Nieuwe pc, supertraag in laden Win10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JenniferCA
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 29-09 22:42
Beste iedereen,

onlangs nieuwe upgrades gekocht voor pc.
MSI Z170A GAMING PRO Carbon
Intel® Core i5-6400, 2,7 GHz
Corsair 8 GB DDR4-3000
MSI GeForce GTX 1060 GAMING 6G

Maar nu is de game performance erg slecht.
Het gaat met name om WoW en LoL.
Waar laadschermen in wow eerst een aantal seconden waren is het nu rustig
tussen de 5 en 10minuten, als de client niet vastloopt in het laden..
In League eveneens, hier zijn de laadschermen nog niet zo extreem lang, maar
wel langer dan eerst.
Deze traagheid zit wel vooral in de games, gewoon de computer opstarten is nog wel hetzelfde ongeveer, qua tijd.

Volgens taakbeheer, in Windows 10 trouwens, is er geen issue met de processor en werkgeheugen
maar de schijf zit wel constant op 100%.

Ik heb zelf windows 7 dus ik weet niet precies wat het nou inhoud als de schijf op 100% of 60% zit of dergelijke..
Verder is alles up2date.
Had ook gelezen dat defragmenteren geen wonderen zou doen en weinig voelbare verandering..

Als er nog iets onduidelijk is hoor ik het wel.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Als de schrijf constant op 100% zit dan is die of kapot (aan het gaan...) en moet je gisteren de backup gaan maken ;) of je hebt gewoon een hoop 'zooi' draaien, dan kan je in taakbeheer ook zien welke processen zoveel HDD activiteit hebben en weet je welk programma het veroorzaakt.
Sowieso is het aan te raden een SSD te kopen, beste upgrade die er bestaat :)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JenniferCA
Voor de upgrade waren er geen problemen en meteen daarna wel.
En het enige proces dat hoge activiteit heeft op de schijf is het spel dat dan gespeeld wordt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ki9PPpN.jpg?1

[ Voor 15% gewijzigd door JenniferCA op 16-11-2016 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Heb je wel een schone installatie van Windows uitgevoerd of de oude schijf (met win installatie) rechtstreeks overgezet?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JenniferCA
We hebben de oude overgezet, is dat een probleem? :o

[ Voor 31% gewijzigd door JenniferCA op 16-11-2016 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

JenniferCA schreef op woensdag 16 november 2016 @ 00:38:
Zou ik daar mee beginnen. Installatie zit vol oude drivers welke kunnen conflicteren met de nieuwe.

Verder betwijfel ik of de i5 6400 ram op 3000ghz ondersteunt. Uit mijn hoofd is dit namelijk max 2133

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
JenniferCA schreef op woensdag 16 november 2016 @ 00:38:
Nooit doen. Windows past zich aan op de hardware tijdens installatie. Je moet geen Windows installatie overzetten, maar altijd schoon installeren. Het beste is om Windows 10 nu schoon te installeren en te kijken of het probleem zich nog voordoet.

Indien een PC al een keer geactiveerd was met Windows 10 hoeft dit niet opnieuw te gebeuren, de GUID is al bekend bij Microsoft. Je hoeft dus niet de route Windows 7 naar Windows 10 nogmaals te nemen.
Switchie schreef op woensdag 16 november 2016 @ 00:42:
Verder betwijfel ik of de i5 6400 ram op 3000ghz ondersteunt. Uit mijn hoofd is dit namelijk max 2133
Dat maakt niets uit. Geheugen klokt waarschijnlijk gewoon terug naar de hoogst ondersteunde snelheid. In het ergste geval pakt het geheugen de laagst ondersteunde snelheid, maar je zou niet zulke effecten daarvan moeten merken.

Wel gaat Windows de swap file aanspreken als de geheugendruk boven de 70% komt, zoals in de screenshot. Ik zou daar nog een paar bankjes geheugen bij zetten als de regelmatig voorkomt. Geheugen kost toch nauwelijks iets tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JenniferCA
We hebben geen recovery of installatie cd, is er een andere manier om windows 10 te installeren?
Of is er een manier om de drivers te updaten, zodat het weer werkt.
En als ik het opnieuw installeer moeten alle programma's en bestanden wel eerst op een externe harde schijf even worden gezet om het later weer terug te zetten, toch?

Werkt deze bovenste optie ook? En worden dan naast de bestanden ook de programma's behouden?
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AY64D5c.png?1

[ Voor 18% gewijzigd door JenniferCA op 16-11-2016 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

De bovenste optie werkt ook en nee, programma's worden niet behouden.

Bestanden kan je op een externe schijf zetten eventueel, programma's niet. Die moet je opnieuw installeren.

[ Voor 44% gewijzigd door Meg op 16-11-2016 23:24 ]

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 09:10
Wat voor schijf heb je? Een ouderwetsche spinning disk zal nooit echt snel worden. Mocht je een SSD hebben dan is dit inderdaad abnormaal en is een herinstallatie aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
JenniferCA schreef op woensdag 16 november 2016 @ 22:48:
En als ik het opnieuw installeer moeten alle programma's en bestanden wel eerst op een externe harde schijf even worden gezet om het later weer terug te zetten, toch?

Werkt deze bovenste optie ook? En worden dan naast de bestanden ook de programma's behouden?
Windows opnieuw instellen zal hetzelfde effect hebben. Je programma's worden verwijderd, maar je kan ervoor kiezen om je bestanden te houden. Dan zal alles wat in je Mijn Documenten en aanverwante mappen zit bewaard blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Vanuit een andere thread de mogelijke oplossing:
I had this issue and it seems some others encountered the bug. What fixed it for me is going to settings, system, notifications, and turning off "show me tips about Windows." I believe that was the one causing problems, though I turned all of them off besides the app notifications. System processes went back down after a restart and haven't spiked since.
Pagina: 1