DE manier voor emulators

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:09
Ik wil graag een systeem neerzetten om affentoe wat klassiekere games te spelen.. aangezien ik niet de ruimte heb om alle consoles in de woonkamer te zetten wil ik dit met emulators gaan doen..

Wat is hier voor nou DE manier? Ik wil graag snes en nintendo 64 games op de emulator spelen.. ik heb een rpi1 over, en nog een dell studio 1558 laptop.. Ik wil dit graag op de tv afspelen en het liefst lekker draadloos op de bank zitten..

In de woonkamer draait momenteen een rpi2 met libreelec. Ik sta open voor andere hardware, maar war is nou de manier?

De rpi2 met mario kart draait net niet eigenlijk.. 2x een ps3 controller is aanwezig, maar ik sta open voor andere controllers als alles maar goed werkt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
Eigenlijk 2 voorwardes..
Het moet op de tv aangesloten worden en multiplayer ondersteunen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07

Cyphax

Moderator LNX
Dan zou ik misschien eens kijken naar retropi: https://retropie.org.uk/
Aangezien je toch al een Pi hebt liggen, het zou dacht ik moeten kunnen en anders is een pi3 ook niet heel duur en die is weer een stap sneller. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Cyphax op 15-11-2016 22:04 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
Retropie heb ik geprobeerd met de rpi2.. met mario kart hakkelt en stottert ie te erg.. het is niet leuk spelen dan..

Een rpi3 aanschaffen is niet erg, maar wil dan wel zeker weten dat het allemaal netjes werkt
Cyphax schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:02:
Dan zou ik misschien eens kijken naar retropi: https://retropie.org.uk/
Aangezien je toch al een Pi hebt liggen, het zou dacht ik moeten kunnen en anders is een pi3 ook niet heel duur en die is weer een stap sneller. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07

Cyphax

Moderator LNX
J.Thermaltaker schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:05:
Retropie heb ik geprobeerd met de rpi2.. met mario kart hakkelt en stottert ie te erg.. het is niet leuk spelen dan..

Een rpi3 aanschaffen is niet erg, maar wil dan wel zeker weten dat het allemaal netjes werkt

[...]
Dat snap ik, maar het verschil kan goed zitten in configuratie en optimalisatie, en dan heb je aan zoiets als retropi meer dan een losse installatie. Voordeel van je pi2 is dat je die al hebt en dat je het kan proberen om te zien of het een verschil maakt. Geld kost het niet. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin8821
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 25-09 11:11
Ben je zelf een beetje handig? YouTube: DIY NES Classic Mini Killer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeleb
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-03 17:37
HyperSpin installeren op een zelfgebouwde HTPC, beetje zoals dit:

linkje

de setup van hyperspin vergt best wel wat tijd en toewijding maar dan heb je ook wat :-)

edit: gaat wel wat kosten natuurlijk

[ Voor 8% gewijzigd door Dubbeleb op 05-03-2017 23:34 ]

Pagina: 1