Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
Let op: in dit topic mag niet gelinkt worden naar .apk uit onofficiele bronnen en mag er niet gelinkt worden naar patches.

Dit jaar was aangekondigd dat Whatsapp op het BlackBerry 10 platform ging stoppen per 31 december 2016, maar vandaag hebben ze naar buiten gebracht dat Whatsapp wordt ondersteunt tot 30 juni 2017. Dit heeft mij niet weerhouden om de Android versie van Whatsapp te testen op BlackBerry 10. De app kan via de website van Whatsapp worden gedownload:
https://www.whatsapp.com/android/

Whatsapp vraagt netjes om je 06 nummer en vervolgens ontvang je een code per sms die je in moet vullen in Whatsapp. Daarna kreeg ik de melding "Looking for backups" en als volgt kwam er een foutmelding van Google Play Services naar voren, hier moet niet op OK worden gedrukt, maar je moet naast de pop up melding klikken.

Nu kan je gebruik maken van Whatsapp, de meldingen van Whatsapp komen netjes in de BlackBerry Hub, soms wel een beetje laat, maar hier had ik ook al last van met de BlackBerry 10 app. Ik heb ook Video bellen en Voice bellen werkend getest.

Het ontvangen van afbeeldingen, spraakberichten etc werkt allemaal perfect, maar om afbeeldingen te kunnen verzenden moet je nog een BlackBerry app uit de BlackBerry store installeren:
https://appworld.blackber...5/?lang=en&countrycode=NL

Nog een filmpje van Whatsapp op BlackBerry 10:

[ Voor 4% gewijzigd door pineapple23 op 15-11-2016 17:34 ]

Verwijderd

pineapple23 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:55:
Nu kan je gebruik maken van Whatsapp, de meldingen van Whatsapp komen netjes in de BlackBerry Hub,
Hier ook de Android versie geïnstalleerd en de meldingen komen wel in de Hub maar als ik er op tik wordt het bericht niet geopend, dit is met alle Android meldingen in de Hub, iemand een oplossing?

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:42:
[...]

Hier ook de Android versie geïnstalleerd en de meldingen komen wel in de Hub maar als ik er op tik wordt het bericht niet geopend, dit is met alle Android meldingen in de Hub, iemand een oplossing?
Zie jij ze niet zoals in het youtube filmpje op 1:30?
Telefoon al een keer herstart?

Verwijderd

pineapple23 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 14:35:
[...]
Zie jij ze niet zoals in het youtube filmpje op 1:30?
Telefoon al een keer herstart?
Jawel, ik zie het ook zo maar het gaat erom dat als ik er op tik dat er dan niets gebeurd, WA wordt dus niet geopend en dat is bij de WA versie van BB wel zo en ook logisch anders heeft de Hub geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
ik gebruik Whatsapp voor Android nog niet, maar wel Telegram. In de Hub zie ik dat er een telegram bericht binnenkomt, en als ik er op kik in de hub ga ik netjes naar het bericht in Telegram.Dus zou gewoon moeten werken. Is dit een soort setting misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oortjes
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 16:33
Als ik een Whatsapp bericht krijg wordt dit in de hub getoond als een melding. Als ik er op de melding in de Hhub klik word bij mij Whatsapp gewoon geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjanmoes schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:24:
Als ik een Whatsapp bericht krijg wordt dit in de hub getoond als een melding. Als ik er op de melding in de Hhub klik word bij mij Whatsapp gewoon geopend.
Ok dan is er bij mij (Z30) wat anders aan de hand.
Pagina: 1