Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostlek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-09 15:32
Yo,

Ik heb dus een motorola Moto x play. Ik heb heb hem al ruim een jaar. Hij is eerder kapot geweest (scherm stopte erineens mee, uiteindelijk stopte de hele telefoon ermee, mocht €300 betalen Im te laten repareren (Had hem geroot)) Maar nu heb ik hem in de zomervakantie laten vallen (spinnenweb als gevolg) en zit er al 2~3 maanden een gat in mijn linkerbovenhoek (Je ziet de blacklight). Nu heb ik hem gister laten vallen en zit er een scheurtje in mijn digitizer (mijn onderkant van mijn scherm is grijs (dit komt door dat er een laag pixels die van kleur verandert tussen zit ( die het gemiddelden van het scherm erboven laten zien))). Mijn frame is ook niet meer de nieuwste. Omdat ik geen zin heb om nog eens €300,- te betalen, ben ik van plan om zelf een scherm, Back bezel en luidspreker (sommige tonen doet ie raar) te kopen. Nu heb ik al wat gegoogled en kwam ik bij parts4repair. Waar ik voor ~110 klaar ben. Voordat ik tot aanschaf overga wilde ik nog wat informatie waarvan ik denk dat het nog handig is.

Ik heb al hier en daar een repair filmpje gezien en daar wordt uitgelegd dat er een adhesive op sommige plekken zit (contactjes voor de knoppen, etc.), Wat kan ik daarvoor gebruiken (ik heb al gehoord dat pritt niet wordt geaccepteerd xD). Ik heb ook nog tools nodig, wat zijn goede tools om de telefoon in elkaar en uitelkaar te halen en niet tussen door kapot gaat. Ook heb ik soms last van dat mijn 3.5mm en mijn usb aansluiting soms wat los zitten, die kan je gewoon vast solderen met een normale soldeerbout?

Overigens heb ik zelf al besloten dat ik geen nieuwe telefoon nodig heb. Het 5.5" scherm is geweldig en ik kan gewoon 4~5 uur lang YouTube filmpjes kijken zonder last te hebben dat ik moet opladen. Ook zie ik geen nieuwe functies in de nieuwe telefoons die ik nodig heb.

--
Joost

«Nooit geschoten is altijd mis»