Ha Tweakers, ik zoek jullie expertise in een zoektocht naar een nieuwe laptop. Hoop dat jullie me hierin kunnen helpen 
Wat ga je met je laptop doen?
Gamen: Civilization en Blizzard games (WoW, Starcraft, etc.)
Werken: Simulaties/statistiek (R) en standaard spreadsheet-achtige dingen.
OS: Windows 10, Ubuntu (liefst dual-boot, maar ik kan er mee leven als ik Ubuntu als een VM moet draaien)
Wat is je budget?
1250 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Vooral binnen mijn eigen huis van de bank/eettafel naar de studeerkamer, in uitzonderlijke gevallen ook naar vrienden en familie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Liefst een degelijk/stabiel merk
- SSD met 500 GB
- 16 GB RAM
- USB3
- Sterke processor voor de simulaties
- GPU moet 2 externe 2560x1440 monitors tegelijk kunnen aansturen, liefst terwijl het laptop scherm ook nog functioneel blijft.
> Indien er niet 2 HDMI of DP porten op de laptop zitten, kan iemand mij adviseren hoe ik dat het beste kan oplossen? Ik las dat hier USB3 dongels voor zijn, maar zitten hier pro's en con's aan?
- Een PC zou beter bij mijn wensen passen, echter hecht ik er waarde aan als ik met de laptop op schoot bij mijn vriendin op de bank kan zitten.
Zelf kwam ik uit op deze laptop https://tweakers.net/pric...700-17isk-80q000aamh.html. Echter ben ik wat huiverig na de recente spyware/malware software van Lenovo. Ik hoor graag jullie ervaringen!
Hartelijk dank alvast!
Wat ga je met je laptop doen?
Gamen: Civilization en Blizzard games (WoW, Starcraft, etc.)
Werken: Simulaties/statistiek (R) en standaard spreadsheet-achtige dingen.
OS: Windows 10, Ubuntu (liefst dual-boot, maar ik kan er mee leven als ik Ubuntu als een VM moet draaien)
Wat is je budget?
1250 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Vooral binnen mijn eigen huis van de bank/eettafel naar de studeerkamer, in uitzonderlijke gevallen ook naar vrienden en familie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- Liefst een degelijk/stabiel merk
- SSD met 500 GB
- 16 GB RAM
- USB3
- Sterke processor voor de simulaties
- GPU moet 2 externe 2560x1440 monitors tegelijk kunnen aansturen, liefst terwijl het laptop scherm ook nog functioneel blijft.
> Indien er niet 2 HDMI of DP porten op de laptop zitten, kan iemand mij adviseren hoe ik dat het beste kan oplossen? Ik las dat hier USB3 dongels voor zijn, maar zitten hier pro's en con's aan?
- Een PC zou beter bij mijn wensen passen, echter hecht ik er waarde aan als ik met de laptop op schoot bij mijn vriendin op de bank kan zitten.
Zelf kwam ik uit op deze laptop https://tweakers.net/pric...700-17isk-80q000aamh.html. Echter ben ik wat huiverig na de recente spyware/malware software van Lenovo. Ik hoor graag jullie ervaringen!
Hartelijk dank alvast!