaart je kan ervan afboten zit 50pins en 68pins scsi op dus je kan ook een hd erop aansluiten en ze kosten niks meer opd e 2e hands markt
Pagina: 1