Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 15:04
Beste,

Via deze weg wil ik graag om jullie hulp vragen om het volgende probleem op te lossen.

Ik heb hier een Asus laptop (type M50SA) staan. Hier stond voorheen Windows Vista 32 bit op.
Nu heb ik hier Windows 10 Pro 64 bit overheen geinstalleerd. (Clean install).

Afgezien dat de card reader nog een driver mist, valt mij op dat de DVD brander nu geen DVD's meer kan branden. DVD lezen doet hij nog wel. (Ongeacht welke DVD brand software dan ook.)

Even als voorbeeld, plaats ik voor jullie een aantal screenshots. De foutmeldingen die het systeem aangaf tijdens het starten branden van een DVD.

CDBurnerXP
Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/cvg12f8jh/Knipsel.jpg

Direct branden vanuit Windows 10 Pro, zonder brand software.
Afbeeldingslocatie: https://s14.postimg.org/814dvtri5/image.jpg

Onder apparatenbeheer word de brander keurig herkend als "Matshita BD-CMB UJ-120 ATA device". Kijk ik nu in de eigenschappen van het device, dan geeft het apparaat status aan, dat het apparaat correct werkt.

Via de site van Microsoft heb ik al een easy fix uitgevoerd. Link
Maar deze vond geen probleem.

Hebben jullie nog een suggestie/oplossing? Via Google op verschillende termen gezocht. Maar tot nu toe geen oplossing gevonden.

Alvast bedankt voor jullie input. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Zou mij niets verbazen als het device simpelweg niet meer (fatsoenlijk) ondersteund wordt in windows 10.
Gezien het nog een ATA device betreft zal het waarschijnlijk wel een heel oud beestje zijn en is het vrij plausibel dat ondersteuning hiervoor jaren terug al is gestopt.

Op welke termen heb je trouwens precies gezocht?
Waarschijnlijk geeft googlen op de specifieke foutcodes je al wat informatie om je in de goede richting te sturen.
Edit;
Googlen op "dvd drive can't write in windows 10" geeft mij gigantisch veel hits met een verscheidenheid aan mogelijke problemen + oplossingen.
Welke heb je hiervan al geprobeerd? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Switchie op 15-11-2016 22:36 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Windows 10 overheen clean install? Klinkt tegenstrijdig. Als het een clean install is (dus HDD wipe) dan zou je een nog een andere tool (nieuwer) kunnen proberen. Klinkt als een software/driver issue in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 20:17

itsalwaysme

Graast voor DB

Switchie schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:31:
Zou mij niets verbazen als het device simpelweg niet meer (fatsoenlijk) ondersteund wordt in windows 10.
Gezien het nog een ATA device betreft zal het waarschijnlijk wel een heel oud beestje zijn en is het vrij plausibel dat ondersteuning hiervoor jaren terug al is gestopt.

Waarschijnlijk geeft googlen op de specifieke foutcodes je al wat informatie om je in de goede richting te sturen.
Volgens mij is het gewoon een SATA device. Dus waarom zou deze niet ondersteund worden?
Volgens mij denk je dat het een PATA device is, of niet?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11

DukeBox

loves wheat smoothies

Doet ie wel CDR's ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

itsalwaysme schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:36:
[...]

Volgens mij is het gewoon een SATA device. Dus waarom zou deze niet ondersteund worden?
Volgens mij denk je dat het een PATA device is, of niet?
Je gaat door voor de koelkast ;)

Door
Matshita BD-CMB UJ-120 ATA device
Dacht ik inderdaad direct aan Pata / Ide al is dit achteraf natuurlijk hoogstonwaarschijnlijk op een laptop uit 2010 ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-10 15:04
Switchie schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:31:

Edit;
Googlen op "dvd drive can't write in windows 10" geeft mij gigantisch veel hits met een verscheidenheid aan mogelijke problemen + oplossingen.
Welke heb je hiervan al geprobeerd? :)
Ik heb gezocht op basis van de Windows foutcode.
Zoektermen gebruikt als: windows 10 dvd read no write, windows 10 dvd burner doesn't burn , Windows 10 dvd drive not working, CSTarBurn_ScsiTransportSPTI::ExecuteCDB(): Command failed. etc.

Veel wat ik via Google heb gevonden, ging over Windows 10 dat de DVD brander helemaal niet herkend werd en niet dat het deels nog functioneert. Verder valt mij op, dat veel beschrijvingen op internet, men beschrijft dat Windows 10 onder apparatenbeheer al aangeeft dat het apparaat niet functioneert. Dat is hier niet het geval.

Ook heb ik verschillende merken dvd's al geprobeerd. Dit leverde ook geen gewenste resultaat op.
Met al, heb ik tot nu toe nog geen voorbeeld of oplossing gevonden.
Dat heb ik nog niet getest. Ik zou dan eerst even een lege cd moeten vinden. Antwoord hou je nog van mij tegoed. :)

Wel heb ik via werk tijdelijk een externe usb dvd brander kunnen lenen, deze functioneert wel en word gewoon herkend door Windows.
Pagina: 1