Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:37
Mijn vraag

Voor automatisch doorschakel systeem probeer ik in mijn telefoon een contact aan te maken die met een hidden number (#31#) in belt en codes door stuurt. De codes heb ik gescheiden met komma. De dailer gaat echter niet verder, maar stopt bij de eerste (punt)komma.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Samsung Galaxy S5 (android 6.0.1) en Huawei Y540 (android 4.4.2)
werkt wel op een apple telefoon (van een collega)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik enkel pauzes of waits in het nummer zet dan werkt het zoals verwacht, en als ik enkel #31# gebruik werkt het ook, maar bij de combinatie wordt alles na de eerste komma afgekapt

Voorbeeld:
#31#06<nummer> -> ik bel mezelf met onbekend nummer.
06<nummer>,1234 -> ik bel mezelf en hoor enkele seconden na opnemem 4 piepjes.
#31#<nummer>,1234 -> ik bel mezelf en daar blijft het bij.
Het maakt hierbij niet uit of ik van toestel A naar B bel, of andersom.

Ik weet niet of dit een bug is in de dialer van Android of dat andere software de zaak verstoord. Ik heb iets gelezen over google voice, maar dit staat (bij mijn weten) op beide telefoons nu uit.

edit: Het volgende heb ik nog meer kunnen vinden
Als er een # halverwege staat (dus na het bellen) dan hoor ik deze netjes door komen. Als ik een pause (,) zet achter de initiele #31# dan wordt er verder geen verbinding opgezet.
Het probleem lijkt zich dus te bevinden in hoe Android omgaat met de code om nummer weergave te onderdrukken.
Als ik via de telefoon algeheel nummer onderdrukking gebruik werkt het allemaal wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Aragnut op 15-11-2016 14:36 . Reden: meer informatie ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Probeer eens een p i.p.v. een ,

[ Voor 18% gewijzigd door pjlgt op 15-11-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
pjlgt schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:46:
Probeer eens een p i.p.v. een ,
Ik bewerk het nummer vanuit de contacten. Het toetsenbord daar geeft me niet de mogelijkheid om een 'p' of 'w' in te vullen. Ook als ik probeer om een 'p' te plakken via copy/paste verschijnt er geen 'p'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Aanpassen vanaf een pc een optie? Contacten kun je ook aanpassen in je (g)mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
Via contacten aanpassen op de PC inderdaad een 'p' kunnen plaatsen. Deze wordt echter compleet genegeerd door de telefoon (dus 06<nummer>p1234 belt de telefoon en doet verder niets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Heb je al een andere dialer geprobeerd te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
Zojuist getest met 2 verschillende (drupe en true phone dialer) maar beide openen uiteindelijk dezelfde bel functie en geven hierin hetzelfde resultaat.
Pagina: 1