Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-08 18:13
Tweakers,

Wat vinden jullie van deze onzin? Ik voel me zwaar bekocht! Ik koop geen GTX1070 FTW voor om en bij de 470 euro om dan achteraf te horen te krijgen dat ik zelf nog thermische stickers en een bios-update moet doorvoeren om daarna een kaart te krijgen die een pak luidruchtiger is en wsl nog half beschadigd door het overhitten van de VRM. Ik mailde EVGA over dit euvel naar aanleiding van jullie artikel en kreeg dit als respons:

"Hello,

Thank you for reaching out to us about this issue, we at EVGA have looked into it seriously to come up with solutions. There are no issues with the cards catching fire or failing. There has been a great deal of exaggeration about these issues. To clear the air of any possible issues on 1070/1080 series cards we are currently offering additional thermal pads, but these are entirely optional and not needed to improve the stability or performance or lifespan of the cards. We are offering the pads as a gesture of good will to our customers to make the cards run even cooler than they do at present. In addition EVGA is offering a VBIOS update, and it is recommended, it adjusts the fan-speed curve to ensure sufficient cooling of all components across all operating temperatures. We offer the pads for free and the updates for the VBIOS on the graphics card at the link HERE. If you are very concerned about not having the additional pads on the card, or you are unable to install them yourself (the installation of the pads does not affect your warranty in any way) then we can assist with an RMA exchange on the card and have the pads and the VBIOS update installed. To proceed to the RMA you will want to go to EVGA.com > Member > My Products > Find the 10 series card > View Details > Start a New RMA.

Regards,
EVGA"

Ik zei dat ik geen zin had in gedoe en gewoon een nieuwe kaart wilde aangezien de beloftes die ik bij aankoop, een maand of 2 geleden, in principe niet waar gemaakt werden.
Dit kreeg ik dan als respons:

"Hello,

The installation is not temporary and the replacement card we will send you is going to be the same model but a different card and is not going to be new since you are passed the 30 days of purchase time.

Regards,
EVGA"

Wat vinden jullie hier van? Is het noirmaal ze me dan maar gewoon een 2dehands refurbished kaartje op kunnen sturen dat ik dan eerst zelf nog dien te betalen?

Na overal lezen over de goede klantenservice van EVGA heb ik echt enorm veel spijt dat ik met deze rotzooi in zee ben gegaan!

Graag jullie bedenkingen, meningen en alternatieven bij deze kwestie. Zijn er misschien medegedupeerden onder jullie?

Grtz,
Wouter

[ Voor 3% gewijzigd door Bexorcist op 15-11-2016 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
Wat is precies je doel met dit topic, buiten klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
418O2 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:42:
Wat is precies je doel met dit topic, buiten klagen?
Ik zou graag weten wat jullie daar van vinden en of er mensen met soortgelijke ervaringen zijn. De keuze voor EVGA heeft deels met de lovende recensies op deze site te maken maar achteraf gezien lijkt daar toch bijster weinig van te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Waarom is dat onzin? Heb je die kaart bij EVGA gekocht?

De winkel / plaats van aankoop is je aanspreekpunt. En als EVGA dit niet is dan hebben zij helemaal niks met je te doen. De winkel hoort je garantie ed te verlenen. Alles wat de fabrikant doet is service. En dat is toch eigenlijk best wel een goede service. Ze hadden het ook allemaal niet kunnen doen. Kans is groot dat het probleem vooral voor gaat komen als de kaarten wat ouder zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door .Maarten op 15-11-2016 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
.Maarten schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:47:
Waarom is dat onzin? Heb je die kaart bij EVGA gekocht?

De winkel / plaats van aankoop is je aanspreekpunt. En als EVGA dit niet is dan hebben zij helemaal niks met je te doen. De winkel hoort je garantie ed te verlenen. Alles wat de fabrikant doet is service.
Ik heb deze kaart bij EVGA zelf gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 19:42
Je kan dit probleem op 2 manieren zien: Jouw manier: Het product is niet degelijk. Ik wil een kosteloze vervanging. Of zoals EVGA het ziet: "We hebben een fout gemaakt, onze excuses: Hier is gratis een manier om dit te verhelpen, en als je het niet vertrouwd kan je je kaart naar ons sturen zodat wij het voor je repareren"

Ook had er een derde optie kunnen wezen: stilzwijgend niets zeggen en hopen dat van iedereen die een kaart koopt deze sneuvelt op een moment waarop een nieuwe kaart kopen makkelijker is.

Ik snap je frustratie prima, maar imo doet EVGA dit nog steeds een stuk beter dan andere merken dit soort euvels zou oppakken. ASUs met hun DC2 op de r9 290 had ook gigantisch veel problemen met overhittende VRM's. Dit hebben ze nooit verholpen met een hoop dode kaarten als gevolg. Hier zijn nooit publieke verklaringen over geweest.

EVGA heeft nog steeds een van de beste garantieregelingen van welk merk dan ook. Ik zou dus de fix installeren en weten dat zelfs als de kaart erna kapot gaat, je nog steeds een prima garantie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Nu online
Dan stuur je die kaart terug voor garantie en dan fixen zij het. Je kunt wel een nieuwe eisen maar dat ga je toch niet krijgen. Bij garantie / problemen moet je de verkoper in staat stellen om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
Ardjee schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:49:
Je kan dit probleem op 2 manieren zien: Jouw manier: Het product is niet degelijk. Ik wil een kosteloze vervanging. Of zoals EVGA het ziet: "We hebben een fout gemaakt, onze excuses: Hier is gratis een manier om dit te verhelpen, en als je het niet vertrouwd kan je je kaart naar ons sturen zodat wij het voor je repareren"

Ook had er een derde optie kunnen wezen: stilzwijgend niets zeggen en hopen dat van iedereen die een kaart koopt deze sneuvelt op een moment waarop een nieuwe kaart kopen makkelijker is.

Ik snap je frustratie prima, maar imo doet EVGA dit nog steeds een stuk beter dan andere merken dit soort euvels zou oppakken. ASUs met hun DC2 op de r9 290 had ook gigantisch veel problemen met overhittende VRM's. Dit hebben ze nooit verholpen met een hoop dode kaarten als gevolg. Hier zijn nooit publieke verklaringen over geweest.

EVGA heeft nog steeds een van de beste garantieregelingen van welk merk dan ook. Ik zou dus de fix installeren en weten dat zelfs als de kaart erna kapot gaat, je nog steeds een prima garantie hebt.
Waarom krijg ik gewoon geen nieuw exemplaar? Ik vind het volkomen onterecht dat ze mij een gerefurbished exemplaar zouden sturen dat god-weet-hoelang al in gebruik is. Bedenkelijke praktijken, imo. Al van dag 1 heb ik problemen met de deze firma:

1. Ze wilden mijn GOW4 key niet geven omdat ik 2 dagen te vroeg mijn GPU had besteld. Hun zogenaamde oplossing (die van mij kwam) was dan om de kaart gewoon terug te sturen en een nieuwe te bestellen.

2. Tot 3 maal toe klopte hun facturatie niet. Zij vonden het blijkbaar heel erg moeilijk om de correcte prijs + verzendingskost die op hun Europese site stond door te rekenen aan de consument.

3. Nu dit weer en al deze rotzooi over een tijdspanne van 2 maanden.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
.Maarten schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:50:
Dan stuur je die kaart terug voor garantie en dan fixen zij het. Je kunt wel een nieuwe eisen maar dat ga je toch niet krijgen. Bij garantie / problemen moet je de verkoper in staat stellen om het probleem op te lossen.
Door mij een andere 2dehandse kaart terug te sturen met kans op (nog) meer coil whine en eventuele luidere fans, die ik dan eerst nog eens dien te betalen waarna ze dat bedrag pas terugstorten als de oude kaart binnen is? Want dat is ook weer zo'n punt: bij de RMA van EVGA moet je ZELF de verzendingskosten betalen.

[ Voor 18% gewijzigd door Bexorcist op 15-11-2016 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Nu online
Bexorcist schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:55:
[...]

Door mij een andere 2dehandse kaart terug te sturen met kans op (nog) meer coil whine en eventuele luidere fans, die ik dan eerst nog eens dien te betalen waarna ze dat bedrag pas terugstorten als de oude kaart binnen is? Want dat is ook weer zo'n punt: bij de RMA van EVGA moet je ZELF de verzendingskosten betalen.
Ja ze mogen je een 2de handse kaart sturen. De kaart moet in gelijkwaardige staat zijn. Volgens mij kon je ook kiezen voor een andere manier van garantie. Die methode die je kiest is de snelste methode. Dan sturen ze je meteen een andere kaart en crediteren ze het.

Bedenk ook met stroop vang je meer vliegen als met azijn. Als je meteen allerlei dingen gaat eisen kun je enige coulance snel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bedenk dat elektronica geen noemenswaardige slijtage kent en je eis om een nieuwe kaart is een beetje vreemd. Tuurlijk blijft de fan dan nog als slijtageonderdeel, maar zelfs die lijken wel onslijtbaar in de praktijk. Ik ben eigenlijk nooit een defecte tegengekomen.

Een bios- danwel driver-update lijkt helaas tegenwoordig redelijk standaard bij nieuwe kaarten. Hetzelfde als nieuwe spellen, die werken ook vaak pas écht goed na wat updates. Dan nog is dat iets wat je prima zelf kan uitvoeren en geen nieuwe kaart rechtvaardigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
Aikon schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:17:
Bedenk dat elektronica geen noemenswaardige slijtage kent en je eis om een nieuwe kaart is een beetje vreemd. Tuurlijk blijft de fan dan nog als slijtageonderdeel, maar zelfs die lijken wel onslijtbaar in de praktijk. Ik ben eigenlijk nooit een defecte tegengekomen.

Een bios- danwel driver-update lijkt helaas tegenwoordig redelijk standaard bij nieuwe kaarten. Hetzelfde als nieuwe spellen, die werken ook vaak pas écht goed na wat updates. Dan nog is dat iets wat je prima zelf kan uitvoeren en geen nieuwe kaart rechtvaardigt.
Stilte was ook de hoofdvereiste van mijn recente build en daar kan ik dan vermoedelijk nu wel naar fluiten met die nieuwe biosupdate waarbij de fans meer toeren gaan lopen. Vind jij dat ook rechtvaardig dan? Je koopt een product om bepaalde eigenschappen maar plotsklaps, na 2 maanden, verdwijnen die als sneeuw voor de zon ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Tja, rechtvaardig... EVGA hersteld een fout naar hun kunnen. Tuurlijk is het balen dat de kaart wat meer herrie maakt, maar een stille kaart die oververhit heb je ook niks aan. Maakt de kaart echt zoveel extra herrie of valt het eigenlijk wel mee?

Kijk, shit happens en het is ook niet bepaald eind v/d wereld ;) Het zal niet de laatste keer zijn dat je een 'miskoop' doet, hoort erbij om de zoveel tijd. Volgende keer besluit je misschien een iets ouder model te kopen zodat je de kinderziektes overslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
Aikon schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:28:
Tja, rechtvaardig... EVGA hersteld een fout naar hun kunnen. Tuurlijk is het balen dat de kaart wat meer herrie maakt, maar een stille kaart die oververhit heb je ook niks aan. Maakt de kaart echt zoveel extra herrie of valt het eigenlijk wel mee?

Kijk, shit happens en het is ook niet bepaald eind v/d wereld ;) Het zal niet de laatste keer zijn dat je een 'miskoop' doet, hoort erbij om de zoveel tijd. Volgende keer besluit je misschien een iets ouder model te kopen zodat je de kinderziektes overslaat.
Een half jaar zou toch lang genoeg moeten zijn om die "kinderziektes" eruit te krijgen. Alleszins koop ik vanaf nu nooit nog enig product van die zeikerds van EVGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Je hebt het ding 2 maanden zeg je, ding is sinds 30 juni te koop in theorie. Dus een half jaar is zwaar overdreven, het is eerder 2 maanden. De enige die hier zeikt ben jij voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
Aikon schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:38:
Je hebt het ding 2 maanden zeg je, ding is sinds 30 juni te koop in theorie. Dus een half jaar is zwaar overdreven, het is eerder 2 maanden. De enige die hier zeikt ben jij voorlopig.
En jij met je pacifistische geleuter dan? Ik mag toch mij gedacht zeggen en lichtelijk gefrustreerd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Bexorcist schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:02:
[...]

En jij met je pacifistische geleuter dan? Ik mag toch mij gedacht zeggen en lichtelijk gefrustreerd zijn?
Ja maar je hebt geen coulance. Daarnaast kost het je 30 min om dit allemaal te doen. Gooi je nog msi afterburner op je pc ook en je kan je fans zelf besturen naar je eigen wensen mits je via msi afterburner ook je temps in de gaten houd.
Het kost je in principe niks extra. (tja tijd maar dat doet dit forum ook voor alleen een mening dus zo te zien heb je genoeg)

succes en shit happens wees blij dat er een simpele oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Bexorcist schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:02:
[...]

Zo vrienden aan het maken ? Je vraagt toch naar een mening ?

Je koopt een computer en losse onderdelen. Ja die moet je soms updaten, get used to it.

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 15-11-2016 21:26 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waar gewerkt word worden fouten gemaakt. Iedere fabrikant maakt wel eens een fout, die dingen gebeuren gewoon. Klagen en gefrustreerd zijn lost je probleem niet op. Shit happens. Kijk gewoon wat voor jou handig is om zo snel mogelijk een oplossing te krijgen. Je kan je wel heel erg opwinden, maar daar heb je niets aan. Het gaat gelukkig om een videokaart en niet om je boiler, dus hoe erg kan het zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
Fish schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:25:
[...]

Zo vrienden aan het maken ? Je vraagt toch naar een mening ?

Je koopt een computer en losse onderdelen. Ja die moet je soms updaten, get used to it.
Ah, iemand een zeiker noemen mag hier wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Bexorcist schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:36:
[...]

Ah, iemand een zeiker noemen mag hier wel dan?
Alleszins koop ik vanaf nu nooit nog enig product van die zeikerds van EVGA.
Zeg jij het maar

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
PilatuS schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:30:
Waar gewerkt word worden fouten gemaakt. Iedere fabrikant maakt wel eens een fout, die dingen gebeuren gewoon. Klagen en gefrustreerd zijn lost je probleem niet op. Shit happens. Kijk gewoon wat voor jou handig is om zo snel mogelijk een oplossing te krijgen. Je kan je wel heel erg opwinden, maar daar heb je niets aan. Het gaat gelukkig om een videokaart en niet om je boiler, dus hoe erg kan het zijn ?
Als mijn boiler zou overhitten dan moet de eigenaar hiervoor opdraaien. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bexorcist
Zucht.

Je weet goed genoeg wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 21:22
1. Ze wilden mijn GOW4 key niet geven omdat ik 2 dagen te vroeg mijn GPU had besteld. Hun zogenaamde oplossing (die van mij kwam) was dan om de kaart gewoon terug te sturen en een nieuwe te bestellen. "
Je koopt een GPU waar niks bij zit. Vervolgens ga je zeuren omdat je iets niet krijgt, ze bieden een oplossing maar die accepteer je niet. Sorry maar jij doet echt heel erg moeilijk.

Ze bieden jou oplossingen, dat jij ze niet accepteerd is jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Bexorcist schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:39:
[...]

Zucht.

Je weet goed genoeg wat ik bedoel.
Je weet ook goed wat wij als forumgangers bedoelen. Stop met zaniken, ga desnoods even een blokje om of ga even een half uurtje in een hoekje huilen. Punt is, EVGA geeft je een vinger en jij wil gelijk de hele hand terwijl ze ook niets kunnen uitsteken. Accepteer wat je geboden wordt of pleur je kaart lekker in de container, koop een exemplaar van een ander merk die de fan uitzet en dan ben je klaar. EVGA zal het aan hun posterieur oxideren.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Bexorcist schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:39:
[...]

Als mijn boiler zou overhitten dan moet de eigenaar hiervoor opdraaien. :D
Ik bedoel het gaat om een videokaart. Je zit niet in de kou, je hebt te eten, je hebt een bed. Maak je niet zo druk over iets wat totaal niet boeiend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Alright, en de rant is wel weer klaar. Het forum is niet bedoeld om eens oeverloos te gaan zitten ranten. Je bent blijkbaar nog niet voldoende afgekoeld om een normale discussie gaande te houden. Voorlopig dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.