Graag ontvang ik jullie hulp of verwijzing naar informatie om het onderstaande op te lossen.
Mijn vraag
- Kan ik een geïsoleerde netwerkomgeving opzetten voor een (Synology) NAS? Zodat deze wel bereikbaar is via het internet, maar geen mogelijkheid/deur geeft naar het interne netwerk. Is dit een gekke gedachten? Zo niet, hoe realiseer ik dit?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Synology achter Ziggo modem en Netgear AP/Router
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Mijn huidige NAS (DS114) draait naar tevredenheid binnen mijn thuisnetwerk.
- Heb eerder de Synology Photo Station extern toegankelijk gemaakt, door het forwarden van port 80 op de router.
- Omdat ik ook documenten op de NAS heb staan (wel in encrypted volumes, maar toch) die ik wil afschermen en twijfelde over de beveiliging heb ik het forwarden stopgezet.
Mijn gedachten
- Huidige Synology vervangen door een 2-bay, en deze enkel voor privé bestanden binnen het thuisnetwerk te houden;
- Vervolgens de huidige Synology als cloud en photo schijf te gebruiken, binnen een geïsoleerd deel van het netwerk.
Ben niet onhandig, maar ben vooral benieuwd naar jullie ideeën en suggesties!
Dank, Co
Mijn vraag
- Kan ik een geïsoleerde netwerkomgeving opzetten voor een (Synology) NAS? Zodat deze wel bereikbaar is via het internet, maar geen mogelijkheid/deur geeft naar het interne netwerk. Is dit een gekke gedachten? Zo niet, hoe realiseer ik dit?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Synology achter Ziggo modem en Netgear AP/Router
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Mijn huidige NAS (DS114) draait naar tevredenheid binnen mijn thuisnetwerk.
- Heb eerder de Synology Photo Station extern toegankelijk gemaakt, door het forwarden van port 80 op de router.
- Omdat ik ook documenten op de NAS heb staan (wel in encrypted volumes, maar toch) die ik wil afschermen en twijfelde over de beveiliging heb ik het forwarden stopgezet.
Mijn gedachten
- Huidige Synology vervangen door een 2-bay, en deze enkel voor privé bestanden binnen het thuisnetwerk te houden;
- Vervolgens de huidige Synology als cloud en photo schijf te gebruiken, binnen een geïsoleerd deel van het netwerk.
Ben niet onhandig, maar ben vooral benieuwd naar jullie ideeën en suggesties!
Dank, Co