Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hoofdzaak is Lightroom en Photoshop, daarnaast enkel laatste nieuwe games af en toe spelen als ik tijd heb en zin
Ook bewerk ik regelmatig eigen GoPro filmpjes vanop de motor.
Ik merk dat vandaag mijn huidige setup vooral het moeilijk heeft bij GoPro acties en sommige binnen LR en PS. Games valt goed mee.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maakt weinig uit, ik wil gewoon prijs/kwaliteit en dan in eerste plaats kwaliteit. Ik spendeer liever nu ietsje meer, om niet binnen x aantal tijd weer opnieuw te moeten investeren maar iets langer save te zitten in de toekomst.
Als ik zie dat mijn huidige i7 860 eigenlijk nog meer dan behoorlijk presteert na 6 jaar, dan ben ik blij geweest dat ik toen die investering voor dat mobo+cpu gedaan heb.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik denk erover om mijn voeding mee te nemen, indien deze gewoonweg volstaat en inderdaad de kwaliteit heeft. Deze heeft over de periode van 6 jaar geen enkele keer voor problemen gezorgd:
pricewatch: Antec TruePower TP-650
Ook mijn scherm neem ik mee: pricewatch: Dell U2412M Zilver, Zwart
En ook mijn huidige videokaart: pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
En indien mogelijk mijn case: pricewatch: Lancool Dragon Lord PC-K62
Ook een aantal SSD's en HD's.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil vooral toekomstgericht denken:
- Genoeg aansluitingen voor USB en dan vooral 3.0 en 3.1 en thunderbold is een plus.
Ik heb zeker 8 USB aansluitingen nodig, waarvan er 2 vooraan moeten zitten.
Verder is een M.2 bus nodig voor de SSD, meer is een plus (tenzij er al een nieuwe technologie zich opdringt?)
Al de rest is eigenlijk bijzaak voor mij qua ledjes en fancy stuf. Een degelijk stabiel mobo met voldoende aansluitingen.
Een MOBO wat heel erg in trek blijkt te vallen met de i7 6700k CPU is de Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER.
Echter heeft de Gigabyte GA-Z170X-Gaming 7 meer aansluitingen en 2 x M.2 bussen. Maar ik lees iets minder goede dingen over dit bord tov het Asus bord.
Ook in snelheid lijkt de Asus beter te presteren: https://be.hardware.info/...50-euro-extrars-en-design
Wat is hier voor mijn deel een heel goed bordje?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bepaalde voorkeuren, maar prijs/kwaliteit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag waterkoeling om te beginnen op de CPU. Dus is mijn case hiervoor geschikt? Of moet ik investeren in een nieuwe case (ook naar toekomst toe als ik eventueel mijn graka ook van watercooling wil voorzien?)
Ga je overklokken?
Dit zal inderdaad tot de mogelijkheden behoren
Wat verwacht je van ons?
Alle info ivm verwachtingen staan eigenlijk hierboven
Als er nog vragen zijn, shoot, maar dit is momenteel mijn systeem, buiten de watercooling producten dan. Daar ben ik leek in (voor enkel de processor om te beginnen, maar rekening houdend met mogelijkheid voor later graka ook).
Hoofdzaak is Lightroom en Photoshop, daarnaast enkel laatste nieuwe games af en toe spelen als ik tijd heb en zin
Ook bewerk ik regelmatig eigen GoPro filmpjes vanop de motor.
Ik merk dat vandaag mijn huidige setup vooral het moeilijk heeft bij GoPro acties en sommige binnen LR en PS. Games valt goed mee.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maakt weinig uit, ik wil gewoon prijs/kwaliteit en dan in eerste plaats kwaliteit. Ik spendeer liever nu ietsje meer, om niet binnen x aantal tijd weer opnieuw te moeten investeren maar iets langer save te zitten in de toekomst.
Als ik zie dat mijn huidige i7 860 eigenlijk nog meer dan behoorlijk presteert na 6 jaar, dan ben ik blij geweest dat ik toen die investering voor dat mobo+cpu gedaan heb.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, ik denk erover om mijn voeding mee te nemen, indien deze gewoonweg volstaat en inderdaad de kwaliteit heeft. Deze heeft over de periode van 6 jaar geen enkele keer voor problemen gezorgd:
pricewatch: Antec TruePower TP-650
Ook mijn scherm neem ik mee: pricewatch: Dell U2412M Zilver, Zwart
En ook mijn huidige videokaart: pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G
En indien mogelijk mijn case: pricewatch: Lancool Dragon Lord PC-K62
Ook een aantal SSD's en HD's.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil vooral toekomstgericht denken:
- Genoeg aansluitingen voor USB en dan vooral 3.0 en 3.1 en thunderbold is een plus.
Ik heb zeker 8 USB aansluitingen nodig, waarvan er 2 vooraan moeten zitten.
Verder is een M.2 bus nodig voor de SSD, meer is een plus (tenzij er al een nieuwe technologie zich opdringt?)
Al de rest is eigenlijk bijzaak voor mij qua ledjes en fancy stuf. Een degelijk stabiel mobo met voldoende aansluitingen.
Een MOBO wat heel erg in trek blijkt te vallen met de i7 6700k CPU is de Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER.
Echter heeft de Gigabyte GA-Z170X-Gaming 7 meer aansluitingen en 2 x M.2 bussen. Maar ik lees iets minder goede dingen over dit bord tov het Asus bord.
Ook in snelheid lijkt de Asus beter te presteren: https://be.hardware.info/...50-euro-extrars-en-design
Wat is hier voor mijn deel een heel goed bordje?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen bepaalde voorkeuren, maar prijs/kwaliteit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag waterkoeling om te beginnen op de CPU. Dus is mijn case hiervoor geschikt? Of moet ik investeren in een nieuwe case (ook naar toekomst toe als ik eventueel mijn graka ook van watercooling wil voorzien?)
Ga je overklokken?
Dit zal inderdaad tot de mogelijkheden behoren
Wat verwacht je van ons?
Alle info ivm verwachtingen staan eigenlijk hierboven
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 358,90 | € 358,90 |
| 1 | Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER | € 183,95 | € 183,95 |
| 1 | G.Skill Ripjaws V F4-3000C14D-32GVR | € 200,42 | € 200,42 |
| 1 | Samsung 960 Pro 512GB | € 296,50 | € 296,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.039,77 | |
Never ever financial advice...