Toon posts:

[Excell] "This_cell" werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik was bezig met wat dingetjes in Excell 2010 en wilde graag utivinden hoe ik deze functie zou kunnnen gebruiken:
=OFFSET(...;-1;0;1;1)

Na wat browsen op het internet zag ik dat THIS of THISCELL of THIS_CELL zouden moeten werken om te referencen naar de geselecteerde cell zonder "Indirect" of andere functies te gebruiken. Echter werkt dit op een of andere manier niet bij mij. Ik krijg dan #NAME?.

Ik vroeg me af of jullie mij hier mee kunnen helpen. Ik kan hetzelfde resultaat met andere manieren verkrijgen maar ik wil graag weten hoe ik het op deze manier kan doen.

Bedankt,
Jelle

Beste antwoord (via Verwijderd op 16-11-2016 12:51)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het gaat niet om VBA geloof ik. ;)

Om het werkend te krijgen moet je dus een 'naam' (named range) aanmaken.

Selecteer cel A1, ga naar formules, naam bepalen, definieer een naam (bv ThisIsTheOne, ThisCell, whatever) en laat die verwijzen naar '=!A1'. De gedefinieerde naam kun je vervolgens in formules gebruiken.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10 09:22
De geselecteerde cell zou je toch moeten kunnen selecteren met de ActiveCell property?

MSDN: Working with the Active Cell [Excel 2003 VBA Language Reference]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het gaat niet om VBA geloof ik. ;)

Om het werkend te krijgen moet je dus een 'naam' (named range) aanmaken.

Selecteer cel A1, ga naar formules, naam bepalen, definieer een naam (bv ThisIsTheOne, ThisCell, whatever) en laat die verwijzen naar '=!A1'. De gedefinieerde naam kun je vervolgens in formules gebruiken.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat inderdaad niet om VBA, ik wil echter dat de formule voor iedere plaats, in iedere worksheet gewoon de current geselecteerde cell neemt en dan naar die daarboven verwijst (dmv, offset). Dus als ik hem op plaats C3 zet, dat de uiteindleijke formule verwijst naar C2 etc.

Dit moet mogelijk zijn met offset en geen indirect, toch;p?

-Jelle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:52
[verwijderd]

[ Voor 88% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0burn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-10 08:10

c0burn

Feed your head

Remember what the dormouse said

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:33:
Het gaat inderdaad niet om VBA, ik wil echter dat de formule voor iedere plaats, in iedere worksheet gewoon de current geselecteerde cell neemt en dan naar die daarboven verwijst (dmv, offset). Dus als ik hem op plaats C3 zet, dat de uiteindleijke formule verwijst naar C2 etc.

Dit moet mogelijk zijn met offset en geen indirect, toch;p?

-Jelle
Probeer nu eens de gegeven oplossing en dan zul je zien dat die naam steeds naar de cell verwijst waarin hij gebruikt wordt; aka exact doet wat je vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow wat ben ik toch te snel met zeggen dat dit niet zal werken, mijn excuses en heel erg bedankt!

-Jelle
Pagina: 1