Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlockvrij
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 05-06 22:22
Ik zoek een?
2 kanaals versterker met netwerk functie
eigenlijk al gevonden, een Yamaha R-N602

Wat is je budget?
mag een 100,- meer of minder zijn als daar een gegronde reden voor is.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Audio streamen vanaf windows pc, misschien in de toekomst een NAS, iphone, ipad.

Ik heb nu een old school 7.1 amp staan, maar ben al die afstandsbedieningen zat. ik wil alles aan kunnen sturen met 1 apparaat via mijn iPhone.
Wat heb je zelf al gevonden?
ik heb zelf die yamaha gevonden, lijkt mij een meer dan interessante optie, ik ben alleen niet zo heel erg thuis meer in alle opties.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb staan:
  • Philips 46pfl5605h/12 tv, deze blijft voorlopig.
  • Arris vip2952, kastje van KPN, hiermee kijk ik tv, netflix, youtube, uitzending gemist e.d.
  • Mission 771 boekenkast speakers, deze moeten blijven, heb ook de vloerstaanders hiervan, maar ik wil maar 1 set gebruiken.
  • focal actief subje, deze blijft ook.
  • apple tv2, deze blijft ook, hiermee kan ik video/ foto's naar mn tv streamen.
  • iPhone 7+
  • Ipad Pro
  • Iphone 6
  • Geen DVD/ Blue-ray speler of spelcomputers in bezit, komen er ook niet.
Ik ben dus opzoek naar een nieuwe versterker, hier hoeft geen FM/ Am radio op te zitten, dit gebruik ik toch niet.
Ik wil graag 1 apparaat IN mijn audio meubel hebben staan die ik met een app op mijn telefoon kan bedienen.
Ik wil WEL:
  • Apple Airplay
  • DLNA
  • WiFi ingebouwd, dus geen dongle.eventueel bedraad aangezien ik nog een loze internet kabel heb hangen.
  • vermogen rond de 80 watt RMS per kanaal ongeveer.
  • subwoofer uitgang.
  • Spottify connect
  • Bluetooth niet vereist, misschien wel handig.
Ik hoef niet perse:
  • multi room optie
  • Am/ FM ontvangst
  • Concrete vraag, wie kan me wat wegwijzer maken, is de Yamaha een goede optie? Zijn er dingen die ik vergeet, of op moet letten? bedankt voor het lezen en meedenken alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Wat is je budget?
mag een 100,- meer of minder zijn als daar een gegronde reden voor is.
100,- meer of minder dan wat?

Waarom zoek je trouwens specifiek naar een 2.1 receiver? Maakt de lijst met kandidaten onnodig kleiner aangezien een 5.1 of 7.1 het ook niet erg vinden om slechts 2 speakers aan te sturen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlockvrij
100,- meer of minder dan de 600,- die de Yamaha kost, excuses voor de onduidelijkheid.
lijkt mij zonde als je meerdere kanalen niet gebruikt, en waarvoor je wel betaald. vermoedelijk kost dit ook extra stroom. ook zijn deze vaak groter dan de 2 kanaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Als je die 600€ geen probleem vindt, koop dan die Yamaha.
Je kan ook eens kijken naar Pioneer, Onkyo, HK, Marantz.

Als je net boven de instaptoestellen blijft kunnen ze allemaal wat jij wil, en het verschil ga je niet horen.

Eén tip: als je toch die internetkabel hebt, vergeet dan de wifi. Bedraad is altijd beter, zeker om te streamen, en je belast je wifi netwerk minder.
Met wifi ga je gegarandeerd momenten hebben dat je plots de verbinding verliest en je muziek onderbroken wordt. Kan 5 jaar goed gaan en dan ineens... Daar zoek je je rot naar.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
simlockvrij schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:56:
...lijkt mij zonde als je meerdere kanalen niet gebruikt, en waarvoor je wel betaald.
Die is iets te kort door de bocht. Een pre/pro zonder eindversterkers is vele malen duurder dan de receiver waar deze op gebaseerd is. Het is maar net hoe je een product in de markt zet en wat de vraag is. Persoonlijk zou ik ook voor een surround receiver gaan. Het gemak van HDMI zou ik bijvoorbeeld niet meer kwijt willen.

Mogelijk is door de eis van het apparaat IN een kastje zelfs een receiver gebaseerd op Klasse D wel een betere keuze als het om een krap of zelfs dicht kastje gaat. Of een erg laag model Klasse A/B. De 15,1 centimeter hoogte van de Yamaha is niet extreem laag. Vermogen als eis zou ik laten varen of in ieder geval niet al te veel naar kijken. Als je bijvoorbeeld een Marantz NR met 50 Watt tegenover je eis van 80 Watt zet lijkt het veel verschil maar het is niet eens goed waar te nemen. De stap van 1 naar 2 Watt is groter.

[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 16-11-2016 17:37 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlockvrij
@ Tommie, voor zover ik kon vinden was deze Yamaha het meest uitgebreid en voldeed aan de meeste van mijn wensen. en als ik heel eerlijk ben, vind ik hem ook prachtig.
en voorlopig heb ik die internetkabel er nog liggen, dus ga ik die gebruiken.

@ FeaR, welk voordeel zou ik nu uit HDMI halen? RMS vermogen staar ik mij niet blind op, maar een beetje vermogen kan nooit kwaad. Formaat van de versterker is geen vereiste, zou leuk zijn als hij zou passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

JvS

Ik heb hem zelf ook

FeaR schreef op woensdag 16 november 2016 @ 17:30:
[...]

Die is iets te kort door de bocht. Een pre/pro zonder eindversterkers is vele malen duurder dan de receiver waar deze op gebaseerd is. Het is maar net hoe je een product in de markt zet en wat de vraag is. Persoonlijk zou ik ook voor een surround receiver gaan. Het gemak van HDMI zou ik bijvoorbeeld niet meer kwijt willen.
Massaproductie maakt een product simpelweg veel goedkoper dan dat de meerprijs aan eindversterkers kost. Dus het is eerder juist zonde om een niche product als een 2.1 versterker te kopen, omdat je dan het schaalvoordeel van de 5.1 versterker mist, dat hem veel en veel goedkoper maakt.

De redenatie is dus eigenlijk verkeerd om. Uit zuinigheid maak je een duurkoop.
simlockvrij schreef op woensdag 16 november 2016 @ 19:40:

@ FeaR, welk voordeel zou ik nu uit HDMI halen? RMS vermogen staar ik mij niet blind op, maar een beetje vermogen kan nooit kwaad. Formaat van de versterker is geen vereiste, zou leuk zijn als hij zou passen
HDMI is een beetje dé standaard voor alles. Dus elk apparaat dat je potentieel wilt aansluiten gaat makkelijk via hdmi.

Vermogen is inderdaad totaal niet boeiend. Elke 5.1 versterker van > 200 euro voldoet tegenwoordig op dat vlak. Te lichte versterkers bestaan eigenlijk niet meer in dat opzicht.

[ Voor 27% gewijzigd door JvS op 16-11-2016 19:57 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simlockvrij
even een ander vraagje, als je hem bekabeld aansluit, kun je hem dan wel bedienen via de app op je telefoon? en werkt streamen dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20
simlockvrij schreef op woensdag 16 november 2016 @ 20:02:
even een ander vraagje, als je hem bekabeld aansluit, kun je hem dan wel bedienen via de app op je telefoon? en werkt streamen dan wel?
Zolang je op hetzelfde netwerk zit gaat dat gewoon. Als in bekabeld zal naar dezelfde modem gaan als je WiFi en daarmee hetzelfde netwerk. Er zullen maar weinig thuissituaties zijn waar bovenstaande niet op gaat.

[ Voor 27% gewijzigd door FeaR op 16-11-2016 20:48 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1