Welke videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• GraafmansT
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik zoek een?
Begin juni een desktop in elkaar gezet, destijds zonder videokaart omdat ik wilde wachten tot de RX480 uitkwam. Omdat ik toen een adapter had gekocht voor mijn tweede monitor en dat dat vrij soepel liep allemaal tot op heden nog geen videokaart gekocht. Ik wil nou toch een videokaart erbij gooien om met name de prestaties te verbeteren, en wat licht te gamen. Is de RX480 de beste keuze of kan ik inmiddels beter gaan voor een GTX 1060? Of wellicht nog iets anders?

Wat is je budget?
€250-€400

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifieke merkvoorkeuren. Destijds was de keuze dus eigenlijk gevallen op de RX480 waar ik op wilde wachten. Maar inmiddels zijn er wellicht betere alternatieven.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Intel Core i5-6600 Boxed
Asus B150 Pro Gaming/Aura
NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood
Scythe Kotetsu
Corsair Vengeance 2x8GB RAM
Cooler Master GM G450M
Samsung 850 EVO 500GB
2x Dell U2415 (wellicht nog een keer uitbreiden naar 3)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welke resolutie moet/wil je aansturen? Wat wil je ermee gaan doen (gamen / CAD / 2D Windows)?

Op basis van je startpost zie ik geen enkele motivatie om een RX480 of vergelijkbaars te kopen; een goede (passief gekoelde) GPU van 100 Euro zal vergelijkbare prestaties/kleuren geven als je echt niet gaan gamen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• GraafmansT
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-11-2021
Dankjewel voor je reactie.

Schermen zijn beide 1920x1200; dus moet nu 3840x1200 aansturen.

Ik game voornamelijk op mijn ps4, er zijn wel wat spellen die ik op mijn pc wil spelen maar dat zijn niet de headliners. Ik stoor me het meeste aan het feit dat beide monitoren niet hetzelfde kleurprofiel hebben terwijl ze wel zo zijn ingesteld. Dat komt volgens mij door de adapter die ertussen zit voor de tweede monitor. PC gebruik ik met name voor mijn studie, ik moet wel af en toe (wat onbekendere) simulatiesoftware kunnen runnen, maar die trekt met name aan de cpu, niet aan de gpu natuurlijk.

Wat betreft een RX480 of vergelijkbaars, ik heb zoiets; als ik dan toch een videokaart koop, dan maar gelijk iets wat een klein beetje degelijk is.

Verwijderd

Voor wat licht gamen heb je genoeg aan een RX 460.