Hallo allemaal. Ik ben vooral een console gamer maar ben al een paar jaar actief op mijn laptop. Deze is echter niet zeer geschikt voor gamen en ik heb dan ook besloten dat ik zelf een echte Game PC wil samenstellen. Ik heb van vrienden gehoord dat zelf onderdelen kiezen en in elkaar zetten veel goedkoper is dan een doorsnee computer kopen. Het probleem is dat ik echt geen idee hebt wat ik allemaal nodig heb en hoe goed alles moet zijn. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag goede games kunnen spelen. Misschien een beetje battlefield of witcher (ik vind het niet erg om op lage settings te spelen) maar vooral Counter Strike of Minecraft met zware modpacks.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kan net aan €500 uitgeven maar als het echt niet anders kan ben ik bereid om iets meer te betalen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een monitor, muismat, muis en keyboard dus daar hoeven jullie niet aan te denken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nogmaals, ik heb geen idee over wat een computer allemaal nodig heeft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst gewoon spellen spelen op redelijke tot hoge kwaliteit met minstens 50 fps. En voor zware modpacks redelijk wat RAM. (De 4 GB van mijn laptop is blijkbaar niet genoeg.)
Ga je overklokken?
Ik heb geen idee wat overklokken is maar het klinkt ingewikkeld.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop gewoon dat jullie mij op zijn minst een beetje op weg kunnen helpen met het maken van mijn eigen PC. Ook al lukt het misschien niet, toch bedankt.
P.S.
Misschien stel ik soms hele domme vragen maar zoals eerder vermeldt heb ik geen idee hoe al deze hocus pocus werkt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag goede games kunnen spelen. Misschien een beetje battlefield of witcher (ik vind het niet erg om op lage settings te spelen) maar vooral Counter Strike of Minecraft met zware modpacks.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik kan net aan €500 uitgeven maar als het echt niet anders kan ben ik bereid om iets meer te betalen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een monitor, muismat, muis en keyboard dus daar hoeven jullie niet aan te denken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nogmaals, ik heb geen idee over wat een computer allemaal nodig heeft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst gewoon spellen spelen op redelijke tot hoge kwaliteit met minstens 50 fps. En voor zware modpacks redelijk wat RAM. (De 4 GB van mijn laptop is blijkbaar niet genoeg.)
Ga je overklokken?
Ik heb geen idee wat overklokken is maar het klinkt ingewikkeld.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop gewoon dat jullie mij op zijn minst een beetje op weg kunnen helpen met het maken van mijn eigen PC. Ook al lukt het misschien niet, toch bedankt.
P.S.
Misschien stel ik soms hele domme vragen maar zoals eerder vermeldt heb ik geen idee hoe al deze hocus pocus werkt.