Toon posts:

hardnekkig CDROM probleem (met CDFS.VXD?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Blauw scherm of reboot, 9 van de 10 keer dat ik een CDROM probeer te lezen.
Ik kan er geen duidelijk systeem in ontdekken.

Het blauwe scherm meldt meestal iets in de trant van:
Exeption error 0E
0028:C170C6B0 VxD CDFS(01) 000003E0
called from 0028:C15F54A8 VxD CDFS(04) 00000078

Probleem is begonnen met de upgrade van win95 naar 98 (niet SE).
Onder DOS is er geen enkele probleem.

systeem:
Abit BH6 rev 1
Celeron 700@874
128MB PC133
HD WD 14GB IDE
CDROM Creative 24speed IDE
ZIP drive 100MB IDE intern
Gforce2GTS AGP
SB 128 PCI
NIC 10mbps PCI

Ik heb zo ongeveer alles geprobeerd wat je kan verzinnen. Natuurlijk teruggeklokt naar 700, 2 andere CDROM drives geprobeerd, zipdrive afgekoppeld, udma en pio disabled, CDROM als slave aan prim. HD (normaal master op sec. ide), bios upgrade, alle win98 patches geinstalleerd (systeemupdate-properties klaagt nergens meer over), win gestart met rom exclude en dergelijke, CDFS.VXD van win 95 geprobeerd, regclean gedraaid, alle startup apps disabled, eindeloze speurtochten in MS knowledgebase en op de rest van t net naar info over vergelijkbare problemen, en specifiek naar info over probelemen met CDFS.VXD. en meer van dat soort dingen.
Ik blijk het probleem wel erger te kunnen maken, maar ik kan het niet oplossen ;(

Ben op zoek geweest naar 98SE upgrade (ik kan om een of andere reden niet terug naar 95), maar dat wordt kennelijk niet meer geleverd.

Operation Flashpoint installeren en 1 keer spelen ging nog net, na 6 keer proberen. Op het moment draai ik in 16bit HD access mode met de dos driver en smartdrv actief (en in autoexec.bat laat ik een dir cdromdrive: doen..) om OFP te kunnen spelen. bij booten nog 2x blauw scherm gehad maar hij doet t nog en ik durf nu niet meer opnieuw te starten :)

Mocht iemand helemaal tot hier hebben gelezen en bekend zijn met problemen met CDFS.VXD, of anderzins vergelijkbare problemen met CDROM drives, dan hoor ik graag de ervaringen.

Verwijderd

Topicstarter
aanvulling:
voeding vervangen, van 230W naar 300W

Verwijderd

heb je toevallig audio mp3 producer geinstaleerd staan die vervangt namelijk ook je cdfs.vxd daar kwam ik toevallig achter na de zelfde problemen zowel onder 98 en 2000
kijk naar de datum van cdfs.vxd en zet hem dan terug van de instalatie cdrom
gr

jakob
(8>

Verwijderd

Topicstarter
dank voor je reactie. ik heb je suggestie opgevolgd, helaas zonder resultaat.
(16 bit mode HD access blijkt ook niet uit te maken, was gewoon toeval dat ik ff wel bij mn cdrom kon..)