Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stille, maar performante 1440p gaming systeem (~€1400)

Pagina: 1
Acties:

• varzgul
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-11 22:17
Hallo,
Enkele dagen geleden plaatste ik al een topic voor een nieuw systeem. Inmiddels is mijn voorkeur anders geworden en leg ik nu meer de nadruk op stilte en compactheid van de pc, welke gepaard moet gaan met uitstekende performance (+60FPS) voor de nieuwste games op 1440p. Daarbij blijft programmeerwerk, design en editing ook tot de eisen behoren.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, voornamelijk BF1, op 1440p in Ultra (AA om het even). Daarnaast programmeerwerk en af en toe wat editing.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij 1400 euro, inclusief assemblagekosten (€75)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een niet-overklokbare I7 en bijpassend moederbord. 500GB SSD, omdat ik hier 2-3 grote games op kwijt wil kunnen. Mogelijkheid tot upgrade naar M2 SSD in de toekomst. 16 GB RAM, hierbij gekozen voor 3000 kitje, daar waar de 2133 maar €5 prijsverschil gaf en ik denk (not sure) dat als ik ooit een moederbord upgrade wil doen, ik dus het beste deze set voor dat relatief kleine prijsverschil kan kiezen, tenzij dit per definitie op voorhand nu al compatibiliteitsproblemen gaat opleveren. Graag hierover advies. Een kleine, compacte, maar betrouwbare en stille CPU-koeler. Een 1070 tenminste +60 FPS op 1440p en een stille behuizing.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel, NVIDIA, voor de rest is keuze gebaseerd op beschikbaarheid bij webwinkel. Alles komt uit 1 zaak (ik laat het hier ook assembleren).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Performance, maar ook stilte. Ik game zonder headset en hoor mijn huidige PC behoorlijk loeien. De case komt op mijn bureau te staan, dus moet niet te groot te zijn, maar het hoeft ook geen mini-ATX te worden. De gekozen case lijkt me daarom prima.

Ga je overklokken?
Was ik wel van plan, maar ik weet niet of ik hier veel baat bij ga hebben. Keuze staat nu op 'nee'.

Wat verwacht je van ons?[i]
Bevestiging. Zijn de gekozen onderdelen in verhouding met elkaar en met mijn wensen? Het hoeft niet goedkoper, maar het moet beslist niet duurder zijn. Is mijn afweging voor het geheugen een slimme of kan ik toch beter voor 2133MHz gaan? Ik hoor graag ervaringen met bepaalde productkeuzes. Kan ik fastbooten met het gekozen moederbord? Is er een andere betrouwbare, 'kleinere' keuze voor voeding?
Alles wat je te binnen schiet, zet het neer :)!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 319,90€ 319,90
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 85,50€ 85,50
1Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming€ 468,-€ 468,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,99€ 49,99
1Fractal Design Define C€ 86,90€ 86,90
1be quiet! Pure Rock Slim€ 23,95€ 23,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 96,50€ 96,50
1Corsair RM550x€ 95,-€ 95,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 121,50€ 121,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.347,24

Verwijderd

2133 MHz is de meest logische keuze op een B150 bord omdat het gewoonweg nooit sneller gaat lopen op die chipset. 3000 MHz werkt zelfs niet op het Gigabyte bord dat in je lijstje staat. Dat bord gaat niet verder dan een aantal 2400 MHz modules.

De RM550x is een hele goede keuze maar redelijk zwaar voor een systeem dat hooguit 250w verbruikt. Lichtere betrouwbare opties zijn pricewatch: Corsair Vengeance 400W, pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W en pricewatch: Enermax Revolution X't II 450W.

• Boerhof
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-11 10:03
Qua RAM sluit ik me aan bij ACB. Voor de rest prima systeem. Mooie kast ook, had ik nog niet eerder gezien.

Die 75 euro assemblage zou ik echter achterwege laten en gewoon zelf proberen je systeem te bouwen. Is echt niet moeilijk en hartstikke leuk om te doen. Kun je weer 2 tripple A games van kopen.