De beste internetprovider voor mijn eisen en wensen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 18:01
Ik vraag mij even af wat momenteel een goede internetprovider is qua prijs en kwaliteit.
Ik was van plan internet bij KPN aan te vragen maar dit kost momenteel 35 euro per maand (voor 20 Mbit/sec en alleen internet). Nu zag ik dat Vodafone internet aanbiedt voor 24 euro in de maand (20 Mbit/sec en alleen internet).

De eisen en wensen die ik heb zijn als volgt:
- Minimaal 20 Mbit/sec
- Alleen internet (tv en bellen heb ik niet nodig)
- Draadloos internet moet mogelijk zijn binnen de woning.
- Budget: zo'n 30 euro in de maand (het liefst wat goedkoper).
- Ik woon in Noord-Twente.

Is Vodafone 20Mbit/sec voor 25 euro dan een goede optie? Ik weet uiteraard dat er online allerlei overzichten en ranglijstjes te vinden zijn van internetabonnementen maar hier word ik niet echt wijzer van. Dus vandaar vraag ik het hier. Ik ben benieuwd wat jullie hier op Tweakers zouden adviseren.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

20MB/s is een 160Mbit abonnement en nergens te krijgen; ik denk dat je sowieso even je hoofd- en kleine letters op orde moet krijgen.

Draadloos internet is bij bijna alle providers mogelijk; je specificeert niet over welke ruimte (oppervlak & inhoud) het gaat en of je daar zelf extra apparatuur voor wil inzetten.

En voor sommigen vergelijkingen is het handig dat we iets meer zouden weten over waar je woont en welke aanbieders bij jou in de buurt zitten. Op basis van de startpost ga ik uit van een DSL-verbinding dus dan wordt het interessanter om te weten of je alleen ADSL hebt kunnen vinden of dat er ook VDSL mogelijk is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor aansluitingen heb jij in jouw woning? Coax, koper, glasvezel? Via deze website kun je checken welke snelheid er mogelijk is op het netwerk van KPN wholesale. Wat komt er uit deze postcodecheck? Dan kunnen we jou van daaruit verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:10:
Wat voor aansluitingen heb jij in jouw woning? Coax, koper, glasvezel? Via deze website kun je checken welke snelheid er mogelijk is op het netwerk van KPN wholesale. Wat komt er uit deze postcodecheck? Dan kunnen we jou van daaruit verder helpen.
Er is glasvezel beschikbaar maar ik wil dus een snelheid van zo'n 20Mbit/sec. Die postcode check werkt trouwens niet.

[ Voor 3% gewijzigd door MasterTweaker op 15-11-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Die postcodecheck is voor DSL/glasvezel. Als daar niks uitkomt, dan ligt er of geen aansluiting naar je huis of je vult het verkeerd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headbuddy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 11:26

Headbuddy

Surrealist

Beste Tweakers,
Ik heb een beetje de vergelijkbare vraag als mastertweakers.
Ben opzoek naar enkel een internet abonnement met het liefst zoveel mogelijk bang for my buck natuurlijk.
Samen gaan wonen is al duur genoeg :p
Nu heb ik de check gedaan en die zegt dat de aansluiting koper is met een snelheid van 100Mbit/s.
Dit geeft hij ook aan bij VDSL2 en bij ADSL slechts 15.
Dan heeft dus voor mij geen zin om een abonnement af te sluiten met maximale snelheid van meer 100 Mbit/s?
Aangezien ik de nooit boven de 100Mbit/s zou kunnen komen.
Kan ik dan ook beetje gamen als mijn vriendin beetje zit te streamen op haar laptop en te facebooken op haar te tablet?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

heuveltje

KoelkastFilosoof

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:52
MasterTweaker schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:36:
Nu zag ik dat Vodafone internet aanbiedt voor 24 euro in de maand (20 Mbit/sec en alleen internet).
Dit is alleen beschikbaar waar Vodafone eigen apparatuur heeft staan, dus controleren op de website van Vodafone of dit ook voor jou geldt. Overigens is het gunstiger om in eerste instantie alles-in-een aan te vragen (korting, gratis monteur) en na vijf maanden alles wat je niet gebruikt op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-10 11:09
Glasvezel is vaak heel erg postcode afhankelijk. Tweak heeft een niet te evenaren prijs/snelheidsverhouding, maar alleen in Enschede. Waarschijnlijk ligt dat te zuidelijk voor jou :)

https://www.tweak.nl/glas...r-maar-e365-per-jaar.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Headbuddy schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 19:49:
Beste Tweakers,
Ik heb een beetje de vergelijkbare vraag als mastertweakers.
Ben opzoek naar enkel een internet abonnement met het liefst zoveel mogelijk bang for my buck natuurlijk.
Samen gaan wonen is al duur genoeg :p
Nu heb ik de check gedaan en die zegt dat de aansluiting koper is met een snelheid van 100Mbit/s.
Dit geeft hij ook aan bij VDSL2 en bij ADSL slechts 15.
Dan heeft dus voor mij geen zin om een abonnement af te sluiten met maximale snelheid van meer 100 Mbit/s?
Aangezien ik de nooit boven de 100Mbit/s zou kunnen komen.
Kan ik dan ook beetje gamen als mijn vriendin beetje zit te streamen op haar laptop en te facebooken op haar te tablet?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Dat is correct. De snelheid over koper is erg afhankelijk van de lengte van de koperdraad, in tegenstelling tot de coax en glasvezel. De gelinkte website houdt rekening met de lengte van de koperdraad, en geeft aan dat jij via koper maximaal 100 Mbits zult halen. Je nieuwe woning staat dus waarschijnlijk vlakbij een straatkast. Daarmee heb je geluk.

Zeer waarschijnlijk ligt er ook een coax naar jouw woning. Via de coax kun je een abonnement van Ziggo nemen. Deze is veel minder afhankelijk van de afstand, en hiermee kun je dus hogere snelheden halen dan over koper. Op dit moment biedt Ziggo abonnementen aan tot 300 Mbits.

Tot zover de theorie. In jouw situatie is 100 Mbits meer dan genoeg. Als jouw vriendin Netflix kijkt, en jij een online game wilt spelen, heb je met 20 Mbits al ruim voldoende. Ik zou wat online vergelijkers bekijken, en een abonnementje afsluiten bij een provider naar keuze. Je kunt even checken of de provider van je mobiele telefoon iets moois te bieden heeft. Vaak worden er leuke kortingen gegeven als je zowel thuis internet als mobiele telefonie bij dezelfde provider onder brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headbuddy
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09-09 11:26

Headbuddy

Surrealist

Bedankt voor je snelle reactie.
Heb toch voor (v)DSL gekozen van tele2 was namelijk een stuk goedkoper dan Ziggo.
Ziggo heeft dan wel weer leuke acties icm (digitale) TV en recorders, maar daar heb ik niet zo'n behoefte aan.
Wat zijn verder trouwens de nadelen van DSL vs coax (kabel?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Headbuddy schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:14:
Bedankt voor je snelle reactie.
Heb toch voor (v)DSL gekozen van tele2 was namelijk een stuk goedkoper dan Ziggo.
Ziggo heeft dan wel weer leuke acties icm (digitale) TV en recorders, maar daar heb ik niet zo'n behoefte aan.
Wat zijn verder trouwens de nadelen van DSL vs coax (kabel?)
Ik probeerde Ziggo ook niet te promoten hoor. Sterker nog, ben blij dat ik daar zelf weg ben. Ik noemde Ziggo aangezien jij vroeg of het zin zou hebben om een abonnement sneller dan 100 Mbits af te sluiten. Dit heeft inderdaad geen zin, tenzij je dit bij Ziggo doet, aangezien zij gebruik maken van een andere techniek ;)

Coax heeft -zoals ik al noemde- als voordeel dat deze geen (veel minder) last heeft van snelheidsverlies of langere afstanden. Dus dit is interessant voor de consument die dusdanig ver van een straatkast/wijkcentrale woont dat ie geen bruikbare snelheid kan halen via koper. Dit is dus niet van toepassing op jouw situatie. Verder heeft het geen noemenswaardige voor- of nadelen.

Veel plezier bij Tele2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
Dit is erg handig inderdaad. Dit is ongeveer het internetpakket dat aan mijn wensen en eisen voldoet:
https://www.internetten.n...tot-20-mb-12maanden-tele2

Maar nu staat er bij type verbinding: DSL. Kan dit abonnement dan ook gebruikt worden met een glasvezelkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MasterTweaker schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:07:
[...]

Dit is erg handig inderdaad. Dit is ongeveer het internetpakket dat aan mijn wensen en eisen voldoet:
https://www.internetten.n...tot-20-mb-12maanden-tele2

Maar nu staat er bij type verbinding: DSL. Kan dit abonnement dan ook gebruikt worden met een glasvezelkabel?
Indien je alleen glasvezel naar jouw woning hebt, en geen koper, dan kun je dit abonnement niet afsluiten. Tele2 biedt abonnementen vanaf 50 Mbits aan voor glasvezel, tegenover een hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:48:
[...]

Indien je alleen glasvezel naar jouw woning hebt, en geen koper, dan kun je dit abonnement niet afsluiten. Tele2 biedt abonnementen vanaf 50 Mbits aan voor glasvezel, tegenover een hogere prijs.
Ok bedankt. Maar wordt bij de aanleg van glasvezel de bestaande 'DSL kabel' verwijderd? Of blijft de 'normale' internetkabel liggen en heb je dan dus twee type internetverbindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bestaande DSL kabel blijft gewoon liggen als er glasvezel wordt aangelegd. Om dit zeker te weten kun je de website checken die ik al eerder linkte.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:10:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:01:
De bestaande DSL kabel blijft gewoon liggen als er glasvezel wordt aangelegd. Om dit zeker te weten kun je de website checken die ik al eerder linkte.

[...]
Ok thnx. Ja ik zit momenteel in Duitsland en die website werkt blijkbaar vanaf hier niet.

[ Voor 52% gewijzigd door MasterTweaker op 16-11-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
MasterTweaker schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:09:
[...]

Ok thnx. Ja ik zit momenteel in Duitsland en die website werkt blijkbaar vanaf hier niet. Valt daar wat aan te doen?
Waarschijnlijk doe jij iets fout, welke foutmelding krijg je?

Edit: Excuus! Ik zit nu volgens mijn IP in Engeland (fysiek gewoon ergens in Schiphol-Rijk), en heb ook geen toegang. Stuur anders even je postcode en huisnummer per PM, dan check ik via mijn telefoon wat er op jouw adres beschikbaar is.

[ Voor 28% gewijzigd door TommyboyNL op 16-11-2016 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
TommyboyNL schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:12:
[...]

Waarschijnlijk doe jij iets fout, welke foutmelding krijg je?
Ik krijg de volgende melding: 'Access is not allowed from your region'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
MasterTweaker schreef op woensdag 16 november 2016 @ 15:13:
[...]

Ik krijg de volgende melding: 'Access is not allowed from your region'
Inderdaad, zie de edit van mijn vorige post.
Pagina: 1