Verzekering vraag. Videocamera

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Iemand hier met de nodige kennis van verzekeringen en dergelijke? Of wellicht een connectie met kennis van zaken? Mijn camera heeft een vlekje/streepje/dingetje op de sensor. Het ziet eruit als roze pixels (2 kleine streepjes naast elkaar) Black Balance etc heeft geen zin het gaat er niet van weg en de camera heeft geen speciale pixel cleaning functies of iets dergelijks. Ik kwam erachter nadat de cam een valpartij heeft gehad maar het bleek al langer in beeld te zitten.

Ik kan bv, als ik zoek, de streepjes terugvinden in beelden van december 2015.

Nu heb ik de cam bij een bedrijf gebracht voor een schade rapport en in eerste instantie had ik gezegd dat ik dacht dat de pixels deel waren van de valschade omdat ik het na de valpartij zag, na zoiets als een val goed zoeken naar dingen natuurlijk.

Het bedrijf zei echter dat zoiets niet aangebracht kan worden bij de verzekering omdat zoiets "normaal" is na 2,5 jaar dienst. dwz het is normaal dat als dingen volgens hun niet als schade te verklaren zijn dat het dus een natuurlijke slijtage is van de camera. Het meest concrete dat ik van hen te horen krijg is dat er iets zichtbaar is op de sensor, achter het dekglas dat op de sensor ligt en dat er geen schade aan de sensor of sensorunit in z'n geheel te zien is. Kortom; "misschien zit er iets tussen sensor en dekglas in, misschien maar het komt niet door de val".

Hoe dan ook merken ze alleen de kappotte microfoon houder op als valschade. De kleine barst in camera body op de hoek waar het ding op viel vonden ze ook geen valschade, ook niet als dat pas na de val in de behuizing zat. Want ze zien het niet als valschade...

Nou vind ik het niet eens zo erg dat ze iets op de sensor niet als valschade willen aanmerken maar ze willen het helemaal niet als iets aanmerken en vinden het normaal dat een camera een probleem ontwikkelt en willen het daarbij laten. Dus of ik de 2K aan sensorvervanging dan maar even zelf betaal want dat de camera een handicap heeft nu, dat beaamen ze wel natuulijk.

Ik weet nu even niet wat ik hiermee aan moet. Mijn verzekering gaat niks doen zonder rapport (logisch) en zelf een nieuwe sensor betalen is redelijk economisch totalloss gok ik. Ik ga er vanuit dat een "ding" dat op de sensor ontstaat of groeit niet normaal is maar ja. Wat nu? Ideeën?

And it goes BRAAAAAPP!

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een videocamera zou bij normaal gebruik langer moeten meegaan dan 2.5 jaar. Nu zegt de expert dus al dat er geen valschade is of niet "bewezen" kan worden. Klinkt dus meer als een zaak voor de verkoper/fabrikant om hier nu iets mee te doen.

Oftewel; heb je verkopen en/of fabrikant al gevraagd waarom er random roze pixels zijn ontstaan op een camera van anderhalf jaar oud (december 2015)?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:42:
Een videocamera zou bij normaal gebruik langer moeten meegaan dan 2.5 jaar. Nu zegt de expert dus al dat er geen valschade is of niet "bewezen" kan worden. Klinkt dus meer als een zaak voor de verkoper/fabrikant om hier nu iets mee te doen.

Oftewel; heb je verkopen en/of fabrikant al gevraagd waarom er random roze pixels zijn ontstaan op een camera van anderhalf jaar oud (december 2015)?
Nee nog niet ik probeer wat dat betreft zoveel mogelijk uit het bedrijf in kwestie te halen zonder gelijk door te gaan naar het volgende. Ik ben wat dat betreft ook oprecht "flabbergasted" dat ik weinig helpende reactie van het bedrijf krijg. Ze willen zelf bv niet naar de fabrikant gaan met een vraag of iets dergelijks waar ik wat aan heb. Ik proef in de toon van de reactie emails eerder dat ze mij lastig vinden ofzo want de afwijzende weigerige teksten en niet in gaan op de vraag waar men mij mee kan "helpen" doet vermoeden dat ze mij wat lastig vinden. Of dat echt zo is zal blijken maar ik moet nu eerst eens rustig opties bekijken/bedenken voordat ik emotioneel reageer bijvoorbeeld.

And it goes BRAAAAAPP!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ROFLASTC schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:50:
[...]
Of dat echt zo is zal blijken maar ik moet nu eerst eens rustig opties bekijken/bedenken voordat ik emotioneel reageer bijvoorbeeld.
Klinkt klinisch maar leg het probleem bij de fabrikant. Sterker nog; en mogelijk wil je dat nog aanvullen in je startpost, is er misschien een hele kleine batch geweest met een bepaald probleem waardoor die pixels "verkleuren". Niet geschoten is altijd mis.

En als je een rechtsbijstandverzekering hebt, zou je daar ook even kunnen vragen of ze iets kunnen doen hierin. Een dergelijk traject is voor een verzekeraar vaak goedkoper/sneller dan als jij de camera zou claimen op je inboedel.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ander vraagje bij wat voor verzekering wil je de claim leggen? Wat voor bedrijf doet het schaderapport?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:03:
[...]

Klinkt klinisch maar leg het probleem bij de fabrikant. Sterker nog; en mogelijk wil je dat nog aanvullen in je startpost, is er misschien een hele kleine batch geweest met een bepaald probleem waardoor die pixels "verkleuren". Niet geschoten is altijd mis.

En als je een rechtsbijstandverzekering hebt, zou je daar ook even kunnen vragen of ze iets kunnen doen hierin. Een dergelijk traject is voor een verzekeraar vaak goedkoper/sneller dan als jij de camera zou claimen op je inboedel.
Ok dan zal ik de fabrikant eens contacten maar ik ben dusdanig 'groen" in dit dat ik niet zo goed kan overzien of het genoeg is om te bellen en te vragen of dat ik het via rechtsbijstand moet doen. Geen zin om mijn verhaal te torpederen zeg maar en aangezien ik niet had verwacht geen uitgebreid schaderapport te krijgen van het bedrijf dat ik ea liet bekijken weet ik ook niet wat ik nu kan verwachten als ik de fabrikant bel.

*scared little kitty :P
Frogmen schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:15:
Ander vraagje bij wat voor verzekering wil je de claim leggen? Wat voor bedrijf doet het schaderapport?
cameraverzekeraar. Die willen ea op papier wat ik dus niet volledig krijg. Bedrijf is de plek waar ik de cam had gekocht, een vrij grote camera boer in professionele gear met oa Fujinon lenzen van 30K en cameras van vergelijkbare waarde.

[ Voor 17% gewijzigd door ROFLASTC op 15-11-2016 12:18 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Laat me raden je hebt de verzekering aangeschaft bij aankoop van de camera?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• RichardS1
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-04 13:45
Bewijslast van de schadeoorzaak ligt altijd bij de verzekerde. Als een schaderapport aangeeft dat het niet om valschade gaat maar er waarschijnlijk "iets tussen zit/normaal gebruik" is het geen verzekeringskwestie zoals eerder aangegeven. Al staat er in het rapport dat het "mogelijk" valschade zal zijn ben je ook nog afhankelijk van de coulantheid van de verzekeraar aangezien het alsnog niet aangetoond kan worden. Daarnaast is het vaak bij een inboedelverzekering ook zo dat de plaats waar de val heeft plaatsgevonden ook belangrijk is voor beoordeling.

Zoals MAX3400 aangeeft lijkt het mij verstandig dit met de fabrikant op te pakken en mocht er niet meegewerkt worden inderdaad een poging doen bij je rechtsbijstandverzekering als je deze in het bezit hebt.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Frogmen schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:20:
Laat me raden je hebt de verzekering aangeschaft bij aankoop van de camera?
Mn verzekering is DVS. Daar heb ik mijn spullen aangemeld toen ik meer profi camerawerk ging doen. Kleine 20K aan gear daar "ingeschreven' wat ik bij allerlei bedrijven heb gekocht.

And it goes BRAAAAAPP!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:44

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

DVS? Je bedoelt neem ik aan DSV (ook wel bekend als apparatuurverzekering.nl)?

Check in elk geval even je polis om te zien wat die zegt over het dekken van productfouten (want het lijkt er dus op dat dit een productfout is en geen schade).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Topicstarter
Orion84 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:28:
DVS? Je bedoelt neem ik aan DSV (ook wel bekend als apparatuurverzekering.nl)?

Check in elk geval even je polis om te zien wat die zegt over het dekken van productfouten (want het lijkt er dus op dat dit een productfout is en geen schade).
He lol , sorry DSV ja.

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1