Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnyc
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-02 13:08
Beste mensen,

mijn tv is al meer dan 15 jaar oud. Hij doet het nog prima maar ik vind hem nu wel een beetje te klein. Ik kijk graag films en wil daarom een groter tv die ook nog goed geluid heeft. Het probleem is dat in de winkel bijna alles er goed uit ziet en ik niet weet waar ik op moet letten. Ook heb ik de topics hier doorgelezen maar soms gaat alle informatie mijn hoofd te boven.

-Ik zoek een tv van ongeveer 55'.
-Mijn budget is 1500 euro maar zou er graag er minder aan uitgeven.
-Ik kijk graag film en series dus wil mooi beeld en goed geluid.
-Ik heb een box van Ziggo en een Raspberry Pi waarmee ik de films vaak afspeel. Misschien dat er in de toekomst een PS bijkomt maar dat is niet zeker. Qua software heb ik geen voorkeur. Wel wil ik er netflix op hebben omdat die niet via de Pi kan.

Ik heb gelezen dat 4k beter beeld betekent maar omdat ik maar 3-3.5 meter van de tv zit het geen meerwaarde heeft?
Wat word er bedoeld met 1 tuner?
Betekent UltraHD dat het beeldgoed helder is en gaat het vreanderen van beeld soepel of zie je dan de pixels?

Omdat mijn tv dus heel oud is ben ik een ontzettende leek qua tv's.

3d is geen vereiste maar toevallig zijn de tv's die uit pricewatch kwamen 3d (3d zou wel geinig zijn). Ik heb geen voorkeur qua merk, zolang het een goede is.

Pricewatch:
pricewatch: Panasonic Viera TX-55CX750 Zwart
pricewatch: Samsung UE55HU7500L Zwart
pricewatch: LG 55UF850V Zwart
pricewatch: Panasonic Viera TX-55CX700 Zilver
pricewatch: Sony Bravia KD-55X8505C Zwart

Mijn excuses als ik niet genoeg informatie geleverd heb of niet goed uitgelegd heb wat ik zoek.

[ Voor 4% gewijzigd door sunnyc op 15-11-2016 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:14
Check
Keuzehulp TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In winkels ziet alles er goed uit? 8)7 Dus op standje knetter dynamisch met knal kleuren etc vind jij het mooi? Even serieus, je kan in winkels juist niet goed beoordelen. Maar als je dat echt mooi vind zou ik je adviseren niet teveel uit te geven aan een televisie.

Wil je echt mooi beeld en zeg je films? Dan zeg ik Oled, en niks anders. (vroeger was het plasma en niks anders, maar die zijn helaas niet meer leverbaar) Zwart is dan echt zwart en dan wel een platte versie ivm kijkhoeken en het altijd vervormde beeld met die kromme.

Lees recensies van echte "zeurkousen" als het om beeld gaat en maak je keuze.

En als je hem hebt stel hem dan echt goed in, dus niet standje winkel.

NB: goede winkel http://www.plattetv.nl/ Ik werd er echt deskundig geholpen in Breda.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2016 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:54
Pro tip. Je tv pas vervangen als ie kapot is. Niet als ie het nog doet ;-)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

caspervc schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 21:06:
Pro tip. Je tv pas vervangen als ie kapot is. Niet als ie het nog doet ;-)
Oh, dus als mijn kijkafstand een meter meer wordt, mag ik geen grotere tv kopen?

En dan gaat de vorige lekker de roulatie in in huis zoals slapkamer, werkkamer etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:14
Is je budget max 1500,- zit je met ks7000 goed. Heb je een prima 4k tv met hdr. Wil je echt nog beter, dan moet je voor 4k oled gaan. Dan zit je op minimaal 2000,-.

Maar check vooral alle andere soortgelijke topics als deze.

Maar is ook maar net wat je wil. Wil je fhd of wil je 4k? Een goeie 55 inch fhd ben je rond 800,- kwijt.

En kwa geluid zou ik daar niet zo veel na kijken. Wil je goed geluid bij films, moet je dat via externe speakers doen, bijvoorbeeld een 5.1 of 2.1 set of een soundbar oid.
En over advies ben je bij bepaalde gebruikers hier beter af dan in een gemiddelde winkel.
Heb geen ervaring met plattetv, maar afgaande op prijzen, zit die behoorlijk hoger dan de rest.

[ Voor 73% gewijzigd door DeBaroN op 15-11-2016 23:40 ]

Pagina: 1