Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgoor
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Hi,

Ik heb reeds de nodige topics gelezen ove Miracast of vergelijkbare zaken maar het valt me op dat er meteen over streaming / gaming / android wordt gesproken.

Ik wil echter gewoon van mijn HDMI kabel af.

Ik hoef dus geen Google Chrome (die heel veel meer kan) / Apple TV / Mickeysoft-windows-only-achtig spul: Ik wil een dongle in mijn laptop, iets aan mijn monitor en dan gewoon op mijn laptop kunnen werken.

Ik gebruik Windows en Linux. Mag niet uitmaken.

Ik zoek dus een simpele, goedkope oplossing.

Wie kan mij hierin adviseren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:52
Zoiets? http://www.kabelstore.nl/category/223357/draadloos-hdmi.html

Niet heel erg goedkoop maar doet wat je wilt, of het echt werkt weet ik niet.

Ik zelf gebruik een steam link. Daarmee stream ik via het netwerk ook gewoon de windows desktop. Misschien dat het ook wel op linux werkt omdat steam daar ook een client voor heeft?

[ Voor 38% gewijzigd door analogworm op 15-11-2016 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:39
jgoor schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 08:14:
Hi,

Ik heb reeds de nodige topics gelezen ove Miracast of vergelijkbare zaken maar het valt me op dat er meteen over streaming / gaming / android wordt gesproken.

Ik wil echter gewoon van mijn HDMI kabel af.

Ik hoef dus geen Google Chrome (die heel veel meer kan) / Apple TV / Mickeysoft-windows-only-achtig spul: Ik wil een dongle in mijn laptop, iets aan mijn monitor en dan gewoon op mijn laptop kunnen werken.

Ik gebruik Windows en Linux. Mag niet uitmaken.

Ik zoek dus een simpele, goedkope oplossing.

Wie kan mij hierin adviseren?
welke laptop heb je? Want misschien zit er een mogelijkheid voor Miracast versturen ingebouwd en heb je alleen een simpele ontvanger nodig.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgoor
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Diverse laptops, o.a. (Dell 6510).
Heb nl. een voorkeur voor 'proven' technology (lees: afgeschreven werk laptops) ;-)

Over die Marmitek... dat idd niet gratis. Ik zoek even verder if you don't mind.