Hulp op afstand webpagina

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-09 14:51
Ik ben op zoek naar een programma wat wij hier op de afdeling ict kunnen draaien om een webpagina aan te maken zodat gebruikers die bij ons producten bestellen en hulp op afstand nodig hebben met de installatie van software daarheen kunnen gaan en dat wij met een soort van teamviewer idee ze dan kunnen helpen.

Het is dus belangrijk dat de klant niets hoeft te installeren en gewoon naar die site gaat voor hulp en die dan direct krijgt. Dus geen ticket aanmaken.

Ik heb al naar teamviewer gekeken maar dan moeten de gebruiker alsnog een teamviewer geinstalleerd hebben en ook dameware heeft niet de juiste mogelijkheid.

Het probleem met teamviewer is namelijk dat wij een licentie hebben voor versie 11 en de klant moet dan ook versie 11 gebruiken anders kunnen wij ze niet helpen.

Voor dameware moeten we alsnog een IP hebben en het programma geinstalleerd hebben.

Bestaat zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Teamviewer is backwards compatible met eerdere versies TV. Daarnaast kun je de exe ook gewoon laten runnen voor eenmalig gebruik (installatie is in dat geval niet nodig). Bovendien heb je, omdat je een licentie hebt (waarschijnlijk) ook de mogelijkheid om op die pagina een 'branded' versie (met eigen disclaimer) aan te beiden.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Remote Spark? ThinVNC? WebEx?

Er zijn zat mogelijkheden maar ik mis een beetje eigen inzet alsmede budget en ik mag toch aannemen dat "de afdeling ICT" hier echt wel ideeen over heeft die vallen binnen het kennisgebied van de medewerkers alsmede de doelgroep?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-10 22:26
Bomgar? Wordt hier op het werk gebruikt voor remote support, klant krijgt een code, gaat hiermee naar de website, en start/download ter plekke de client

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-10 22:26
Kijk even naar Teamviewer QuickSupport. Pak dan daarvan versie 11 en bied die aan ter download. Dit is een standalone executable die dus niet geïnstalleerd hoeft te worden. Daarnaast is je licentie ook nog backwards compatible. Zit hier regelmatig met mijn 10 licentie te verbinden met oudere host versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

ShitHappens schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:37:
Kijk even naar Teamviewer QuickSupport. Pak dan daarvan versie 11 en bied die aan ter download. Dit is een standalone executable die dus niet geïnstalleerd hoeft te worden. Daarnaast is je licentie ook nog backwards compatible. Zit hier regelmatig met mijn 10 licentie te verbinden met oudere host versies.
Komt erbij dat teamviewer met centrale server werkt en dus in meeste gevallen gewoon lekker werkt achter meeste routertjes en firewalls. ( aan beide kanten )

Anders is het vaak gedoe met portforwarding en andere toestanden.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
EelcoB schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:34:
Bomgar? Wordt hier op het werk gebruikt voor remote support, klant krijgt een code, gaat hiermee naar de website, en start/download ter plekke de client
Helemaal mee eens, Ik ben zelf sinds kort aan het werk met Bomgar, en dit is wat TV had moeten zijn als het gaat om quick support.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Wij gebruiken screenconnect, is volledig gericht op remote support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-09 14:51
Ik heb nu Bomgar geprobeerd, Eens kijken wat hun voor ons kunnen betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Al eens naar Zoho gekeken? https://meeting.zoho.com/login/join.jsp?src=alias

Ook simpel vanaf een webpagina, de client moet wel even het tooltje downloaden. Je kijkt zelf via de browser mee. Nadeel t.o.v. teamviewer is kopieren/bestanden slepen etc wil niet, maar werkt verder prima + = gratis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:25
TeamViewer QuickSupport gebruiken wij hiervoor. Wel een aangepaste module zodat ons bedrijfslogo erboven staat en het wachtwoord telkens gelijk is.

Als je dat dan op http://helpdesk.bedrijfsnaam.nl ofzo zet dan kunnen gebruikers er snel bij. Ze hoeven alleen de .exe te downloaden en uit te voeren. Ik vind TeamViewer hier prima voor, de gebruikers snappen dat ze de ID moeten doorgeven en dat wij dan kunnen meekijken. Voordeel van TeamViewer is dat je ook bestanden kunt overzetten van/naar de remote computer! Wil ook wel eens handig zijn.

Werkt inderdaad ook eigenlijk altijd, ongeacht wat voor firewall e.d. er tussen zit.

[ Voor 24% gewijzigd door ThinkPad op 23-11-2016 09:29 ]

Pagina: 1