Beste soundsysteem icm LG 60UH615V , soundbar 5.1 bose ect

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NacerDeen
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een surround systeem ik vermoed 5.1 waardoor ik heerlijk films kan kijken met mijn vrouw en zelf lekker xbox one en ps4 pro kan spelen .

Wat is je budget?
het bedrag is ongeveer tot 250-300 euro ik zelf kies toch liever voor een 2e hands dit simpel weg omdat niet alles nieuw kan gekocht worden dit ivm het totale budget voor ons 1e huisje en omdat ik denk dat ik voor 250 2e hands een beter set heb dan voor 250 nieuw

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
hij is voor de LG 60UH615V Zilver, Zwart icm een ps4 pro en een xbox one , dus gamen en films

Wat heb je zelf al gevonden?
ik zelf zit te denken aan een bose 123 2e gen maar ik ben zo lang uit de sector geweest dat toen destijds ik het 1 van de beste vond maar inmiddels geen flauw idee heb welke nou beter is en laat staan wat de beste buy is voor het aangegeven bedrag van 250-300 euro.

Graag serieuze reacties die relevant zijn en het liefst van mensen met ervaring ik zal elke dag na mijn werk eventjes te lezen reageren dit simpel weg omdat mijn baas het niet op prijs stelt als ik bezig ben met mijn eigen dingetjes en niet die van de baas 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 16:50
Het budget is behoorlijk karig, hier koop je eigenlijk geen (fatsoenlijk) 5.1 systeem voor.
Je zult alleen wat alles-in-één systemen tegenkomen.

Je zou haast zeggen om een Logitech z-5500 te kopen 2e hands (heb ik zelf ook).
Deze kun je optisch aansluiten aan je TV.
Vervolgens heb je (indien je tv optisch 5.1 uit heeft, heeft mijn LG tv wel) zowel met je PS4, Xbox, en TV kijken 5.1 geluid verkrijgen. Voor zo'n 150 euro koop je een Z-5500 en deze heeft naar mijn inziens behoorlijk wat geluid voor dat geld.

Wat je normaal gesproken wilt is een 5.1/7/.1 versterker.
Deze functioneert als een centraal middelpunt van je gehele installatie.
Alle randapparatuur zoals PS4 en Xbox etc. sluit je via hdmi aan op je versterker.
Vervolgens sluit je de TV op de HDMI ARC aan van de versterker (en tv) zodat het geluid van en naar de versterker via de HDMI ARC poort loopt. Je smart TV apps hebben dan ook geluid over de versterker.

ARC: Audio Return Channel

Echter een beetje versterker begint pas bij zo'n € 300,00 en dan komen de speakers er nog bij.

In jou situatie is er eigenlijk maar één advies, sparen ;-)
Daarnaast is geluid iets persoonlijks en kun je het beste eerst luisteren dan kopen op basis van specs.

Toch een voorbeeldje voor een Budget systeem, welke toch bang-for-buck is:

Voorbeeld versterker: pricewatch: Denon AVR-X1200W
budget speaker set: product: Teufel Consono 35 Mk3

[ Voor 16% gewijzigd door NL_Scratch op 15-11-2016 16:03 ]